Sova ihop
Jag och min kille börjar prata om att flytta ihop, men jag är lite fundersam på sovsituationen. Vi har varsitt barn på halvtid sedan innan (mitt sju år, hans sex år). Hans barn kommer in till honom varje natt. Han har varit noga med att hon ska få göra det, att hennes rutin inte ska rubbas och att hon inte ska få "lida" för att jag sover över. När hon kommer går jag upp, och går och lägger mig i ett annat rum. Jag har inte haft några större problem med detta. Om mitt barn kommer upp går jag också upp och går och lägger mig med henne på madrassen där hon sover.
Om vi är hos oss och mitt barn kommer upp går jag och lägger mig hos henne i hennes säng, om hans barn kommer upp går jag också och lägger mig hos mitt barn, och så får hans barn krypa ner till honom i min säng. Vi försökte ett tag med att han skulle flytta sig, men han kunde inte sova hos sitt barn.
Det har funkat. Jag har tyckt att det har varit lite trist, men det har gått.
Men nu om vi ska flytta ihop? Ska jag räkna med att aldrig få sova en hel natt när hans barn är hos oss, att alltid behöva vakna och gå och lägga mig med min sjuåring i hennes 90-säng? Att inte få känna att dubbelsängen är min, utan bara min sambos och att han delar den med vem han vill?
Ja, ja, jag vet, jag måste prata med min sambo. Det är inte så lätt, bara. Barnet är ett känsligt ämne.
Jag och sexåringen kommer bra överens annars - det enda som talar emot en hopflytt är just det här med sovandet.