Inlägg från: neverpreggo |Visa alla inlägg
  • neverpreggo

Lesbisk mamma

Det är ett uppbrott och det påverkar er så självklart att ni alla mår dåligt men utestängd inte eran mamma helt. Hon mår säkert lika dåligt som er men vad skulle hon göra? Förneka den hon är eller hur hon känner för att det skulle passa er bättre... Du hör hur orimligt det är och det hade lika gärna varit en man, att hon slutat älska er pappa som annat än vän. Sånt händer och hur mycket man än vill fixa något så går det inte alltid. Din mamma har inte gjort fel för att hon bröt upp från något som inte fungerade för henne längre.

• neverpreggo
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 20:08:04 följande:

Jag är jätte arg på henne, men inte alls som min syster hon är förbannad. Mamma ville lämna vår lillasyster till pappa sen träffa oss. Men vi vill inte. Hon skrev till pappa att han fick fira jul med henne om han ville. Men han vill absolut inte. Jag förstår honom.

Ni reagerar på uppbrottet. Ett uppbrott GÖR ONT och det är fullt förståeligt att ni inte tar det på samma sätt då ni är olika. En mamma som har hållt ihop familjen under så många år vill allas bäst men det är i längden inte värt att må dåligt för att hålla ihop något som inte fungerar. Er mamma har all rätt att vara lycklig och det var svårt för henne att ta detta beslut. Att hon inte umgås med er pappa nu är förståeligt men att ni ska stänga ute henne är inte ok... hon har inte gjort något fel och er barn som hon älskar mest av allt är riktigt otrevliga. Hon förstår säkert varför ni beter er så men det gör det inte mer ok.
  • neverpreggo
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 20:40:17 följande:

Hon skrev till mormor att hon var så ensam alla var så arga. Och att min yngsta syster gör hennes dagar.

Ja, var har hon fel i det? Din syster är allt som hon har just nu...

Skulle nog även känna mig jäkligt besviken om jag som mamma inte uppfostrat mina barn till att vara mindre trångsynta, för vad sjutton spelar det för roll vilket kön person som hon lämnat för är? Ingen. Det är fortfarande sorg över ett uppbrott och det kommer i vågor.

• neverpreggo
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 21:17:55 följande:

Det är att dem gick isär som är värre, hade varit såhär med en man med. Vill dock inte träffa hennes tjej. Hon har inga barn. Tänk så för dessa två barn min mamma är inte så gammal.

Nej, ni måste ju inte träffa hennes partner och absolut inte medans ni bearbetar uppbrotter.
Svar på tråden Lesbisk mamma