• london

Första IVF - dåligt resultat! Fler?

Vad tråkigt men som skrivits innan så behövs det bara ETT! Ge inte upp hoppet. Denna väntan är hemsk och oron inför att de ska ringa från kliniken gör att man inte kan slappna av. I vårt fall ringer de endast om det inte blir någon återföring. Det är planerad ET på måndag för mig också!

Får jag fråga vid vilken klinik du går hos?

• london
    KristinaJ skrev 2016-12-03 20:54:17 följande:

Först ringde de och berättade status: två befruktade. Inget om deras skick. Nu ringer de endast om det inte blir på måndag. Usch. Har inte tid förens kl 14 heller (!!) Aldrig förr har en önskat sig en kortare helg haha!

Örebro. Du?

Jag förstår precis hur du känner dig, tycker dagen gått såå sakta och vill bara att det ska bli måndag! Jag har tid ungefär samtidigt som dig om allt går som det ska! Lustigt!

Jag går i Umeå.
  • london

Stort lycka till idag KristinaJ!

• london
    KristinaJ skrev 2016-12-05 09:30:14 följande:

Detsamma!!! <3 Har du hört något? Jag kunde inte sova i natt och kunde typ kräkas av nervositet i morse så jag ringde kliniken och ba HUR SER DET UT!?!?! Fick svaret"ser bra ut" utan vidare förklaring. Ser en bra ut? Eller båda? Eller menar hon halvbra? Haha!!

Hur gick det för dig idag?

Vi hade sådan tur att båda äggen blev befruktade och var av toppkvalitet. Det andra ska långtidsodlas till en blastocyst och sedan till frysen om det klarar sig. Kan inte tro att det är sant! 1 av 5 ägg brukar klara sig genom detta sa läkaren så efter äggplocket bröt jag ju ihop när de sa att de endast fick ut 2 ägg. Nu känns det hoppfullare men endast hälften är avklarat... Hoppas att allt gick bra för dig!
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-05 19:37:39 följande:
    Men vad glad jag blir!!!!! Åh hurra! Heja er!

Samma glädje för oss, en 8-cells "felfri" till oss, vilken lättnad, och en lika fin som skulle fortsätta odlas med ett försök till frysen. Var såå inställd på ingen återföring alls men så sitter man här och ruvar med en chans på frys! Det ger hopp :)
    Så härligt! 
    Nu får vi verkligen hoppas att det tar sig för oss! :)
    När fick du testdatum? Vet att det kan skilja sig mellan kliniker. Jag har den 20e. Känns ju som en eeevighet (kommer inte att kunna hålla mig!). 
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-08 14:39:54 följande:
    Vi fick 21:a! En evighet ju! Är ganska säker på att mensen hinner komma innan dess om det inte tar sig. Min mens brukar gå dom klockan och har aldrig brytt sig om hormoner eller mediciner tidigare.. usch denna väntan alltså! Hur mår du? :)
    Jag mår bra, lite tryckkänsla kring äggstockarna men det blir bättre hela tiden. :) Fick lite molande värk i magen och korsryggen igår kväll (som lätt mensvärk) men det brukar jag ha i 7-10 dagar innan mens så det är inget avvikande.

Hur mår du? :)
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-09 12:13:38 följande:

london: Vad spännande! När gjorde du plock? Vi går också i Umeå. Ruvar också och har testdag 21:a. :)

Åh, kul med en till "Umeå-ruvare". :) Jag gjorde plocket förra fredagen, så precis en vecka sedan idag! Du?
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-09 20:06:02 följande:

Åh spännande. Jag var såå öm efter äggplocket och det satt i tre-fyra dagar. Men nu, mår som vanligt typ. Förutom märkliga minikramper på nätterna som jag gissar kommer från lutinustableterna. Man vill ju att något ska börja kännas annorlunda snart!

Låter ju positivt med minikramper! :) Nu har jag inte stenkoll på biverkningarna av lutinus, har dock inte för mig att jag öäste något om det? Har däremot läst att en del som är gravida känt kramper eller "dragningar" i livmodern. Så det låter ju som något bra!? :)

Känner ni någon skillnad idag?

Jag svettas/fryser om vartannat och det molar till och från som mensvärk. Med andra ord precis som jag brukar ha innan mens, så jag tror inte att det tagit sig den här gängen tyvärr. Men hoppet är det sista som överger en sägs det väl?!
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-10 10:36:47 följande:

Vi gjorde plock onsdag förra veckan och återföring fredag. Så nu börjar de absolut jobbigaste dagarna fram tills det går testa. :/ Hur mår du då?

Ja, det här är verkligen det värsta i hela karusellen, denna väntan. Jag mår ok förutom att jag börjat må riktigt, riktigt illa sedan igår kväll. Värst på kvällen/morgonen och det verkar vara en vanlig biverkning av Lutinus. Molande mensvärkskänsla till och från, ont i brösten (har jag haft sedan sprutorna) varit halvkass i magen och svettningar/fryser, så jag verkar checka av biverkning för biverkning. ;) Men det är ju självklart värt varenda sekund om chansen finns att vi blir gravida!

