ivf / äd 2016/ 2017?
Ja det är sant. Vi fick ett toppembryo sist (under 10% fragmentering vilket är riktigt bra och den delade sig i den takt en normal delning ska ske) de sa ingen score men embryologen sa att det "fanns stora chanser för att denna embryo blir en graviditet och ett barn" och jag tror att om vi gör långa metoden så kanske vi får lite fler ägg. Jag nöjer mig med 6 ägg och kanske 4 befruktade på dessa. MAn ska inte gapa efter mer och jag får inse att jag e ju 41 och då kan man inte förvänta sig tonårsresultat på 18 ägg ;)
Ju jag e hoppfull!
Jag gör ju långa nu och hoppas också det händer mer än sist! Dock är jag lite försiktig i mina optimistiska uttalanden. Vår läkare trodde högst på 6 ägg, kanske 5 ägg.
Nä sant, 18 ägg händer aldrig, så är det ju...
Har du läst Klara Zimmergrens bok, kommer inte ihåg titeln, men handlar om hemmaförsök hit och dit och ivf som till slut slutade i adoption?
Tror jag hade satsat på egna ägg i din sits. En eller trepack vet jag inte...vad gjorde kliniken annorlunda iom att det delade sig så fint sista geången? Eller va det bara ett bra ägg? För vår del blir det denna ivf:en, möjligen en till, men sen ÄD. Om sambon kan tänka sig det...