Jessy01 skrev 2018-01-10 22:11:56 följande:
Stina! Trevligt att du är från Göteborg Jag med!
Nu hoppas jag på embryodonation som du. Bara pengar
som fattas här. Var också en runda på Stork men icke.
Hade du varit i London och försökt? Min dotter är 4!
Tänker också på utifall jag ska ta Mässl. vacc. eller inte
Vilka äe mer från gbg?
Kram allihopa!
Jag bor också i Göteborg:)
Är det någon som skulle vilja ses, så får ni gärna skicka ett meddelande. Kan känna det är MYCKET tankar som snurrar i skallen om äd, så hade varit bra och kul och dela det med någon/några.
Stina14 skrev 2018-01-10 23:20:12 följande:
He hej!!
Jag är på gång med embryodonation på AVA Riga, fick idag två förslag på kvinnor. Kändes helt otroligt. Man får ju inte se foto men man kan få en datorritad bild av donatorn. Men jag känner att ju längre in i processen jag kommer desto mindre vikt lägger jag på foto och utseende faktiskt, i början kändes det viktigare. Vad gäller de manliga antar jag att de skickar förslag men lite osäker, ska kolla så att jag inte måste beställa själv då jag bett om danska frön. Jag gör ju detta själv så det blir dubbeldonation. Om allt går enligt plan åker jag dit i mitten av februari för insättning!
Jag kommer inte vaccinera mig nu, det får bli längre fram. Har en spruta sedan jag var liten och på VC sa de att den ger 80% skydd. De sa att risken är så liten att det var upp till mig. Må vara dumt men jag känner att jag inte vill skjuta fram resan till Riga.
Ibland känns hela situationen helt overklig och jag fattar inte att jag faktiskt är på väg. Ibland känner jag mig orolig hur det ska gå att vara ensam mamma men det känns ändå rätt och för det mesta spännande. Jag fick kontakt med en tjej genom St Petersburg som har 2 egna donatorbarn och det hjälpte mkt att prata med henne.
Jag separerade från min dotters pappa när hon var 3, (hon är 8 nu) och jag insåg att jag inte kommer hinna träffa rätt man att göra barn med så nu blir det så här, känns lite ledsamt ibland men jag får satsa på detta nu, träffa min drömman får bli sen :) Jag fyllde 43 i november och gjorde tre ivf försök på Stork 2016 men lyckades inte.
Hoppas ni kan skrapa ihop lite pengar... Hur gammal är du?!
Oj är du på g, så spännande ! Fick du se datorritad bild? Det fick inte vi på Ava. Kanske beror på att vi inte var så prioriterade...valde inte det dyraste paketet osv.
Jag vacklade också om jag skulle ta vaccinet, nu gjorde jag det, men jag pratade en stund med sköterskan, och hon sa inget om 80% mm, för jag var osäker, egentligen hade jag velat dra igång nu i januari ju, så det är segt vänta till april nu:/ men tiden brukar ju gå fort!
Hur fick du tag på nån att prata med ang äd?
Du kommer säkerligen fixa detta galant att vara själv med barnet! Chansen är ju stor du träffar nån sen också.