• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Tuttis skrev 2017-06-11 22:08:05 följande:

Maran73: Jag känner? igen mig i det du beskriver gällande mannen. Är sjukt irriterad på honom hela tiden, vill inte kramas, inte pussas. Analysera allt han gör och ifrågasätter om han verkligen kommer bli en bra pappa. Känns skönast när han inte är i närheten. Vad fan är det?? Inte riktigt så man förställde sig denna perioden...

Nej eller hur??! Nu var det ju dags att vara sådär löjligt superkära och överlyckliga... Missförstå mig rätt, självklart är jag GLAD, men mer "på mitt eget håll" eller vad jag ska säga. Men, har förstås googlat på detta "syndrom" och vi är inte de enda som har känt så! Verkar gå över för de allra flesta. Hoppas förr snarare än senare! Får utgå ifrån att det är alla hormoner som spökar.

Hur mår du annars?? Vilken vecka är det nu? Snart dags f UL väl?
    shrigley skrev 2017-06-11 21:56:23 följande:

Och nu känns det som om mensvärken är på ingång...:-/

Nej BLÄ! En del får ju lite som mensvärk när de blivit på smällen dock? Vi får hoppas på det!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-12 05:17:18 följande:

Tankarna far runt kl 05 på morgonen o jag var tvungen att tjuvtesta. Det är väl ingen antydan till ett supersvagt plus? Är på RD 9 med en tvådagars.

Jag ser ett väldigt svagt plus, det gör jag. Säger inte grattis ännu (vis av skadan hos andra "tidigt-testare") men det ser lovande ut iaf! Spännande!

Blev det minus igen Jessy? Dj.... skit i så fall! <3
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-12 07:16:56 följande:

Jag förstår dig helt och hållet, verkligen! Känns bara väldigt snopet.. men hoppas verkligen att detta går över för det känns inte bra. På onsdag går vi in i vecka 8 och på torsdag har vi första UL. Mår rätt illa och är trött men annars ok. Är så jäkla rädd/nervös inför det. Tänk om där inte finns något, inget hjärtslag, eller det värsta jag läst om missed abortion... Usch för denna väntan!

Snaaaart får du besked Tuttis! Gud så skönt! <3 Inte konstigt att vi blir lite aviga med alla dessa känslostormar... Jag tror absolut att allt är ok därinne! Man läser och zoomar in på det negativa tyvärr, dem det går dåligt för och de risker som finns. Och glömmer att det är MINST lika ofta det går bra också.

Ego: går in i v 13 på torsdag vilket känns som en lättnad då vi passerar den mest riskabla perioden. Så har mer el mindre börjat pusta ut lite. Lite ängslig kommer jag nog vara hela tiden förstås, men ändå. Tycker att det börjar... inte synas direkt, men att livmodern börjar kännas lite ovanför blygdbenet. Coolt! Kan ju vara inbillning också, ha ha. Mår ok, inte tiptop men liiite bättre. Och absolut piggare än första veckorna!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-13 09:29:26 följande:

Nej, det var ju Smurf som sade det!

Ha ha, kände inte riktigt igen det men skrev nog ngt liknande t Jessy har jag för mig! Att jag inte kände ngt särskilt egentligen..

Håller iaf allt jag har stenhårt!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-13 12:16:34 följande:

Ja, ni är ju goa :)

Jo vågade mig på testa imorse och det var så blankt det kan bli. ändå ingen mens i sikte inga spottings, däremot lite molvärk då och då. Kan inte mensen bara komma då !

Har ni nån gång gjort hela ivf utan återföring, hur var eran mens efteråt då??

Hmmm jo hela två ggr faktiskt... Den var punktlig men en aning kraftigare o lite mer "kännbar" om jag minns rätt! Punktlig iaf. Men har läst en hel del inlägg liknande dina, att mensen blev konstig (både efter ET eller utan).
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-13 16:23:31 följande:

På RD 11 och på eftermiddagsurin! Tjoho!

JAAAAAAAAA!!! Stoooooort grattis Shrigley!!! Åh vad härligt, barnvagsrally i Sthlm coming up!! (Jaja, lite får jag väl gå händelserna i förväg va, hihi)
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-13 22:47:58 följande:

Tack! Har dock ställt in mig lite på att det inte blir något ÄP.. Skulle ju ändå kännas tråkigt nu när jag sprutat i 14 dagar. Hoppas på mirakel:)

Mirakel händer! <3
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-14 12:12:07 följande:

Då ser det ut som om 5 blåsor är tillräckligt stora för att kunna plockas på fredag. Det är ett okey antal för att vara jag så får vara nöjd med det! Nu hoppas jag bara att dom får ut några ägg också.. Men kl 9 på fredag kör vi vårt sista äggplock och det känns skönt.

Kommer bli en lång helg dock i väntan på ev befruktning och återföring. Dom har ju stängt i helgen så ET blir isåfall på måndag med ett 3 dagars. Men ett steg i taget, nu hoppas vi på nåt ägg på fredag! Känns skönt att ha Ava Peter seminariet på lördag så man får tänka på lite annat:) Ingen mer här som skulle gå i Stockholm?

Applåder för en bra utgångspunkt iaf!!! Heja!
  • Maran73
    tant rosa skrev 2017-06-14 14:05:40 följande:

Tror jag går BANANAS! Det här med blodgrupper....ni som är här inne verkar ju ha lite koll =) Ni andra som gjort ÄD vad har dom sagt till er om blodgrupp?

Till oss sa dom ingenting... innan vi frågade om det, och då va de tydligen ganska viktigt vad jag och min man har för blodgrupp... vi har en dotter genom ivf sen tidigare och vi vet inte hennes blodgrupp (ringt idag och ska kolla upp)

Vi fick rådet att kolla på donatorer som har neg blgr och vi hittade en som vi ville ha...men hon va tydligen inte tillgänglig förns senare i höst. Det finns inte så många med neg. blodgrupp och jag vill inte ta någon som inte känns rätt,så vi frågade om vi kunde välja någon med positiv blgr istället och svaret blev JA från våran koordinator. Så vi hittade flera donatorer som vi ville ha men bestämde oss för en, nu imorse skickade vi en fråga för att vara absolut säker på att vi kunde använda oss av en donator som va positiv...svaret jag fick tillbaks va

" Jag har kollat med våra läkare och vi måste veta er dotters blodgrupp innan ni kan använda en positiv donator"

Jag tror jag blir galen på riktigt nu!!! Behandlingsplanen är redan klar och datum för transfer är ju redan satt, och jag äter ju massa piller nu för att de ska passa in med behandlingen!!!!

Nån som har lite koll på sånt här?

Men vad har du och din man f blodgrupp då?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?