• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Hallå Shrigley! Och alla andra. Jag tar nog tillbaka det jag skrev tidigare!!! Min koordinator är ju såååå snurrig, mejlade igår och skrev typ "ser att vi väntar en kille, kul!" och "vi ville ju egentligen inte veta kön men det är ok". Nu skriver hon tillbaka ngt supersnurrigt och felstavat om på vilken sida i dokumentet man ser resultatet och att vi väntar en prinsessa!! Detta kan vi INTE lita på känner jag, så vi är tillbaka i den stora ovisshet vi var i från början, där vi också VILL vara.

Lutar dock åt tjej eftersom jag mått mkt sämre än med sonen, tillsammans med det hon skrev då. Den som lever får se helt enkelt!

De tar inte provet inuti blastisen, utan från en hinna som omger den. Det finns en liiiten risk för påverkan pga provet, men den är vad jag förstår mkt liten.

Ja, det är en gruuuvligt lång väntan!!! Känner med dig. När är testdag?

• Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-04 10:02:17 följande:

Jag var uppe och tog min Lutinus och kunde sen inte somna om :). Nu är jag såååå trött haha. Vad spännande med PGS, visste jag inte att man kunde göra. Har haft lite rosa två gånger (är det spottings?) Men har annars mått bra. Illamående och sjukt trött men annars bra. Själv?

Spottings är väl småblödningar, typ... Men vad bra att det varit lugnt!! Själv pigg oftare nu tycker jag, men blir ofta trött på ett sätt som inte förekommer annars, att det på en millisekund går från småsömnig/seg till klubbad säl, som att någon slår mig i huvudet med en stekpanna! Trööög mage, blir fort obehagligt proppmätt, illamående kommer o går (men ALLTID när mitt blodsocker sjunker) och ömma stooora bröst. Nästa vecka är sista med östrogen, sååå skönt få börja fasa ut stödmedicinerna! Om allt ok börjar jag trappa ner progesteronet om någon vecka sådär, inte fått den detaljplanen ännu. När hade du tid f UL?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-04 11:50:28 följande:

Maran- Din koordinator Katarina verkar inte vara alls att lite på Detta är ju inte första gången hon gör bort sig. Veronika gör inte såna tabbar. Du ville ju inte veta könet, då ska hon ju inte sen gå och avslöja det och sen försöka bortförklara allt med att säga att det blir det andra könet.

Min bästa kompis råkade ut för samma sak, de ville inte veta men barnmorskan avslöjade trots att de hade bett att inte få veta.

Ha ha, nä hon är inte riiiktigt den vassaste kniven i lådan... Men men, nu är vi som sagt tillbaka till ett stadie av total ovisshet/osäkerhet, precis som vi ville. Sa till henne att vi inte vill veta könet och att hon inte ska förklara/säga något mer. Ska heller inte titta mer på dokumentet f att försöka förstå vad som egentligen framgår. Sista sidan, där hon sa att resultatet framgick, ser ut som ngn sorts obegriplig kurva i stil med en EKG kurva... Den ska iaf inte undersökas av ngn annan än läkaren på spec MV. Som då får hålla tyst om vad hen ser.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-04 11:25:00 följande:

Testdag är 19/6..!

Oooooh låååångt dit... men när det närmar sig lite mer går det iaf LITE fortare. Häng i! Kram
    Tuttis skrev 2017-06-04 11:40:37 följande:

För bara en vecka sedan var jag lite frågande till varför jag inte är trött. De senaste dagarna känns det som att jag har varit ute och festat och är lagom bakisslö, har tänkt att jag nog inte sovit så bra och är därför extra trött. Men nu när det är så här hela tiden inser jag att det nog beror på allt som händer i magen, häftigt!! Så skönt för dig att slippa alla mediciner. Jag har ul tid den 15.... Känns som en evighet. Varje dag hoppas jag att jag åtminstone får komma till det steget.

Känner igen! Vacklade isäng direkt e jobbet varje dag, var tvungen! Nu är det fortfarande skönt men är inte direkt tvungen. Som sagt, lite piggare nu! Kram på dig också!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-04 13:20:17 följande:

Maran- Jag tror att du får en pojke iaf, jag sa ju det till dig en gång tidigare innan Katarina berättade också.

Ja det gjorde du! Fast Katarina berättade inget, det var jag som tyckte mig kunna utläsa av PGS-pappret att det var en kille, men hon tyckte att "Nej du har misstolkat dokumentet, det är en tjej ni ska få!" Vilket OCKSÅ var klantigt, suck, men gjort är gjort och jag är lika osäker nu som innan jag läste pappret som sagt. Litar inte på att jag förstår var resultatet faktiskt framgår, och vad det innebär, men litar heller inte på att klant-Katarina har rätt. Hur som helst, vi håller väl ihop till december, hoppas iaf jag, så får vi se om du eller Katarina får rätt! Skulle inte ha ngt emot en son till!! Fast inget emot en tjej heller. Båda är välkommet f mig, är nog mer av en "killmamma" iof sig men det kan ju beror på att jag bara har den "sorten" sedan innan. Men troooor min man skulle vilja ha en tjej, om man tvingar ur honom ett svar.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-04 14:31:47 följande:

Maran-Många män kan bara producera ett kön på alla spermier, det har jag sett många gånger tidigare. Ena grannen har bara döttrar och andra har bara söner. Inte mer med det. Men folk verkar ofta så besvikna när de får flera barn av samma kön. Ånej, en fjärde av samma sort typ ! Jag tycker de borde vara glada att de kan få några barn överhuvudtaget ! Det finns folk som aldrig ens lyckas bli gravida eller bara får missfall. Så var nöjd oavsett vilket kön det blev, det blev ju ett barn iallafall. Jag tycker att det är att lyxklaga.

