Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 18:57:22 följande:
Dom gör pgs men vet inte vad det kostar. Låter lite som att dom tycker att man bör välja pgs snarare om man är äldre och det är större risk att embryona har ngn kromosomavvikelse men kommer som du nog ändå välja det så att man är så säker som möjligt på att få de bästa tillbaka. Dom verkar inte vara så pigga på att sätta in två bra blasto eftersom det ofta leder till tvillinggraviditet. Trodde jag ville sätta in två men är inte så säker längre, högre risk då men ändå chans att få två på en gång! Svårt!!!
Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 20:59:22 följande:
Ja, ska fråga det! Vi ska sätta oss ner imorgon och skriva ner våra frågor. Finns ju så mkt att tänka på och vi måste bestämma vad som känns viktigt för oss.
Och vi får fundera på om vi vågar sätta in 2 el inte , finns ju för och nackdelar med båda:)
Som du kanske läst i mitt inlägg till Maran idag, nu verkar sambon "gå med på" äd !
Äntligen har femöringen trillat ner :)
Jag funderar också om man ska sätta in två eller ej...jag är ju 42, och vet inte om jag vill gå genom en graviditet till ( om allt funkar såklart, finns ju inga garantier ), så lutar lite åt två. Blir liksom en äd men två chanser för samma pris. Sen vet jag det finns risker, men det gör det med allt i livet. När vi gjorde ivf nu i maj så tyckte sambon det va ok med två.
Jag vill gärna ha syskon till barnet, och samtidigt inte bli för gammal när jag gör äd.
Så vilka kliniker kollar ni på?
Jag är inne på Ryssland eller Riga. Finns ju en klinik till i Ryssland, NGS tror jag den heter?, som är mycket billigare men minst lika duktiga som Ava får jag för mig.
Öppen donation vet jag inte, väntetiden i Finland var ett år nu. Hur ser ni på öppen donator?