• KristinaJ

Första IVF - dåligt resultat! Fler?

Åh jag är så ledsen och orolig efter vårt första IVF. Allt kändes så bra fram tills beskedet i morse. Av 12 äggblåsor i bra storlek blev det endast 5 ägg varav endast TVÅ blev befruktade. Varför blir det så dåligt? :(

Planerad insättning först på måndag, vilket är drygt 3 dygn efter äggplock så känns som att risken är stor att inget av äggen delar sig som det ska eller slutar dela sig innan måndag. Det känns fruktansvärt att behöva vänta hela helgen på att de kanske ringer och meddelar att det inte blir någon återföring alls. 

Någon som varit / är i samma sits? Har ni fått väldigt få befruktade? När skedde återföring?

Har ni fått besked innan om att återföring ställs in? Hur har ni gått vidare efter det? 

• Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?
  • BK1986

london: Vad spännande! När gjorde du plock? Vi går också i Umeå. Ruvar också och har testdag 21:a. :)

• KristinaJ
    london skrev 2016-12-08 15:35:34 följande:

Jag mår bra, lite tryckkänsla kring äggstockarna men det blir bättre hela tiden. :) Fick lite molande värk i magen och korsryggen igår kväll (som lätt mensvärk) men det brukar jag ha i 7-10 dagar innan mens så det är inget avvikande.

Hur mår du? :)

Åh spännande. Jag var såå öm efter äggplocket och det satt i tre-fyra dagar. Men nu, mår som vanligt typ. Förutom märkliga minikramper på nätterna som jag gissar kommer från lutinustableterna. Man vill ju att något ska börja kännas annorlunda snart!
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-09 12:13:38 följande:

london: Vad spännande! När gjorde du plock? Vi går också i Umeå. Ruvar också och har testdag 21:a. :)

Åh, kul med en till "Umeå-ruvare". :) Jag gjorde plocket förra fredagen, så precis en vecka sedan idag! Du?
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-09 20:06:02 följande:

Åh spännande. Jag var såå öm efter äggplocket och det satt i tre-fyra dagar. Men nu, mår som vanligt typ. Förutom märkliga minikramper på nätterna som jag gissar kommer från lutinustableterna. Man vill ju att något ska börja kännas annorlunda snart!

Låter ju positivt med minikramper! :) Nu har jag inte stenkoll på biverkningarna av lutinus, har dock inte för mig att jag öäste något om det? Har däremot läst att en del som är gravida känt kramper eller "dragningar" i livmodern. Så det låter ju som något bra!? :)

Känner ni någon skillnad idag?

Jag svettas/fryser om vartannat och det molar till och från som mensvärk. Med andra ord precis som jag brukar ha innan mens, så jag tror inte att det tagit sig den här gängen tyvärr. Men hoppet är det sista som överger en sägs det väl?!
  • BK1986
    london skrev 2016-12-09 22:16:09 följande:

Åh, kul med en till "Umeå-ruvare". :) Jag gjorde plocket förra fredagen, så precis en vecka sedan idag! Du?

Vi gjorde plock onsdag förra veckan och återföring fredag. Så nu börjar de absolut jobbigaste dagarna fram tills det går testa. :/ Hur mår du då?
  • Lilltrollet

Vi hade inte riktigt samma resultat som er första ivf:en utan tvärtom - det såg bra ut. 6 st befruktade som delade sig mycket fint men en timme innan återföring dag 5 så ringde de och ställde in pga att alla 6 slutat dela sig. Jag blev så oerhört ledsen och det tog oss ett halvår innan vi orkade börja om på en ny ivf.

Ivf 2 blev till en början en besvikelse då vi bara fick ut 4 st mogna ägg från 9 äggblåsor. 3 st blev befruktade och denna gången blev det återföring dag 3 istället. Jag är gravid i v 8 nu och fick till och med ett till frysen. Så fast att det kändes väldigt dåligt till en början så blev det i slutändan ändå bättre.

Jag håller tummarna för er!

• london
    BK1986 skrev 2016-12-10 10:36:47 följande:

Vi gjorde plock onsdag förra veckan och återföring fredag. Så nu börjar de absolut jobbigaste dagarna fram tills det går testa. :/ Hur mår du då?

Ja, det här är verkligen det värsta i hela karusellen, denna väntan. Jag mår ok förutom att jag börjat må riktigt, riktigt illa sedan igår kväll. Värst på kvällen/morgonen och det verkar vara en vanlig biverkning av Lutinus. Molande mensvärkskänsla till och från, ont i brösten (har jag haft sedan sprutorna) varit halvkass i magen och svettningar/fryser, så jag verkar checka av biverkning för biverkning. ;) Men det är ju självklart värt varenda sekund om chansen finns att vi blir gravida!

Hur mår du?
  • BK1986
    BK1986 skrev 2016-12-10 10:36:47 följande:

Så spännande! När tänker du testa? :) Jag har noll symtom vilket är lite läskigt. Så vi får se. Hur mår du själv?
  • BK1986
    london skrev 2016-12-11 01:02:02 följande:

Ja, det här är verkligen det värsta i hela karusellen, denna väntan. Jag mår ok förutom att jag börjat må riktigt, riktigt illa sedan igår kväll. Värst på kvällen/morgonen och det verkar vara en vanlig biverkning av Lutinus. Molande mensvärkskänsla till och från, ont i brösten (har jag haft sedan sprutorna) varit halvkass i magen och svettningar/fryser, så jag verkar checka av biverkning för biverkning. ;) Men det är ju självklart värt varenda sekund om chansen finns att vi blir gravida!

Hur mår du?

Råkade citera fel inlägg tidigare. :D

Okej! Men illamående kan ju vara ett bra tecken. Håller tummarna! När tänker du testa?

Jag har noll symtom så det är lite läskigt. Vi får se hur det går...
  • KristinaJ

Hur går det för er? Ruvardag 7 i morgon och jag känner verkligen ingenting! Mer än ständigt rinnande lutinus-klet! (Sorry, haha). Känner att det det antagligen inte hänt något :-/ Vet inte varför men har en känsla av att livet liksom bara kommer fortsätta som förr. Börjar tänka på ännu en omgång sprutor och vill bara skrika och gråta. Jag. Orkar. Inte. Jag har fått massa småfinnar i ansiktet och stripigt hår, antagligen av alla hormoner. Man mår ju inte super från början liksom, uppepå detta ska en tydligen bli ful också!

Har ni fått några till frysen? Väntar fortfarande på brev om vår andra överlevare klarade sig till frysen eller ej... Kanske inga jättebra odds då vi endast hade ett embryo förutom det som återfördes.

Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?