klyban skrev 2017-04-08 10:44:48 följande:
.
Så var det utrett.
Det var alltså du som inte förstått vad texten handlade om och inte jag som ljög (vilket du påstod).
Här skulle man kunna tänka sig att det vore på sin plats med en liten ursäkt från dig. Just för att du påstod att jag ljög.
klyban skrev 2017-04-08 10:49:38 följande:
Det går inte byta domare, de är valda på livstid.
Så det kan Trump försöka med, enda är väl militärkupp som han kan byta ut dessa domare.
Annars måste han till 100% förlita sig på att domaren dör, säger upp sig eller begått allvarligt brott.
Så det du säger Trump ska byta ut HD-domare som inte passar hans agenda, kan du glömma då det är en lögn och inte genomförbart.
Sen är det galet att man har domare som är cementerade i partipolitiken, det kan vara väldigt dåligt för rättssäkerheten.
"det är inte orimligt att tro att Trump kommer att få möjligheten att byta ut ..." syftar förstås till att två av de liberala domarna är så pass gala att det är fullt naturligt om de avlider under Trumps styre.
En finare omskrivning för att vi kan förvänta oss att två av dem kolar vippen ganska snart, alltså.
Så inte det heller är en lögn från min sida utan den biten kommer från dina egna tankar.
Det vore trevligt om du kunde sluta slänga ordet "lögn" omkring dig så vårdslöst.
klyban skrev 2017-04-08 10:51:23 följande:
Om det vore sant, så skulle man redan haft en domare.
Har märkt du ljuger en del när det kommer till Trump, är inte sanningen tillräckligt tilltalande?
Detta är alltså tredje gången i tre inlägg som du påstår att jag ljuger. I detta fall är det du skriver dock omöjligt att tolka överhuvudtaget så var du fått "lögn" ifrån får vi låta vara osagt.
klyban skrev 2017-04-08 10:54:58 följande:
Förstår inte varför Trump ändrat sig, det var ju så extremt viktigt att inte bomba innan.
Därför att han blev tvungen. I praktiken. Och av Obama dessutom.
Obama skulle ha gjort detta redan 2013 när han drog sin "röda linje" där han hotade med att bomba om det användes stridsgas, men han vek sig inför Assad och Ryssland vilket fick till resultat att USA:s ställning försvagades avsevärt. Med tydligt resultat vad gäller konflikten.
USA hade helt enkelt inte råd att göra samma misstag en gång till.
Så man bombar ett enskilt, noga utvalt, militärt mål med stor symbolik för fallet. Det var från denna flygplats planen som bombade i gasanfallet lyfte.
Man ser dessutom till att minimera riskerna för en eskalerande konflikt genom att i tid varna de ryssar som befinner sig på plats så att de kan sätta sig i säkerhet.
En varning till Assad. En försäkran om att han vågar använda vapen. Och, inte minst, även en signal till andra skurk-stater som Iran och Nordkorea.
Eftersom USA och Ryssland
inte har rykt ihop om saken så har världen helt plötsligt blivit en lite fredligare plats med större möjligheter till fred då små-tyranner som Assad och hans gelikar nu vet att det kan komma en missil mot dem om de exempelvis bombar civila med gas.