• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Superfurry skrev 2017-05-22 21:22:56 följande:

Hej Flisan! Vi har också hört att vi kanske ska värdera äd från Triangeln, men att de kunde hjälpa oss. Så de sa båda. Kanske de gör det med oss gamlingar?Smulfen håller med Maran att ni kanske ska lägga en plan där båda blir nöjda. Jag försöker att prata så lite som möjligt om det med sambon utan mest det mest viktiga. Han hade nämligen en breakdown där i oktober med äd ivf ics och fan o hans moster som han sa. Så nu tar vi det i små steg, så ibland förvånar han mig med att slänga ur sig: men ska vi inte ta en trepack försök? och annat. Alla är ju olika man tar in små portioner av det som man tycker man kan klara. Kanske målarfärg är ju ett beslut, men en mindre avgörande sådan så det känns tryggt för din sambo nu.... Men trist ändå när man vill ha plan b redo! Hur tänker du inför äd då?

Ego: det känns mer och mer i äggstockarna men inte alls lika mycket som sist ändå. Nu på sjunde sprutdag. UL på fredag och jag skulle nästan tro att det blir äggplock på måndag nästa vecka om jag nu följer samma mönster som de andra försöken... Trist då jag inte vet ifall jag kan ta ledigt!mitt i betygssättning :O jag får kanske anmäla mig sjuk eller nåt. Sambon har också na¨mnt att han e superbuse nästa vecka. Har varit stressad över detta nu hela veckan!!!

Jaja det ordnar sig på nåt sätt! 

Superspännande tycker jag! Du får helt enkelt få matförgiftning el dyl, i ett sådant här läge är det ok att ljuga sig blå!!!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-05-22 22:54:28 följande:

Gokväll på er allihop!

Furry-härligt att du känner ngt i äggstockarna...själv sprutardag 6 och Nada :(

Fingers crossed!

Maran- Jo har ju nämnt att jag har ett barn sen innan, ivf (fyra år) och har en 15 åring

med. Saken är att det var inte riktigt meningen och berätta det men insåg sen var

vad jag skrev ang illamåendet. Har gått igenom oerhört

mycket för att få båda mina barn och känslan, längtan till en till blir tyvärr

inte mindre intensiv. Hade jag aldrig trott innan. ÄD hade jag

kunnat tänka mig men pengarna finns tyvärr inte. Så liiiite stress inför sista försöket :0

Smurfen - känner så igen det som du beskriver i min kille.

Det som funkat här är små doser...betänketid för honom en vecka i taget och att

vi båda fått beskriva våra känslor. Min sambo har nu förstått hur mkt

d här betyder och har gått m på nästan allt jag bett om....till slut efter betänketid.

Kramar till slla!

Ah, ok, då är jag med! Svär att mina mentala tummar är blå, så hårt kniper jag dem för att det ska gå vägen nu! <3
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-05-26 08:57:13 följande:

Smurfen- hoppas sambon ändrar sig och att om ni genomgår ÄD att det går bra!!

Furry- hoppas d gått bra för dig idag!!!!

För mig gick d åt he....te idag! 1 ägg som såg fint ut 16 mm....resten

för små....kanske skulle tagit mer medicin ändå....jaja gjorde d jag

trodde på Tillbaks på måndag för nytt UL. Han hade inte höga

förhoppningar...knäckt :(

Kram på er allihopa!!!

Och en gigantiskt tröstkram tillbaka! <3 Förstår att det INTE var vad du ville höra idag...
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-26 10:47:16 följande:

Tjingeling från Ven!

Jag fick ut 8 ägg, satte in en blastocyst igår och de skulle fortsätta odla på 2 tills idag och sen frysa dem.

Njaaa ang äd så vet jag inte om det är så att Storken låter bli att nämnda det medvetet eller ej. Likaså sa Triangel direkt att jag hade tunn slemhinna och det har jag påpekat för Storken redan på första försöket, alltså i höstas men de bara säger, jaja den är go nog. Hinnan är allt från 7mm-1,1 cm.

Nu kollar jag i alla fall på AVA Peter i St Petersburg för att eventuellt ta det steget längre fram i tiden.

Verkar som det är några här inne som funderar över äd eller ed i alla fall.

Ååååh grattis till ruvarstatus!!! Kuuuul! När är testdag?
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-26 16:41:55 följande:

Tack snälla, den är på Sveriges Nationaldag.  Hur går det för dig, hur mår du?

Ah, inte såååå långt bort då (tycker vi andra, haha). Jo tack, ska inte klaga, finns de som har det mycket värre! Men visst längtar man lite till andra trimestern (ta i trä!) när man brukar känna sig lite piggare osv. Om man har tur...
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-26 18:07:55 följande:

Hej Smurfen! Nej jag har också tänkt på det att det kanske inte funkar alls. Men den dagen den sorgen tänker jag. Om det inte funkar så flyttar jag till tahiti och lever på kokosnötter i min hydda på stranden :)

Ju hag var på UL idag och trots den längre dosen så har jag exakt samma resultat. 1 blåsa på 17, två på 16 och fem på tio. Alltid dessa som inte växer till sig!! :/

Så det blir nog 3 ägg sa dem. Man kan ju hopasp på att dessa sega växer, men ja de ger det inte så stor chans sa dem.. äggplock på tisdag!Åhl nej Jessy!! Men hur små var de "små" som du ser ovan var mitt resultat en smula bättre, men inte mycket... Alål dessa små som bara stannar i växten. Så irriterande!!!

En massa styrkekramar kära Jessy! och hopasp att nån av de små vill snabbv¨xa till sig!!!

Kramar alla tjejer nu ska jag ut i solen! Synd att man inte kan dricka nu såååååååå sugen på ett glas rose!!!!

Dumma ägg... Men HEJA på de tre små kämpar som ändå fanns där, fiiiiina fiiiina små ägg! Bra är de också, toppkvalité faktiskt, har jag bestämt!!

Vin ja, har haft en märklig craving efter Sangria, vanligtvis är öl det som får det att vattnas i munnen på mig. Men, man har ju resten av livet på sig sen att dricka vin o öl!
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-29 17:32:40 följande:

Hej Smurfen!

Jag har fått tillbaka två tidigare blastisar förut men tyvärr dog de två sista i detta sista försökte i DK. Så nu ruvar jag på ett färskt försök som jag har fått ny testdatum till, den 8 juni.

Jag blir bara så snurrig över all information som klinikerna ger mig. Storken har aldrig nämnt något om tex slemhinnan som är väldigt viktig i sammanhanget, 6-1cm skulle vara för tunn men det gjorde Triangeln.

Om man ser det krast så spelar det ingen roll hur många bra blastisar jag får om slemhinnan är för tunn och den inte fastnar.

Jag prata med den svenska koordinatorn Maria Relff, hon var jätte snäll :o)

Suuuck. Jobbigt! Minst 7 mm, gärna uppåt 9 mm, är vad jag har hört... och treskiktad är bra om den är också! Men måttet verkar vara det viktigaste f klinikerna. Var den 6,1 mm vid denna insättning? Det kan säkert gå iaf, de vill förstås att miljön ska vara optimal, vilket inte nödvändigtvis betyder att det är omöjligt annars. Så det så. Kram och pepp! <3
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Åhhh, yeeeey, toppen!!!! Håller som vanligt att jag har, HÅRT!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?