• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Både är hemskt, men tycker det är värre att hon har en flickvän.

Anonym (?) skrev 2016-11-16 17:27:58 följande:

Så du tycker inte att det blev värre av att hon visade sig vara lesbisk utan det är skilsmässan du inte kan förlåta? Saknar du din mamma? Jag tycker att du ska stå upp för att du vill ha en relation till din mamma om det är vad du vill, även om din pappa och syster inte är redo för att ha det. Åtminstone tycker jag mig ana att du innerst inne gärna vill träffa och prata med din mamma och lillasyster.

• Anonym (e)

Usch, vad fruktansvärt barnslig din syster verkar. Ni får ta er tid att sörja att era föräldrar gått isär, men inte fasen ska ni börja mobba er mor för att hon valde lämna er far för att vara lycklig.

• Anonym (Lillan)

Ska träffa min lillasyster imorgon. Min morfar ska lämna henne till pappa imorgon för ingen av oss vill träffa mamma.

Anonym (?) skrev 2016-11-16 17:27:58 följande:

Så du tycker inte att det blev värre av att hon visade sig vara lesbisk utan det är skilsmässan du inte kan förlåta? Saknar du din mamma? Jag tycker att du ska stå upp för att du vill ha en relation till din mamma om det är vad du vill, även om din pappa och syster inte är redo för att ha det. Åtminstone tycker jag mig ana att du innerst inne gärna vill träffa och prata med din mamma och lillasyster.

• Anonym (?)

Kom att tänka på en sak till. Du är ju 16 år så jag gissar att du har flera vänner eller klasskompisar som har föräldrar som varit skilda ett tag och nu har en bra relation till båda sina föräldrar. Prata med dem om hur det var när deras föräldrar skilde sig, vad de kände då och vad de känner nu. Kan nog vara bra för att förstå att det du känner nu kring din mamma inte kommer vara för evigt. Det gör ont nu, men jag lovar att det släpper med tiden!

• neverpreggo

Det är ett uppbrott och det påverkar er så självklart att ni alla mår dåligt men utestängd inte eran mamma helt. Hon mår säkert lika dåligt som er men vad skulle hon göra? Förneka den hon är eller hur hon känner för att det skulle passa er bättre... Du hör hur orimligt det är och det hade lika gärna varit en man, att hon slutat älska er pappa som annat än vän. Sånt händer och hur mycket man än vill fixa något så går det inte alltid. Din mamma har inte gjort fel för att hon bröt upp från något som inte fungerade för henne längre.

• Anonym (Lillan)

Jag är jätte arg på henne, men inte alls som min syster hon är förbannad. Mamma ville lämna vår lillasyster till pappa sen träffa oss. Men vi vill inte. Hon skrev till pappa att han fick fira jul med henne om han ville. Men han vill absolut inte. Jag förstår honom.

neverpreggo skrev 2016-11-16 19:49:18 följande:

Det är ett uppbrott och det påverkar er så självklart att ni alla mår dåligt men utestängd inte eran mamma helt. Hon mår säkert lika dåligt som er men vad skulle hon göra? Förneka den hon är eller hur hon känner för att det skulle passa er bättre... Du hör hur orimligt det är och det hade lika gärna varit en man, att hon slutat älska er pappa som annat än vän. Sånt händer och hur mycket man än vill fixa något så går det inte alltid. Din mamma har inte gjort fel för att hon bröt upp från något som inte fungerade för henne längre.

• Anonym (e)

Men alltså, varför är du så arg på henne? var hon otrogen innan hon och din far bestämde sig för att skiljas? Jag får inte riktigt den bilden av det du skriver.

• Anonym (Lillan)

Har pratat med många vänner, men mina närmsta två vänner deras föräldrar bor ihop.

Anonym (?) skrev 2016-11-16 18:40:20 följande:

Kom att tänka på en sak till. Du är ju 16 år så jag gissar att du har flera vänner eller klasskompisar som har föräldrar som varit skilda ett tag och nu har en bra relation till båda sina föräldrar. Prata med dem om hur det var när deras föräldrar skilde sig, vad de kände då och vad de känner nu. Kan nog vara bra för att förstå att det du känner nu kring din mamma inte kommer vara för evigt. Det gör ont nu, men jag lovar att det släpper med tiden!

• Anonym (Lillan)

Nej hon var inte otrogen, annars hade pappa sagt det. Men hon lämnade honom efter flera års långt förhållande. Och tre döttrar, så man kan nästan säga det. Man reagerar olika, jag kan tycka min syster överdriver. Men jag har ingen rätt att säga hur hon säger och styra hennes känslor.

Anonym (e) skrev 2016-11-16 20:10:50 följande:

Men alltså, varför är du så arg på henne? var hon otrogen innan hon och din far bestämde sig för att skiljas? Jag får inte riktigt den bilden av det du skriver.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 20:14:00 följande:
    Nej hon var inte otrogen, annars hade pappa sagt det. Men hon lämnade honom efter flera års långt förhållande. Och tre döttrar, så man kan nästan säga det. Man reagerar olika, jag kan tycka min syster överdriver. Men jag har ingen rätt att säga hur hon säger och styra hennes känslor.
    Man ska inte tvinga sig själv att stanna i ett förhållande bara för att man har barn, hon är en människa hon med. Ni är dessutom rätt stora, förstår inte hur ni kan ta det så illa som ni gör.
Svar på tråden Lesbisk mamma