• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Jessy01 skrev 2017-05-30 11:55:39 följande:

Åååh kära Furry grattiss!!!!! Härligt 5!! Håller tummar och tår och allt för

dig :) Nu ska det gå!!!

Så nyfiken vad är det för vätska?

Smurfen- jag vet skrev supertokigt...vet ki varken om det

finns ägg eller är mogna men storleken var bra

All lycka till dig imorgon Jessy, det verkar gå så bra i tråden nu så hoppas det fortsätter så !
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-06-01 09:31:11 följande:

Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

Stort kram från mig!

Men Furry.....fy vad ledsamt att läsa...vet ju dessvärre hur det känns, jag satt helt apatisk och bara stirrade rakt fram medans sambon försökte krama mig, helt lönlöst dock. Har dom nån förklaring till det som hände? Ni gjorde ju allt och lite till denna gång:(

Hoppas du får en bra helg trots allt.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-01 10:40:04 följande:

Nej oh nej kära Furry!! Detta fick inte hända! Det är ju så så smärtsamt. Fimns inga ord. Hoppas hoppas du kommer få en bra sommar och att du kommer tillbaka med nya krafter.

Oändligt många varma kramar <3

Flisan - jag menade ang. för tidig ägglossning....eller vsr det inte du som var orolig för det kanske? Kanske blandade ihop :)

Maran - vad härligt att det kämns bra! Det kanske inte är genetiskt men det är ju ett

biologiskt barn och epigenetiskt....som utgör många procent (30 om jag inte minns fel) som kommer från dig då du bär det.. alltså formar sig efter dig.. Fantastiskt vad biologin gör.

Jag har en dröm om att adoptera. :)

Tuttis- har de satt in två på dig? När de satte in två på mig fick jag ljusrosa brunt... lite lite och som ett hugg. Var helt förstörd och trodde att det var kört...men en fanns kvar.... :) amnars

är det jättevamligt med lite spottings pga sköra slemhinnor bl.a.

Skönt...det blev fyra befruktade insättming imorgon... på dag 2....är det inte bättre

på dag 3? Kramar till alla.....och tack Furry för att du mitt i allt detta ändå tar dig tid att

heja på mig. Kram!

Hur har det gått idag???

Det du skriver om att 30% är från den bärande modern är mycket intressant...gör ju att äd inte känns sååå skrämmande.

Vill du adoptera? Alltid bra med plan B, men hoppas såklart på denna omgång ivf :)
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-06-02 07:54:38 följande:

Godmorgon Flisan !

Låter som att du har en bra morgon med frukost på sängen.... Ja, livet pågår parallellt, det kan jag också hålla med om. Eller " livet är det som pågår medan man gör andra planer"....

Ha en bra långhelg nu (klämdag på måndag och röd dag på tisdag) !

Hej Undrande,

du som har koll på det mesta...är äd bäst i naturlig eller stimulerad cykel?

Ska ni fortsätta i augusti?

Ledig långhelg??

Bara anställda som är det hehe...jag som företagare jobbar både imorgon lördag och 6 juni :)
     men ha en bra helg :)
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-01 23:31:15 följande:
    Såg nu, fyra st! Bravo!

Håll tummarna för mig nu imorgon när jag får besked på mina fem idag.......
    Hur gick det med äggen??
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-01 16:10:52 följande:

Hej tjejer!

Får jag hänga lite med er här? Känner igen några namn från tidigare trådar, tyvärr har man ju varit aktiv här ett tag nu.

Vi kör vår 6:e och sista Ivf nu innan vi planerar ÄD i höst. Har insett att äggen nog är för dåliga och för få för att lyckas med Ivf. Känns som om vi är redo för ÄD nu, det känns inte läskigt längre utan bara spännande! Kikar lite på kliniker och just nu lutar det åt Ava st Petersburg men vi får väl se! Känns skönt att ha en plan B om detta misslyckas.

Sprutdag 3 idag och UL nästa torsdag!

välkommen ! :)

Ja dessvärre hade vi ju gärna hängt i nån gravid tråd, eller hur??
    Här har du en till med kassa ägg ( och spermier??), har gjort en ivf plus en avbruten med typ ett ägg. Så blir det barn här så blir det med äd.

Har pratat med en av deras receptionister på Ava St Petersburg, hon var väldigt serviceminded iaf:) Funderar också på att gå på deras möte, fast i Götet då.

Men hoppas denna sista omgång ivf för er tar sig !
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 07:44:32 följande:

Gomorron på er!
    Här var det full håll igång redan på tidig morgon :o)
    Jessy, stort lyckat till idag, klistra fast den rackaren ordentligt nu :o)

Shrigley,, vi väntar med spänning.

Sjuan, vart går ni och får behandling. Jag är också inne på äd på AvA Peter. Jag ska upp till Göteborg den 18 juni för en föreläsning av kliniken och Olga. Vill ni hänga på?

