• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Superfurry skrev 2017-05-16 12:42:08 följande:

Hej alla! Har lunchpaus nu och hinner skriva! UL gick bra så nu har jag fått direktiv att jag inte alls ska ta 225 utan 450 Gonal F CFC i sitt esse. Först en grej sen en annan. Hur tänker dem? vet ej hur jag ska tänka, det är ok att ta 450 men jag hade hellre velat bli nedreglerad då jag är rädd att mina blåsor igen ska växa ojämnt med så stora doser. Nu är det ju korta metoden vi kör igen och det skulle jag göra pga att jag skulle få mindre dos, alltså läkaren tycket att det var bättre och nu ändrar de sig. Funderar på att skita i det hela nu men vet ej hur jag gör. Blir lite irriterad men samtidigt, det behöver ju inte sluta som sist alltså de kanske växer ok denna gång?

Å andra sidan de två sista ggr har jag haft mycket ojämnt tillväxt på blåsor som det lutar ju åt att det blir samma nu. Vad göra tjejer! Hjälp!!!

Öööööh.... som du skriver: hur tänker de? Fick du något begripligt skäl till denna "omkastning"??
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-16 12:58:35 följande:

Nej! Fick bara träffa sjuksköterskan elelr ja om det är en barnmorska som gör UL men hon bestämmer inte behandlingen.  och hon skulle kolla med läkaren. Men jag skulle ju tillbaka till Malmö så jag fick åka hem och då mailade dem för en timme sedan att jag skulle ta denna dos eftersom de kollade på mina tidigare behandlingar... och att det hade funkat då. Jag vet inte hur jag gör! nu är jag ju inställd på att köra. Orkar inte vänta en månad till.....!

Vad hade ni gjort?

Har du mejlat tillbaka och förklarat dina hmm farhågor betr ojämn tillväxt etc, alltså det du beskriver här? Skulle du börja idag m sprutorna?
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-16 13:25:44 följande:

Ja det har jag och ja jag ska starta idag! Sitter på möte nu och kan inte ringa och har loggat in på familjeliv haha. Hoppas jag inte blir ertappad av en kollega. Försöker få tag på sambon som inte svarar de är och handlar möbler till hans jobb och jag gissar att han e busy. Ahhhhhh jäkla CFC!!!!! Jag vill ju ha en bra förklaring till detta. Jag är rädd att sambon kommer att säga att vi ska strunta i det då han har varit riktigt besviken på dem innan och fick lite hopp lite nu när de berättade att de ville sänka dosen pga få bättre kvalitet och mer jämn tillväxt men nu ändrar de sig helt plötsligt!!! De är två olika läkare som har bestämt detta den ena sa 225 o den andra 450 så jag vet inte vad jag ska tycka. Känns sjukt orpoffsigt om de inte ens har pratat med varandra......! Ja jag får se. Det är panik nu vet ej hur jag ska ställa mig till detta då jag var helt beredd på att köra igång NU i sinne, själ och fysisk.. :(

Ok. Jag skulle skicka ett mejl med "attention" till båda läkare, markera som hög prio (om din mejlserver tillåter) och skriva "jag tänker ta den lägre dosen punkt slut!". För det verkar vara det NI vill??
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-16 14:15:15 följande:

Sorry alla för mycket ego inlägg nu under dagen men som ni förstår så är jag förvirrad och rådvill! 

Ha ha, no worries! Jag förstår, det KAN ju vara så att de hmm sett fler ägganlag denna gång lr ngt sådant och därför tycker ni ska köra den högre dosen, men då vill man ju VETA det... Grrrrr!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-16 19:59:27 följande:

hej hej! uppdaterar er med det sista nu!

Anledningen till att det var olika bud och att de hållit på och ändrat sig var tydligen att Svend som är ansvarig läkare på CFC och en ny läkare som jag och sambon pratat med tidigare höll på och diskuterade fram och tillbaka vad jag skulle ha för dos. Svend ville ha 450 och försöka få allt man kan få den andre ville satsa på mindre dos och så mindre ägg men bättre kvalitet. De lyckades kompromissa och till slut fick jag 300 och att at ett snäpp HCG varannan dag, samma protokoll som sist men mindre dosering. Jag är faktisk nöjd med det beslut! Känns bra att ligga mittemellan. Jag var orolig för att få för mycket och också orolig för att få för lite haha :) 

Så nu är man igång! tog första sprutan nu :)

Flisan: har inte hunnit skriva nåt om det med att du inte får göra IVF utan man, vad är det för nåt idiotisk? det får man genom landstinget ju!!! Sjukt att privata kliniker ligger efter i det. Ush ja vad arg man blir :( 

Maran: tack för alla stöd under dagen!

Smurfen hoppas allt är bättre med dig och detsamma gäller Undrande!

Massa kramar tjejer!

Åh, toppen!!! Då ser vi fram emot täta rapporter nu då!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-05-18 06:10:34 följande:

Superfurry Grattis till startade!!! Håller alla tummar och tår!!! :)

Då kör vi tillsammans :) Jag började spruta igår!

