Mormor är besviken för vi ignorerar henne, hon hade fått en panikattack också och hon får aldrig det. Min mamma skrev också att hon önskade hon var normal och att vi kunde älska henne för den hon är. Att hon inte valt sin läggning osv. Men jag hoppas att pappa träffar en tjej som kan vara en bra mamma och hålla ihop familjen, det förtjänar han verkligen. Ingen förtjänar att må så dåligt som pappa gör. Min lillasyster kommer idag efter dagis hon kommer säkert gråta utan mamma. Sen skrev min mamma igen att hon bara ville träffa mig snabbt för ingen av hennes barn kommer vara med henne idag. Och pappa svarar inte på hennes sms.
Anonym (kolla!) skrev 2016-11-17 09:28:30 följande:
1. Din syster är inte ditt ansvar. Vill du hjälpa henne, hitta någon som kan göra det. Skolkuratorn? Mormor? En lärare?
2. Din pappa är inte ditt ansvar. Han har ingen rätt att lägga över sin sorg och sin ångest på dig. Be honom skaffa professionell hjälp och lämna dig ifred.
3. Din mamma är inte ditt ansvar. Däremot verkar hon vara den enda som håller med om det inte är ditt jobb att ta omhand. Varför inte slänga iväg ett litet sms till henne? Vad kostar det dig?
Varför är mormor besviken? För att ni inte vill prata med er mamma? Kan du prata med mormor om vad som är jobbigt? Du kanske också skulle kontakta skolkuratorn. Om det är själva grejen att hon har träffat en tjej kanske du ska kontakta RFSL och höra om de har några resurser till dig - kanske du kan få prata med någon som har varit i samma situation?