• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

smurfen 11 skrev 2017-05-01 15:13:36 följande:

Jo får göra äp om vi vill. Gräns går vid tre, ibland två blåsor. Ska nog ringa henne. Hur sannolikt är det att ägg växer till sig på ett dygn? Ska ju ta ovitrelle ikväll och sista menopur var igår ju. Mår nästan illa av obeslutsamhet urk!

Tack för input :)

Tror äggblåsor kan växa/växer ca 2 mm på ett dygn så här på sluttampen. Det ÄR en chansning, absolut, går ju aldrig att säga om det finns mogna ägg i blåsorna. Fast å andra sidan får man ju aldrig veta om man inte försöker... plus att både jag och... var det Furry?... hade en blåsa som "gömde sig". Men som sagt, fyyyyy f..n vad svårt!! 15% är inte mkt, men ändååååå! Näää jag tycker ni ska köra hela vägen, sagt det förut, ångrar INTE mina IVF då de misslyckanden som blev resultatet var en så väldigt stark "spik i kistan". Blev mkt lättare att ta beslut om ÄD sen. Det GÅR inte med mina ägg liksom. Vad ni än beslutar så är det hur som helst snart tydligare hur vägen framåt ser ut för er. Det närmar sig! Antingen gör ni ÄP eller försöker hemma, facit får ni snart iaf. Undrar om jag låter heltossig nu eller om man fattar vad jag menar... *pepp* och Kraaaaaaam!
  • Maran73

Hallå allihopa!!

Var ska jag börja... Jo: HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT SMURFEN OCH FURRY!!!! Super topp-trimmade simmare och väntande ÄP! Guuud jag blir alldeles pirrig!

Smurfen, man tål BRA mycket mer än man tror, och om du skulle göra/känna något (ska inte ta något exempel, ha ha) du aldrig trott fanns på kartan ens, så har personalen med all säkerhet varit med om det både en och femtio gånger... de har rutin! KRAAAM VILL HA RAPPORT BUMS!

Apropå naturläkemedel så är de, näst efter reproduktionsmedicin, min sämsta gren... Men, om någon av er så mycket som sniffar på något antroposofiskt "läkemedel" så KOMMER jag att på något sätt ta reda på var ni bor och slå er i huvudet med ett trubbigt föremål!!! Flera gånger! Consider it a threat. Skämt åsido, ni gör självklart som ni finner bäst, men där har ni min syn på saken. Sen är många vanliga naturläkemedel bra, de hjälpte ju våra förfäder många ggr! Samt utgör "basen" till många av våra mer moderna mediciner, fast de är förstås modifierade och syntetiserade nu.

Undrande, svarade i vår "andra" tråd, men måste förstås tala om för er andra också att mitt HCG har ökat som det ska, trots spottings/flytningar och lite symtom. Så lättad! Tar troligtvis ett prov till om någon vecka el så, för min egen koll.

Ok, over and out! Ser fram emot rapporter!

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-03 12:27:47 följande:

Rapport!

Hela 3 ägg kunde hönan värpa:) :)

Ett var dessutom ett de inte trodde skulle växa ikapp!

Allt gick riktigt bra gjorde inte alls ont så oroar mig i onödan som vanligt, kändes bara lite ont när de sätter in skohornet plus kändes pytteliten när de satte sista bedövnings dutten. Kändes inget när hon tog ut blåsorna!

Pepparpeppar inte ont efteråt men piller hemma ifall att.

Så nu bara vänta tills imorgon och se om någon är mogen.....Och dessutom vill bli befruktade. Gah! Börja med lutinus ikväll.

Vilken emotionell pärs ...Blir ju helt matt!...sov som en kratta inatt men nu på sofflocket :) ut i solen sen på promenad.

Yeeeeey!!!! Härligt!!! Ta det lugnt nu, ingen rask promenad!!! Och rapport igen ASAP tack. <3
  • Maran73

Hej tjejer! Nu kommer ett nervöst depp-inlägg med ego-tema...

Sitter i väntrummet på gyn akuten då jag började blöda imorse... Mejlade kliniken som bad mig göra VUL om det gick, så jag ringde Södersjukhuset (överdrev kraftigt annars kommer man ju ingen vart!) och, ja... här sitter vi nu. Har inte ont bortsett fr ett lätt molande över ryggslutet och i slidväggarna (har så ibland normalt) vilket dykt upp kortare stunder, men inget att tala om direkt. Blödningen lugnat sig också, bara lite nu. Lätt förhöjd temp och blodtryck, det sista tror jag beror på stressen faktiskt, hoppas det iaf! Detta kan gå precis hur som helst känner jag! Usch...

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-03 19:13:03 följande:

Hur gick det ?? Hoppas det inte är ngt illavarslande! Tänker på dig!

Ingen aning, har inte fått komma in t läkare ännu... Gaah! Hur känns det i kvinnodelarna?? Själv mådde jag bra första dagarna, men blev ganska... matt och konstig ett tag efter. Vilket förstås gick över, men ta det lite lugnt iaf!
  • Maran73

Guuuud vad tråkigt jag har! Mannen ligger och SNARKAR bredvid mig. Stön! En läkare på plats så detta lär ta tid...

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-03 20:33:37 följande:

Maran - Är du på gynakuten? Eller vanliga akuten? Sitter du i väntrummet eller har du kommit in och ligger i en patientsäng? Mannen som snarkar, är det din sambo eller patienten bredvid?

Hoppas allt går bra.

Halloj! På gyn akuten, och det är min man som snarkar, eller ja, snarkade är det nu, han har blivit hemskickad en sväng för att hämta medicinerna och lite annat (vi bor mkt nära SöS). I väntrummet sitter jag med min telefon...
  • Maran73

Hej på er! SÅ lättad, allt tycks vara helt ok därinne! Läkaren såg ngt som KAN vara en liten spricka vid livmodertappen, plus lite gammalt/torkat blod men inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Och, vi såg ett litet hjärta!!! <3 SÅ häftigt! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (v 5+6), och gulekropp. Allt annat, livmoder, äggstockar etc såg bra ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Nu rasa isäng, helt slut... KRAM

• Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-03 23:33:16 följande:

Åhh nej Maran!! Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt utan bara blödning (bara och bara) men läst att det kan vara ganska vanligt. Trist ändå!!! Tänker på dig ja me' en massa kramar <3

Tack snälla! Allt såg ok ut! Se inlägget ovan. Kram!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-04 08:10:11 följande:

Skönt att höra att det gick bra. En spricka vid livmodertappen? 

Sa läkaren om det kan ha någon inverkan på graviditeten eller förlossningen?

Ja så skönt! Hon försökte nog mest hitta en orsak t blödningen för att lugna mig, "spricka" låter ju hemskt men det hon egentligen såg var en liten liten blodsträng vid tappen som KUNDE vara ngt som liknar en spricka bakom. Men det var så himla osäkert.. så det är nog mkt svårt att bedöma om det kan påverka på ngt sätt.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?