• Plupp73

Lesbisk mamma

Försök att inte ta ställning i en relation som egentligen bara involverar två vuxna; din mamma och din pappa. Ni.är nu stora, och det kan hända att din mamma stannat många år i ett äktenskap som hon inte varit lycklig i. Din pappa känner sig sviken nu, och undrar säkert om han levt på en lögn under alla år - som alla som blir lämnade.

Jag har en kollega som kom ut som bög/gay. Han lämnade sin fru för en man efter många års insikt om att han egentligen var bög och drogs till män. Alla hans vuxna barn vände honom ryggen och tog den sårade mammans parti. Hon i sin tur spelade ut alla sina kort. Han blev inte ens bjuden på sin dotters bröllop...... För ett par månader sedan försökte han ta sitt liv av sorg över saknaden av sina barn.

Hur vill ni att er mamma ska göra? Ska hon gå tillbaka till er pappa för hans skull/ för er skull och utplåna sig själv och sin dröm om ett lyckligt liv? Får det er att må bättre? Vad har en mamma för rätt att välja livsväg?

Jag hoppas att ni samlar ihop er och sluter upp hos er mamma, och slutar ta parti i föräldrsrnas konflikt. Det finns gränser för hur man får skada en människa man älskar!! (Då menar jag den skada ni gör er mamma)

Jag har själv valt ett liv med en annan kvinna och skilt mig från min man. Som tur är var det i samförstånd och vi har betett oss som vuxna människor som fortfarande tycker om och respekterar varandra. Som tur är har vi lyckats uppfostra våra tre barn till tänkande och vidsynta unga människor som förstår att vi utöver föräldraskapet har rätt att också vara lyckliga, och älskade för de vi är. De är bara glada och förstående i vår skilsmässa - och kan tycka om även min nya partner (som min exman också är vän med nu).

Det går alltså att klara en sådan separation utan att hugga, döma och bryta relationen till folk. Just sayin. Det här är 2016!!

• Plupp73
    Plupp73 skrev 2016-11-16 22:00:52 följande:

Försök att inte ta ställning i en relation som egentligen bara involverar två vuxna; din mamma och din pappa. Ni.är nu stora, och det kan hända att din mamma stannat många år i ett äktenskap som hon inte varit lycklig i. Din pappa känner sig sviken nu, och undrar säkert om han levt på en lögn under alla år - som alla som blir lämnade.

Jag har en kollega som kom ut som bög/gay. Han lämnade sin fru för en man efter många års insikt om att han egentligen var bög och drogs till män. Alla hans vuxna barn vände honom ryggen och tog den sårade mammans parti. Hon i sin tur spelade ut alla sina kort. Han blev inte ens bjuden på sin dotters bröllop...... För ett par månader sedan försökte han ta sitt liv av sorg över saknaden av sina barn.

Hur vill ni att er mamma ska göra? Ska hon gå tillbaka till er pappa för hans skull/ för er skull och utplåna sig själv och sin dröm om ett lyckligt liv? Får det er att må bättre? Vad har en mamma för rätt att välja livsväg?

Jag hoppas att ni samlar ihop er och sluter upp hos er mamma, och slutar ta parti i föräldrsrnas konflikt. Det finns gränser för hur man får skada en människa man älskar!! (Då menar jag den skada ni gör er mamma)

Jag har själv valt ett liv med en annan kvinna och skilt mig från min man. Som tur är var det i samförstånd och vi har betett oss som vuxna människor som fortfarande tycker om och respekterar varandra. Som tur är har vi lyckats uppfostra våra tre barn till tänkande och vidsynta unga människor som förstår att vi utöver föräldraskapet har rätt att också vara lyckliga, och älskade för de vi är. De är bara glada och förstående i vår skilsmässa - och kan tycka om även min nya partner (som min exman också är vän med nu).

Det går alltså att klara en sådan separation utan att hugga, döma och bryta relationen till folk. Just sayin. Det här är 2016!!

Vill tillägga att mina barn också är tonåringar. Dock tänker de på andra än sig själva, och det är jag stolt över!
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:09:47 följande:

Min syster har sina problem,jag förstår henne. Och har pratat med mormor en del hon var inte lycklig. Hon mådde inge bra. Jag har inte blockerat henne överallt som min syster har.

Jag hoppas innerligt att din mamma har riktigt fina vänner att prata med när hennes familj tar avstånd trots att hon står vid dörren och gråter. Fy!! Hur kan ni göra så här??
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:12:07 följande:

Det är inte lätt som barn, och speciellt inte om ens pappa inte är helsvensk kanske är fördomar har du tänkt på det? Min syster mår inte bra heller, hon svälter sig. Hon orkar inte mer. Att se sin syster tyna bort för fruktansvärt ont. Mamma försöker få kontakt men hon vill inte.

