• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:12:07 följande:

Det är inte lätt som barn, och speciellt inte om ens pappa inte är helsvensk kanske är fördomar har du tänkt på det? Min syster mår inte bra heller, hon svälter sig. Hon orkar inte mer. Att se sin syster tyna bort för fruktansvärt ont. Mamma försöker få kontakt men hon vill inte.

Om din syster är så illa ute psykiskt så att hon tynar bort och svälter sig så får ni ta henne till en psykiatrisk akutmottagning och lägga in henne där. Gränsen för tvångsvård är BMI 13.

Om det handlar om att systern svälter sig för att mamman lämnat pappan för att bli.lycklig är det nog bara att låta henne hämta upp sig. Under tiden kanske du som är starkare kan samla ihop dig och prata med din mamma så att hon har någon kontakt med sina barn.

Jag tycker synd om er runt krishanteringen av att era föräldrar separerat, men resten är bara egoistiskt beteende.
  • Anonym (Lillan)

Hon är ledsen för hon inte får lämna min syster själv till pappa imorgon. Hon skrev till mig att du behöver inte träffa mig länge men kom ut säg hej åtminstonde du?

Anonym (?) skrev 2016-11-16 22:15:37 följande:

Det är helt ok att ni inte vill träffa hennes tjej nu, och utifrån vad du skrivit om din mamma tror jag att hon också förstår och accepterar det. Att ni träffar er mamma betyder inte att ni måste träffa hennes tjej förrän ni själva är redo för det. Ta inte avstånd från din mamma, det är inte att vara stark!

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:20:45 följande:

Hon är ledsen för hon inte får lämna min syster själv till pappa imorgon. Hon skrev till mig att du behöver inte träffa mig länge men kom ut säg hej åtminstonde du?

Jaha, och varför gör du inte det då????

Hon är din mamma, hon har burit dig i nio månader i sin kropp. Hon har fött dig, hon har ammat dig, hon har vaggat dig till sömns, sjungit för dig, läst sagor, skött dig när du varit sjuk, burit dig, läst läxor, och älskat älskat älskat dig.

Och du vänder henne ryggen när hin är som ensammast, mest ledsen och mest svag. Skärp dig!!
  • Anonym (...)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:09:47 följande:

Min syster har sina problem,jag förstår henne. Och har pratat med mormor en del hon var inte lycklig. Hon mådde inge bra. Jag har inte blockerat henne överallt som min syster har.

Du ska bete dig som en nästan vuxen person och ta kontakt med din mamma. Hon har inte gjort någonting fel mot dig. Fruktansvärt att ni beter er såhär, även om det är svårt med skilsmässor men det här tar nog priset av allt jag läst här inne på det här forumet, tyvärr.

Du kan inte ta ansvar för din systers känslor, du kan inte ta ansvar för din pappas, du kan bara ta ansvar för dina egna känslor och dina egna handlingar. Du kommer ångra dig om du inte slutar med det här snart, tro mig. 

Du är som sagt inte 8 år längre.
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:18:38 följande:

Tror du jag måste träffa hennes tjej någon gång? Min lillasyster är mammagris hon säger hela tiden älskar dig mamma pussar på henne. Hon säger till mormor hon aldrig klarat av det annars.

Någon gång ja. Men det är inte bråttom dit. 

Om din mamma träffat en annan man hade ni ju träffat honom så småningom, eller hur?
  • Anonym (Lillan)

Jag är tvungen gå ut. Gör inte jag det kommer hon vara jätte arg på mig. Inte min syster. Men vad ska jag säga? Vill inte att hon ska röra mig bara.

Plupp73 skrev 2016-11-16 22:26:19 följande:

Hon är din mamma, hon har burit dig i nio månader i sin kropp. Hon har fött dig, hon har ammat dig, hon har vaggat dig till sömns, sjungit för dig, läst sagor, skött dig när du varit sjuk, burit dig, läst läxor, och älskat älskat älskat dig.

Och du vänder henne ryggen när hin är som ensammast, mest ledsen och mest svag. Skärp dig!!

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:29:07 följande:

Jag är tvungen gå ut. Gör inte jag det kommer hon vara jätte arg på mig. Inte min syster. Men vad ska jag säga? Vill inte att hon ska röra mig bara.

Stackars dig. Verkligen.

(Obs ironisk)
  • Anonym (...)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:29:07 följande:

Väx upp.
  • neverpreggo
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 21:17:55 följande:

Det är att dem gick isär som är värre, hade varit såhär med en man med. Vill dock inte träffa hennes tjej. Hon har inga barn. Tänk så för dessa två barn min mamma är inte så gammal.

Nej, ni måste ju inte träffa hennes partner och absolut inte medans ni bearbetar uppbrotter.
  • Anonym (Eva)
    Plupp73 skrev 2016-11-16 22:26:19 följande:

Föräldrars separation kan leda till en krisreaktion och jag förstår inye varför du uttrycker dig som du gör till ts. Självklart är ts påverkad av sin pappas och systers situation och det är inte konstigt att hon känner som hon gör. Att hon just nu tar avstånd till sin mamma är inte heller konstigt även om vi självklart får hoppas att de ska återgå sin tidigare relation. Att mamman har burit och ammat henne är väl knappast något ts behöver fundera på. Istället skulle jag råda dig att ta kontakt med skolhälsovården för att få hjälp med ditt mående.
  • Anonym (Lillan)

Det är jag som tycker om henne mest, bryr mig. Har skällt på pappa med. Men vet hon kommer krama mig..

Anonym (...) skrev 2016-11-16 22:34:01 följande:

Väx upp.

Svar på tråden Lesbisk mamma