Jo, visst är det att lyxklaga det håller jag med om, med kan samtidigt förstå om man blir liiiiiite besviken när nr 4 el 5 av samma sort kikar ut. Fast nä, KLAGA över ett barn tycker jag nog man får låta bli! Jag har sonen med en annan man, i hans släkt fanns baaaara en massa killar så en tjej f oss var nog var vi hoppades på litegrann. Så när sonen kikade ut kände jag ett kortkort litet... inte besvikelse kanske men lite "jaha....okej...". Det gick dock över på typ fem sekunder, och sen var det bara så det SKULLE vara, allt annat var otänkbart. <3
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-05 15:29:08 följande:

Och ett egoinlägg,

Ni som gjort ivf men inte lyckats, brukar man få äl efter första mensen?

Och blir nästa cykel därpå konstig?

Det kändes som äl i helgen, men det var tre veckor efter första cd, jag är alltid regelbunden ska tilläggas. Har inte brytt mig om att testa äl denna gång dock,

Min läkare sa den kan bli lite konstig gången efter och ibland en gång till, men vet inte hur hon menade. För första mensen kom exakt två veckor efter älsprutan, och det ska den väl? Jag fick ju inget insatt...

Annars inget nytt under solen...inte pratat äd med sambon då han är superstressad över målning. Dessutom är jag mitt uppe i en företagsförsäljning så har häcken full själv !

Lite "lustigt" läsa om din koordinator...att man missar att ge ut sån info om man inte vill veta! Men det verkar som du inte vet ändå??

Kul att höra att allt går bra för er iaf:)

Hallå där!

Tycker det är klokt att inte prata m din sambo just nu, nu känner jag inte honom men min man går inte att få ngt vettigt ur om han har tankarna på ngt annat projekt eller ngt viktigt på jobbet t ex. Klart han svarar, men det blir ganska kort och oengagerat liksom. Då väntar jag tills det lugnat sig så får jag bättre svar. Klart du är otålig förstår jag så väl, men de (ja nu drar jag alla män över en kam, medveten om det haha) är ju mer "just nu" än vad vi är.

Betr könet så ja, är hemskt osäker förstås pga alla snurrigheter, men vår koordinator borde kanske ha förutsett att sådana problem kunde uppstå om hon skickade PGS resultatet. Iaf, det jag utläste som en indikator på könet på embryot VAR alltså inte det enl henne. Vad vet jag, de kanske radar upp VILKA kromosomer de testar, och då kan ju både X och Y förekomma. Summan av kardemumman = vi vet inte vad det är för kön. Koordinatorn säger (korkat!) tjej men det vågar jag INTE lita på.
  • Maran73

Ååååh hörrni vad jobbigt! Alltså detta att känna att man sabbar ngt för att man t ex inte sover eller tar i för hårt.

Personligen tror jag att ett friskt och starkt embryo kommer att fästa oavsett vad man gör, självklart med undantag för ultramaraton, knark, stress i nivå utbrändhet, osv. Ja, ni fattar vad jag menar. Är miljön i livmodern ok så fäster det. Och det kan väl inte en natts frånvaro av sömn el en timme för lång promenad ändra på? OBS att detta är vad JAG tror. Verkar finnas lika många teorier och inställningar som det finns IVF kliniker, typ... eller människor. Beror nog på personlig erfarenhet också. Om jag går till mig själv, så gav jag inte detta embryo de bästa förutsättningarna med nikotin (slutade vid plus) under ruvningen, diabetes (går tyvärr inte att sluta med, haha) och halvtaskig livsstil. Men det gick ju bra. Ta det lugnt tjejer! Kram! <3

• Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-06 12:38:24 följande:

Jag tror som Maran! Tror faktiskt inte det är mycket vi som lever hyfsat normalt kan göra för att embryot ska fästa bättre. Som min läkare sa,gör det du mår bra av men inget som du kommer ångra om det inte blir något. Vill du hoppa bungyjump så gör det sa hon ( skulle jag aldrig våga dock) men jag har tex häst och hela mitt liv kan ju inte stanna av för att jag "eventuellt är gravid" särskilt inte eftersom vi gjort 6 beh på 9 månader. Men man ska göra det som känns bäst för en själv!

Kämpa på ni ruvare, hoppas jag också får joina er snart. Sprutdag 9 idag och VUL imorgon,troligtvis ÄP på måndag. Ha en fin nationaldag alla3>

Spännande sjuan! Eller 77...

Ååååh du har häst?! Vilken ras? Blev av med min medryttarhäst i påskas, ägarens dotter skulle börja engagera sig igen (de köpte hästen tillsammans ursprungligen) så då behövdes inte jag längre. Lite snopet... Och ridskolan slut f säsongen. Så nu lider jag av häst torka, buääää. Tänker att det är onödigt skaffa ny medryttarhäst om jag ändå måste (förhoppningsvis) avsäga mig engagemanget mot vintern. Iaf, nä då måste du mer el mindre "hålla igång", det förstår jag! Själv avstod jag ridlektionerna när jag fick spottings o blödningen, började igen när vi fick tummen upp på UL vid v 8. Men då var terminen i princip slut. Jaja.

Inväntar din rapport med spänning!
  • Maran73

Tråkigt Cindy!!! Stor kram!

Sjuan, det låter inte ett DUGG dumt tycker jag, kände också att det blev som en "spik i kistan" med dåliga resultat m egna ägg. Lättare att gå vidare!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?