Sjuttiosjuan skrev 2017-06-02 11:14:40 följande:
Ja, det hade ju varit bättre med en gravidtråd men det här är ju också ganska trevligt:)
Jag har kassa ägg men spermierna verkar det inte vara något fel på iallafall, alltid nåt. Känns ändå skönt att ha gjort dessa försök, liksom testat allt man kan och det har lett till att jag känner mig mer positivt inställd till ÄD, kändes nästan otänkbart när vi började den här resan. Knasigt hur man ändras på vägen. Så jag hoppas nästan att detta försök blir dåligt så jag inte får massa idéer om att göra fler Ivf försök efter sommaren. Så nu har vi bestämt att oavsett hur det här försöket går så är det vårt sista.
Vi vill ha så mycket info som möjligt om donatorn och då verkar det vara st Petersburg som lämnar ut mest information och många verkar ju väldigt nöjda där också.
Tänker att vi vill göra med frysta ägg då vi båda har lite svårt att planera våra jobb, sen ska man ju styra med visum och sånt också. Vet inte om det är sämre än med färska ägg, har du koll på det? Blir bra med mötet så kanske man kan få svar på sina frågor!
Tänkte ni åka under hösten?
Jo här kan vi hjälpas åt och alla är ju, eller har varit i samma båt.
Jag hade gärna gjort ett försök till, trots att jag vet oddsen, jag var ju så himla rädd för att det skulle göra ont med sprutor och äp, men inte haft problem med nåt. Men inser samtidigt att det vore bortkastade pengar, och tid med egna ägg, hur hemskt det än är. Jag tänker att vi ändå bär barnet, så nån connection med barnet finns där med äd. Jämför med adoption, då får man ju bara ett barn i famnen, utan att ha delat samma kropp.
Kan också tänka mig med frysta, inte lika mixtrande med kropp, men gäler då de sätter in i rätt tid, och då tror jag man får vara beredd på å sticka iväg när äl är. Tror inte kvaliten är sämre.
Vi ( om sambon går med på detta dvs ), så tänkte jag nånstans augusti-oktober. Tror det behöver sjunka in i han också att det inte blir mitt genetiska.