Maran, det känns inget speciellt.... ursäkta att jag är iskall men jag inväntar den punktliga mensen som alltid tycks dyka upp.... man blir väl luttrad och synisk helt enkelt. Obestämd MEN under tiden lever jag loppan, ligger i sängen och har en semesterdag men kaffe och har er på tråden. Sen är det samtal hos min kära psykolog, hon är min livhanken i allt detta uppslitande. Sen AW men min kollega i eftermiddag. Ja en härlig dag helt enkelt, livet pågår parallellt säger min psykolog och det är vettigt.

Önskar alla en fin fredag.

Hallå flisan, kanske ses i på mötet i Gbg då:) Jag har på mig en stor brun kofta med orangea blommor på:)  Haha skämtar såklart men kunde inte låta bli !

Jag är så grymt imponerad av dig som heller gör detta själv än att letar efter nån ok man...all heder till dig !

Ja vänta du nån dag med test, men detta är ju så spännande ! 

Själv är jag också ledig, ska på nåt mingel med lunchbuffè ( får passa på när det är gratis :), och måla hus!

Ha en fin allihopa.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-02 11:14:40 följande:
    Ja, det hade ju varit bättre med en gravidtråd men det här är ju också ganska trevligt:)

Jag har kassa ägg men spermierna verkar det inte vara något fel på iallafall, alltid nåt. Känns ändå skönt att ha gjort dessa försök, liksom testat allt man kan och det har lett till att jag känner mig mer positivt inställd till ÄD, kändes nästan otänkbart när vi började den här resan. Knasigt hur man ändras på vägen. Så jag hoppas nästan att detta försök blir dåligt så jag inte får massa idéer om att göra fler Ivf försök efter sommaren. Så nu har vi bestämt att oavsett hur det här försöket går så är det vårt sista.

Vi vill ha så mycket info som möjligt om donatorn och då verkar det vara st Petersburg som lämnar ut mest information och många verkar ju väldigt nöjda där också.

Tänker att vi vill göra med frysta ägg då vi båda har lite svårt att planera våra jobb, sen ska man ju styra med visum och sånt också. Vet inte om det är sämre än med färska ägg, har du koll på det? Blir bra med mötet så kanske man kan få svar på sina frågor!

Tänkte ni åka under hösten?
    Jo här kan vi hjälpas åt och alla är ju, eller har varit i samma båt.

Jag hade gärna gjort ett försök till, trots att jag vet oddsen, jag var ju så himla rädd för att det skulle göra ont med sprutor och äp, men inte haft problem med nåt. Men inser samtidigt att det vore bortkastade pengar, och tid med egna ägg, hur hemskt det än är. Jag tänker att vi ändå bär barnet, så nån connection med barnet finns där med äd. Jämför med adoption, då får man ju bara ett barn i famnen, utan att ha delat samma kropp.

Kan också tänka mig med frysta, inte lika mixtrande med kropp, men gäler då de sätter in i rätt tid, och då tror jag man får vara beredd på å sticka iväg när äl är. Tror inte kvaliten är sämre.

Vi ( om sambon går med på detta dvs ), så tänkte jag nånstans augusti-oktober. Tror det behöver sjunka in i han också att det inte blir mitt genetiska.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-03 07:03:28 följande:

Skrev ett långt mail igår som försvann gaaah.

Flisan så ledsen för di skull skickar kramar o hoppas på positivt besked trots blödning.

Shirgley- nu ska d gå vägen :)

Tack alla för pepp! Fick två fyracelliga insatta igår :) Nervös väntan!

En fråga ang kortison jag tar 15 mg pred och har nu fått för mig att hjärtklappningarna

jag får inte är bra!? Mitt bltr går upp kan d verkligen vara bra? Min tanke är att embryon inte vill vara i en så miljö Eller har embryon ingen påverkan förbibdelse m mig ä om ni förstår

vad jsg mensr3. Sover dåligt med .. aldrig slutar man att oroa sig

Kram alla!

Fantastiskt ! Alla tummar och tår till att det ska gå vägen !

Hjärtklappning är tydligen ganska vanli biverkning av pred har jag hört. Tror dock inte det är nåt du behöver vara rädd för, för embryot skull.
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 21:05:29 följande:

Vad vad det jag sa min mens är punktlig.
    Check, fick den precis och jag väntade mig inget annat.

Då blir det troligast Ava Peter, för att starta nya IVF på någon klinik i DK verkar vara lönlöst om de fortsätter att mörka äggkvalitén och tjockleken på slemhinnan. Då är de bara ute efter pengar.

Natti natti 

Nej ! Det verkade ju lovande:(  jättetråkigt att höra.

Men är du helt säker det är mens? Men du känner din kropp bäst såklart...
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?