UndrandeSökare skrev 2017-03-26 17:32:33 följande:
Smurfen - Jo, det har nog gått ganska snabbt. AvaRiga har inga köer alls.
Jag tog första kontakten genom att börja chatta med en av deras koordinatorer på deras hemsida i september 2016 efter mitt senaste missfall
och sen har det rullat på efter det, med uppehåll för jul och nyår.
Jag reser på måndag åter onsdag. Hoppas verkligen att det går bra nu,
känns lite nervöst, men slemhinnan var ju mycket bra och det
blev 12 befruktade ägg och ska sätta in 2 embryon så det är
bara att hoppas att de vill fastna och stanna i 9 månader också
AvaRigas prislista hittar du här:
www.avaclinic.lv/se/prislista.html
Hoppas det går bra med din flytt och med ivf ! Jag håller tummarna !
Om du tar Albyl Minor efter maten så är det mindre risk för magproblem.
Större risk för magproblem om man tar det på fastande mage har jag hört.
Jag har aldrig haft några problem med Trombyl (samma innehåll), brukar ta det med mat vid lunchen. Men bestäm själv vilken tid som passar dig bäst.
OBS ! Börja inte ta Albyl Minor innan du varit hos VC för blodprover för att mäta koagulationen !!!!. Risken finns att proverna blir felvisande, om du redan börjat med medicinen. Alltså gå och ta proverna först, sen börja med tabletterna.
Försök få ta Lupus antikoagulans, Kardiolipinantikroppar igG och igM.
Det var de som visade att jag har min koagulationssjukdom APS (Antifosfolipidsyndrom). Får du även ta igA är det ännu bättre.
Dessa 4 prover hör ihop, men ingår inte alltid vid missfallsutredningar
(inte allihop i alla fall). Så viktigt att man får ta alla ! Har man rejält förhöjt på något av dem kräv att du får ta om det 12 veckor senare för att fastställa diagnosen ! Det gjorde jag efter att jag varit hos Dr D och han tagit dem på mig. Då fick jag sen tjata åt mig att få ta dem i Sverige också. Nu när jag har diagnosen här så skriver läkarna ut Trombyl och Fragmin åt mig.
Lycka till alla i tråden !
Ok, blir intressant med en rapport från dig snart då, hur allt gått! Låter ju bra med alla förberedelser, mediciner, pgs och allt. Och 12 ägg dag två, hioppas det håller i sig :)
Jo jag har alltid tagit medicin med mat, så den biten är jag noga med. Är rädd för magsår och liknande, men tar en fjärdedels så det är ju t.o.m mindre än en barndos. Och precis, ska inte börja med Albyl innan besök på vc. Tack för dina tips om immun, ska fråga när jag ändå är där.
Ska testa Lutinus, börja om nån dag tänkte jag. Har ju aldrig testat det så vill börja försiktigt, jag gör ju ingen ivf nu, så då producerar väl kroppen eget progesteron också. Har köpt trosskydd:)
Ska också knalla till apoteket och köpa testa tidigt test, då vi annars ska börja med Synarela på söndag, om inte jag får panik över ivf innan dess...:( Är ju inte bra antar jag ta Synarela OM man mot all förmodan skulle bli gravid. Äl var i helgen och då blir ju dag 21 start med Synarela.
När kan man ta Progynon i naturlig cykel för att bygga upp slemhinnan, nån som gjort det naturligt, utan ivf och äd? Har en del sånt kvar hemma.