Hur mår du?
  • london

Bk1986: Jag har testat 2 ggr men endast för att se att ovitrellen gått ur kroppen, det hade den! Jag kommer nog att tjuvtesta varje dag fram till TD nu, haha! Har läst att en del fått + redan from dag 6 men det är ju såklart ovanligt. Kommer du att kunna hålla dig till testdagen?

KristinaJ: Min syster fick JÄTTE stripigt och fett hår när hon var gravid! :) Nej, orkar inte heller med en till sprutomgång på direkten, tar det sig inte så kommer vi att vänta lite grann av flervorsaker visserligen, men behöver ett litet "break" mentalt. Jag klarar inte av hormoner särskilt bra så det har varit tufft av den anledningen också. Vi har inte hört något om detxandra embryot, vi skulle också få hem ett brev så jag tror faktiskt att det klarat sig till frysen. Tänker att de borde ringt annars? Alltså det hade varit smidigare för dom.

Har ni mycket känningar före/under mens? Tänker alltså ifall ni känner er som vanligt eller om det är ovanligt att ni inte känner något?

Jag skulle haft min.mems om 5 dagar i vanliga fall och känner mig som sagt som jag brukar innan. Men vet ni om brukar man få mens på sin vanliga dag även om man ivf'at? Inte fått någon info om det.

• london
    KristinaJ skrev 2016-12-11 22:28:41 följande:

Åh jag vill också hoppas på frysen, men fick info att beskedet, bra eller dåligt, kommer med brev. Jag fick också info att mensen ofta förskjuts pga behandlingen. Annars ska jag ha om 6 dagar enligt vanliga cykeln. Usch, nära nu!!!

Då är det säkert samma för oss angående brevet... Ja, nu är det nära! Får jag fråga av vilken anledning ni gör ivf? Du behöver inte svara om du inte vill. Vi är oförklarligt barnlösa, försökt i många år på egen hand utan en enda graviditet.
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-11 23:37:20 följande:

Exakt samma här. Försökt i drygt tre år. Ingen förklaring, allt ser okej ut! Hur gamla är ni? :)

Vi är 30+. Ni? :)
  • london

Hur går det för er tjejer? Här är det samma som innan, inga konstigheter. Känns som att mensen ska komma när som helst.

• london
    BK1986 skrev 2016-12-13 10:51:38 följande:
    Behöver inte betyda något! Långt ifrån alla har några symtom innan de plussar. Har du testat nåt? <3
    Jag vet ju det egentligen, men man tycker ju att något ska kännas annorlunda. :) Japp, blankt test på morgonen. Du också förmodar jag?  
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-13 17:47:18 följande:

Jo jag har testat. I lördags var det en svag linje, i söndags lite tydligare och igår inga tveksamheter. Vi är såklart jätteglada men vet att väldigt mycket kan hända. Vi hade ett MA i v9 i augusti. Så efter vecka 12 kanske vi kan slappna av mer.

Jag har fortfarande väldigt få symtom. Knappt ömma bröst och lite stickningar i livmodern emellanåt. Annars känns det som vanligt.

Men STORT GRATTIS!!! Vad härligt! <3 Jag förstår att det är svårt att slappna av med ett MA i bagaget men jag hoppas att ni snart kan njuta av graviditeten. Stort lycka till!!!
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-13 18:32:31 följande:

Meeeen! Grattis!!!!! Förstår om det är svårt att slappna av men fantastiskt att det tagit sig ändå!! Jag mår som.. vanligt förutom lite dåsig och lite molvärk i magen. Hormonerna jag stoppar i mig? Mens på g? Gravid? Ingen aning. Inte testat. Är ju Ruvardag 8 idag och med ett tredagars embryo boooorde en graviditet kunna visa sig i alla fall i övermorgon? kanske inte kan hålla mig i helgen, om mensen inte dykt upp dvs..

Jag tänker också att på Rd11 BORDE testet ge ett rättvist resultat. Google är både min vän och min fiende i det här läget eftersom folk får så olika svar på de olika dagarna.
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-13 22:57:25 följande:
    Jag har liksom inga tester! Haha! Aldrig i mitt liv gjort ett test heller! :) jag får ju alltid mens efter klockan (tyvärr aldrig varit gravid) oså har liksom aldrig haft någon anledning att köpa tester liksom. Jag har bara det kliniken skickade med för testdagen hemma någonstans! :)
    Imponerande självbevarelsedrift du har. Jag vet inte hur många tester jag tagit totalt i mitt liv men har heller aldrig varit gravid. Att vänta till mensdagen (eller som i det här fallet, testdagen) kommer liksom inte på fråga här!
    Testade imorse och det var minus.
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-14 07:45:53 följande:
    Tack så mycket! Just nu kissar jag på stickor varje dag för att se att hcg ökar. Imorse blev det tre stycken då jag tyckte att strecket såg för svagt ut. Herregud alltså... :D
    Haha! Jag förstår dig, jag gör verkligen det.
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-14 13:18:26 följande:
    Idag fick jag besked street andra befruktade ägget klarat sig till frysen!!!! Vilken lättnad!! Jag hade ju bara två. I glädjeruset fick jag ett infall och testade. Ändå. Jag som inte skulle!? Vad tror ni? Spökstreck? Ser ni ens ett streck?
     MEN DUBBELT GRATTIS!!! Det är ABSOLUT ett streck!!! Åh så spännande och roligt!!!
Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?