Om din syster är så illa ute psykiskt så att hon tynar bort och svälter sig så får ni ta henne till en psykiatrisk akutmottagning och lägga in henne där. Gränsen för tvångsvård är BMI 13.

Om det handlar om att systern svälter sig för att mamman lämnat pappan för att bli.lycklig är det nog bara att låta henne hämta upp sig. Under tiden kanske du som är starkare kan samla ihop dig och prata med din mamma så att hon har någon kontakt med sina barn.

Jag tycker synd om er runt krishanteringen av att era föräldrar separerat, men resten är bara egoistiskt beteende.
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:20:45 följande:

Hon är ledsen för hon inte får lämna min syster själv till pappa imorgon. Hon skrev till mig att du behöver inte träffa mig länge men kom ut säg hej åtminstonde du?

Jaha, och varför gör du inte det då????

Hon är din mamma, hon har burit dig i nio månader i sin kropp. Hon har fött dig, hon har ammat dig, hon har vaggat dig till sömns, sjungit för dig, läst sagor, skött dig när du varit sjuk, burit dig, läst läxor, och älskat älskat älskat dig.

Och du vänder henne ryggen när hin är som ensammast, mest ledsen och mest svag. Skärp dig!!
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:29:07 följande:

Jag är tvungen gå ut. Gör inte jag det kommer hon vara jätte arg på mig. Inte min syster. Men vad ska jag säga? Vill inte att hon ska röra mig bara.

Stackars dig. Verkligen.

(Obs ironisk)
  • Plupp73
    Anonym (Eva) skrev 2016-11-16 22:39:15 följande:

Föräldrars separation kan leda till en krisreaktion och jag förstår inye varför du uttrycker dig som du gör till ts. Självklart är ts påverkad av sin pappas och systers situation och det är inte konstigt att hon känner som hon gör. Att hon just nu tar avstånd till sin mamma är inte heller konstigt även om vi självklart får hoppas att de ska återgå sin tidigare relation. Att mamman har burit och ammat henne är väl knappast något ts behöver fundera på. Istället skulle jag råda dig att ta kontakt med skolhälsovården för att få hjälp med ditt mående.

Absolut. Hela familjen är i kris. Dock kan man även som 16-åring klara att se att även en vuxen kan må riktigt dåligt av att ens barn helt bryter kontakten. Så dåligt så att man försöker ta sitt liv, vilket jag precis upplevt att en kollega gjort. Även som nästan vuxen får man börja se konsekvenser av sina handlingar och det är inte ok att en hel barnaskara straffar ut en förälder på det här sättet. Även en mamma är en människa, och den här mamman står och gråter vid TS dörr. Oxh hennes dotter vill inte att hon tar i henne.....det värsta straff som finns för såväl djur som människor är att bli utestängd från flocken, och just det ses här.
  • Plupp73
    Anonym (Eva) skrev 2016-11-16 22:39:15 följande:

Föräldrars separation kan leda till en krisreaktion och jag förstår inye varför du uttrycker dig som du gör till ts. Självklart är ts påverkad av sin pappas och systers situation och det är inte konstigt att hon känner som hon gör. Att hon just nu tar avstånd till sin mamma är inte heller konstigt även om vi självklart får hoppas att de ska återgå sin tidigare relation. Att mamman har burit och ammat henne är väl knappast något ts behöver fundera på. Istället skulle jag råda dig att ta kontakt med skolhälsovården för att få hjälp med ditt mående.

Förlåt, det är ju inte alla barnen. Lillasystern älskar sin mamma utan förbehåll, vågar röra vid henne och tom pussar på henne. Tack gode Gud för lillasystern!!
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:52:11 följande:

Vill inte bowla med henne. Hon skrev godnatt nyss förstår inte varför hon skriver när jag ändå inte svarar. Hon skrev väntar på svar så jag kan sova för en stund.

Du säger alltså inte ens god natt per sms till din mamma. Du svarar henne inte.
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 23:03:23 följande:

Jag kan inte orkar inte. Har haft fullt upp att bråkat med min syster idag. För är orolig för henne. Sa att börjar hon ta något skit polisanmäler jag henne.

Uppriktigt sagt verkar det här vara lite mycket för dig att hantera med tanke på hur systern mår. Kan du ordna kuratorsstöd till henne? Om hon verkligen är i riskzonen bör ni söka BUP-akuten. Där kan ni få stöd även för krisreaktioner.

Men fördök för din egen skyll att ha kontakt med din mamma. Ett sms gör så mycket....
Svar på tråden Lesbisk mamma