Samma funderingar som du....de sa jag skulle börja på dag 1 av mens

samt ta 450 ie av menopur. Kändes för högt då sist

jag tog hög dos hade alla fragment.

Jag kör faktiskt lite på eget bevåg och dragit ner till 340 ca. Som du tänker...hellre

bättre kvalité än fler ägg! No fried eggs please :)

Ska läsa igenom tråden lite under dagen! Kram alla!

Men heeeej Jessy!!! Välkommen tillbaka vi har saknat dig! Hur har du haft det?
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-18 07:22:29 följande:

Ja man slutar aldrig förvåna sig. Det sköterska sa, varför jag ej fick göra IVF vid 42 års ålder var att:

- Statens vetenskapsråd, eller liknande instans har beslutat att vi inte får göra ivf. Humm bara att gilla läget och jag är ju på gång med ÄP på lördag i DK så nu har jag fokus med det.

Superfurry. Ja tyvärr ser det ut så, att utan partner får jag inte göra ivf i på privata kliniker. Vad bra att du fick svara på dina frågor tillslut, det är superviktigt och framförallt lugnande. Jag bombarderar mina läkare med 1000 frågor om allt.

Jessy. Välkommen hit eller tillbaka :o)

Ha en fin dag.

Ah, hon sa nog SMER - Statens medicinsk-etiska råd. De brukar hitta på liknande galenskaper...

Spännande m ÄP snart!!! Hur ser det ut med blåsor?

Ego: var på UL idag och allt såg bara fint ut! Puuuh! Så igen ett tickande litet <3 och min läkare var nöjd och belåten.
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-05-18 10:43:00 följande:

Maran! Gullig du är :) Saknat er med! Lovat min sambo att inte hänga här...han såg mitt återfall igår haha

Så skönt med feedback, stöd, och sen se att du har blivit gravid Maran!! Underbart grattis!! Skapar hopp åt oss andra :)

Så mkt att läsa sedan jag var här sist....ngra fler som är gravida?

Massar kramar och tack Flisan för återvälkomnandet! Du verkar vara i en jobbig sits med trångsynta svenska läkare.....det borde vara upp till var och en såklart. Men håller tummarna för Danmark. Sprutar du nu?

Massa kramar på er!

Du får smyga bättre Jessy!

Jomenvisst, med ÄD gick det bättre. Än så länge bara jag på smällen (bland de aktiva i tråden just nu) men jag får snart sällskap!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-05-18 18:08:24 följande:

Grattis Maran! ???? Hoppas på lite egen tur snart..

det positiva är att jag slutade blöda till slut, efter 5-6 v.. jag var nedreglerad när jag tog blodprov i måndags, och igår kväll började jag med sprutor. Bara detta en bedrift för mig just nu, så illa är det. Nytt blodprov nästa måndag, och UL nästa fredag så får vi se. Kör nu maxdos på allt, 450 Gonal-F o mår ganska illa.... ????

Ååååh men ÄNTLIGEN!! Vad kul, nu händer det verkligen grejer i tråden, och snart är ni förhoppningsvis ett gäng ruvare! Spännande värre.

Jobbigt att må illa, hade själv aldrig några symtom av stimulering eller Synarela, men däremot av Procren spruta (nedreglerande). Hur illa är illa, så att du är spyfärdig?
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-18 22:37:55 följande:

Hej Jessy! Vad kul att du e tillbaka!! Haha jag har samma, min sambo säger att jag inte ska läsa och skriva en massa på internet (läs familjeliv) men jag har sagt att jag får en massa tips och får råd och skriva av mig och nu säger han inget :)

Vad skoj att vi började på exakt samma dag! :) Jag tar 300 och ett klick ovitrelle. Håller alla tummar för oss!!!

Maran en fråga till dig, Jag har använt den ovitrellen som jag hade sen sist eftersom den legat i kylskåp och den har ju fyra månaders utgångsdatum och går ut i juni men nu kom jag på att den går ju ut snabbare när den e öppen! Hjälp och jag ha redan tagit ett klick!! Du som är gammal farmaceut, vad händer om jag tar för gammal HCG? Eller kanske det inte händer nåt men den har ingen verkan? Jag e så klantig! har för mycket i huvudet nu snart är det betygssättning och det är körigt på jobbet....!Vad skönt Shrigley! äntligen har du slutat blöda och du e också igång! vi är ju riktigt synkade här allihopa!! Vad skoj och hoppas precis som maran skrev att vi blir ett gäng ruvare!! :)

Nu ska jag vila mig lite och imorgon slutar jag lite tidigare och har faktisk ett nytt UL imorgon och det tyckte jag var tidigt men ja doctors order :O 

Sen så jag ska ut till solen och det samma på lördag! 

Kram alla!

Hmmm menar du att du tog ut den förra ggn och lät den ligga i rumstemperatur, och lade sedan tillbaka den? Eller vad? De är mkt stabila vanligtvis, injektionsvätskorna, troligtvis är det inget fel på den. Men, behöver mer detaljer.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?