Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Det kanske jag för, men jag behandlar henne bäst trots allt. Sa till min mormor att tala om för henne att jag älskar henne. Det är svårt att höra från pappa att hon aldrig velat ha barn med honom. Att hon ljugit och att hon älskar kvinnor.

Anonym (Fyy) skrev 2016-12-06 07:46:34 följande:

Du behandlar din mamma som skit. Skäms på dig!

• Anonym (Lillan)

Alla säger olika, vissa tycker att vi gör rätt andra tycker att vi gör fel. Och förstår inte varför mormor är så orolig över mamms. Min lillasyster har varit och träffat mamma.

BandAnna skrev 2016-12-06 08:39:57 följande:

För all del var arga, men att helt ignorera er mor är bara dumt.

Tänk logisk, vad tycker ni att er mamma skulle gjort? Levt i en lögn resten av sitt liv? finns det något annat sätt som hon hade kunnat göra som hade gjort det lättare för er att acceptera att det nu är som det är? 

Ni är 16 idag och kanske har hon väntat i flera år innan hon tagit mod till sig eftersom hon inte velat skada er. Jag tycker ni ska kommunicera med er mor utan att vara anklagande - fråga henne om när hon började känns som hon gör, vad som hänt etc. Samtidigt kan ni berätta att det just nu är tufft för er. Det kanske kan göra att ni alla har lättare att acceptera situationen.  

• Anonym (Lillan)

Vad skönt att inte vara ensam. Hon är så himla ledsen över att hon kommer att få fira jul utan oss. Jag hoppas nästan att hon kanske får ett barn med hennes tjej för att få henne att inte vara ensam. Vill hennes bästa vill att hon ska må bra. Och jag blir glad när hon skriver att hon saknar mig. Tror du hon menar att hon älskar mig då också eller?

Anonym (*) skrev 2016-12-06 08:53:13 följande:

Jag kan faktiskt förstå dig.

Skulle min mamma lämna min pappa skulle jag oxå bli fruktansvärt besviken och förbannad. 

Sen så att hon lämnade för en annan tjej, i min värld är det som att hon har ljugit hela tiden isf. 

Ni har all rätt i världen att vara arga ledsna besvikna. Att er pappa är det har han oxå rätt till, och givet kan han visa er att han är ledsen. Men om han är arg och hatisk till henne så ska han låta er vara utanför det, ( alltså inte visa just det )

din pappa känner sig nog enormt lurad. Att de levt ihop i så mng år och sedan väljer hon en kvinna ist för honom.. 

JAG skulle bli enormt förkrossad om min man lämnade mig, och skulle han lämna mig för en man, ja då skulle det bli tusen fallt värre. En annan kvinnan kan jag "tävla" med. Men en man har inget av det jag kan ge. Och jag skulle då tänka har han någonsin velat ha det jag kunnat ge. 

Er mamma har ingen som helst rätt att kräva att få träffa er. Kanske hon skulle backa ett steg. Låta er få smälta detta, och låta er få en tid till att tänka och gå igenom detta. Och när ni sedan är redo höra av er till henne. 

Att hon ständigt är på er kommer bara leda till mer irritation fr er sidan. 

Be henne snällt men vänligt, att ni måste få smälta detta och att när ni är redo så kommer ni höra av er till henne...

Ta hand om er!

• Anonym (Lillan)

Tror ingen bryr sig så mycket om mig som hon gör. Men jag är jobbig mot henne skriver till henne varje dag.

Anonym (*) skrev 2016-12-06 11:30:31 följande:

som mamma själv så kan jag inte sätta mig in i en situation där man slutar älska sitt barn. För mig är det helt ofattbart så ja jag tror hon älskar er!

Att hon kommer få en tuff tid, utan er kanske är något hon skulle tagit i beräkneskap när hon valde att lämna. 

När man är en hel familj så är det faktiskt inte bara mannen och kvinnan som blir påverkade vid en seperation. Barnen kan lida något enormt. De allra flesta vill ju faktiskt växa upp med familjen hel.

Förklara för din mamma och be om lite andrum.

• Anonym (Lillan)

Det är synd om honom han älskar henne han vill inte ens leva.

Anonym (Fyy) skrev 2016-12-06 11:48:46 följande:

Din pappa ljuger för dig för att han är sårad. Din pappa gör med skada än nytta!

• Anonym (Lillan)

Min systers pojkvän är inte bra för henne då han är elak, så mamma är orolig pappa är mer lugn.

• Anonym (Lillan)

Träffade min mamma idag följde med mormor, hon började grina när jag kom förstår inte varför :( Hennes flickvän var där kändes så konstigt hon är där varje dag, hon var jätte snäll frågade hur jag mådde.

Anonym (?) skrev 2016-12-07 13:32:08 följande:

Men herregud... vad är det här för kommentar?? Du skriver ju själv att man kan vara lite mittemellan. Det är väl troligt att TS mamma är precis det, att hon kan gilla både tjejer och killar. Och att du överhuvudtaget drar in incest i det här är ju helt galet!!! Och självklart ska TS inte fråga sin mamma vem hon älskar mest, det är olika typer av kärlek. Blir skrämd av hur dumma människor på det här forumet kan vara.

• Anonym (Lillan)

Jag vet inte vad hon är det jag vet är att pappa inte är säker när min lillasyster sover bredvid henne, och flyttar mammas tjej in då kommer varken jag eller min tvillingsyster att bo där. Pappa sa att jag tycker det är otroligt jobbigt men det är eran mor och hon har rätt till er. Frågade henne hur hon mådde idag då sa hon bra. Blev inte så glad heller när hon pussade sin flickvän hejdå. Satt bara tyst då frågade mamma vad är det, är du ledsen ?

Anonym (?) skrev 2016-12-07 13:32:08 följande:

Men herregud... vad är det här för kommentar?? Du skriver ju själv att man kan vara lite mittemellan. Det är väl troligt att TS mamma är precis det, att hon kan gilla både tjejer och killar. Och att du överhuvudtaget drar in incest i det här är ju helt galet!!! Och självklart ska TS inte fråga sin mamma vem hon älskar mest, det är olika typer av kärlek. Blir skrämd av hur dumma människor på det här forumet kan vara.

• Anonym (Lillan)

Hon blev sur när pappa sa att han älskade henne, hon tyckte inte det var okej. Sen sa pappa tydligt till henne eftersom hennes flickvän inte har några barn själv och skulle dessa få barn så sa pappa mina barn glömmer du inte och struntar i för en ny familj ska du veta. Hon blev jätte ledsen då även.

• Anonym (Lillan)

Jag förstår allt att det är jätte jobbigt, jag försöker att förstå henne och pappa. Jag har varit starkast under hela denna långa processen. Jag skulle hämta en sak och när jag kom in pussade hon på henne. Så blev inte med flit. Mormor och morfar säger att varje gång de är hos mamma så frågar hon om oss vart är mina flickor. Hon ska tydligen få permission i helgen men då ska hon sova hos mormor och morfar varför förstår jag inte. Men vill bara be hennes flickvän att lämna henne och få tillbaka mamma och pappa.

Anonym (?) skrev 2016-12-07 15:28:55 följande:

Det är klart att hon blev ledsen för det, att han ens tänker tanken att hon skulle överge er. Superelakt sagt av honom! Inte heller ok att er pappa antyder att det är något fult att er lillasyster sover bredvid henne, är precis samma sak som att lillasyster sover bredvid honom. Sen kan jag tycka att det är lite okänsligt av din mamma att pussa sin flickvän framför dig om hon vet att du tycker det är jobbigt.

Svar på tråden Lesbisk mamma