• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

akica skrev 2017-02-13 11:40:35 följande:
    Oj vad jobbigt, jag har inte upplevt några smärtor i lungan. Har du ont idag? Ring dom på sjukhuset å fråga det skadar aldrig. :)

Tog ett test imorse det visade ett svagt plus tror jag,har visat både mamma å syrran och dom ser plusset det är svagt men ett plus, blir typ galen och ångrar lite för att jag tog det. Men det är dag 9 så det är nog förtidigt!

Gör inte testet tidigare det sätter bara igång massa onödiga spratt i hjärnan!!

Ska försöka hålla mig till fredag och göra ett digitalttest för att vara på den säkra sidan och slippa gissa och tyda jäkla dessa streck. Försöker vara positiv men allt känns lite bläää nu...:( #ingettålamodkvar #trögärman
    Det är bättre idag faktiskt. Gjorde som mest ont i fredags.
    Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.
    Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 
    Bor du kvar hemma hos dina föräldrar?
  • anina
    akica skrev 2017-02-13 13:59:50 följande:
    anina skrev 2017-02-13 11:57:15 följande:

Det är bättre idag faktiskt. Gjorde som mest ont i fredags.

Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.

Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 

Bor du kvar hemma hos dina föräldrar?

Vänta ett bra tag innan du tar det! 1 dag tidigare låter klokt!

Nej jag bor inte hemma, är bara på besök hos föräldrarna har varit sjukskriven en vecka och nu är det sportlov så jag passar på att vara kvar så länge som jag kan :) Här slipper jag göra massa hushållssysslor utan bara vilar :) fast det blir svårt mem vad gör man inte för sitt framtida barn förhoppningsvis.
    Jag menade om du bor kvar där denna veckan också. =)

Vad skönt att bli uppassad. Man behöver det ibland, särskilt nu. 
    Är sambon fortfarande sjuk? 
  • anina
    akica skrev 2017-02-13 16:06:42 följande:
    Jaha hahaha lite trög är man ibland..

Nej han är frisk nu,men han har skola hela vecka så vi syns inte förrän till helgen. Två veckor ifrån varandra har varit bra faktiskt. Man får en chans att sakna varandra då det har varit intensivt den senaste månaden...:)
    Inte så lätt att förstå vad nån annan menar. =)

Ja det är bra att vara ifrån varandra ibland. Kan man kanske behöva extra nu som du säger. Jag reser normalt sett en del i jobbet så vi brukar få sakna varandra, fast har inte blivit nåt på ett tag.
  • anina

Jag har varit så positiv hela tiden att allt har gått bra. Men idag känns det jobbigt. Jag känner mig ledsen och behövande, saknar mina nära när jag inte har sett dem på nån timme. Och sån blir jag när jag ska ha mens. Hoppas det är samma med gravidsymptom. Blir tokig på denna väntan.

Skulle bara skriva av mig det. :)

• anina
    tokfia84 skrev 2017-02-14 21:57:52 följande:

Ännu en som jag känner som ska ha barn..igen.. :(

Vad jobbigt för dig. Vet de om dina problem?

Men snart ska du också ha en liten. =)
  • anina
    akica skrev 2017-02-15 07:25:18 följande:

Testade idag igen och blev bekräftat med ett stort plus och ett "Gravid" 1-2 veckor. Nu är det ett steg i rätt riktning nu hoppas jag och ber att dom små prickarna eller en pricken är kvar till slutet.

Är lite lättad men nu är det en väntan till första ultraljudet tills man får det bekräftat med hjärtslag och bild. Nästa Milstolpe Är nr 6,IVF graviditeter består av massa milstolpar enligt mig, 1 sprutor,2 äggplock,3 befruktning,4 återförning,5 graviditetstest,6 första ultraljudet, 7 lite "safe zone" till vecka 12.. osv puhhhh som sagt den eviga väntan men men vad gör man inte för att få sitt kärleksbarn :) Kram på er!!

Stort grattis. =) Nu blir det en lång väntan till UL kan jag tänka mig. Men tänk så många milstolpar som är färdiga. =) När är din testdag som kliniken sa?

Jag har tjatat på gubben om att testa tidigare så vi kom överens om att testa imorgon, 3 dagar innan testdag. Har inte kunnat köpa gravtester innan för då hade jag använt dem. 
  • anina
    Söndag skrev 2017-02-15 08:37:50 följande:

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

Lycka till. =) Hoppas det går kanonbra. =)
  • anina
    akica skrev 2017-02-15 19:15:25 följande:

Jaa man får tänka positivt som du skrev :)

Dom sa faktiskt ingen speciellt testdag till mig men eftersom detta är min fjärde gång så vet jag att efter 14 dagar så brukar det vara testdag. Så lördag skulle ha varit på testdag för mig. Testa men köp en digital och testa på morgonurinet då är det bäst =) Oh hoppas och ber för er också att ni ska få ett stort starkt plus<3

Ja man får försöka göra det. :) vi har firat alla delmål.

Jag köpte ett digitalt idag och 2 vanliga. Tänkte ta ett vanligt imorgon bitti och spara det digitala till söndag. Eller borde jag ta ett av varje imorgon?

Tack. :)

Hur mår du nu?
  • anina

Det var ett väldigt tydligt icke gravid. Undra om det kan ändras till söndag. Det är ju ändå 9 dagar sedan vi återförde och då med en 5 dagars blastocyst. Så det känns kört.

• anina
    akica skrev 2017-02-16 12:48:35 följande:
    Nej det är inte kört än!! Vänta tills du är på dag 11 å sen testa igen, jag testade på dag 9 å det var knappt ett streck där. Å när jag testade igår på dag 11 så blev det ett mycket starkare streck så mycket kan hända på några dagar,teata då med ett digitalt och ett vanligt. Ge inte upp <3!!
    Tack. Hjärta
    Jag försöker tänka positivt. Det är 3 dagar kvar till testdag. 
    Men jag har sån mensvärk också och de vita Lutinusflytningarna är inte vita längre, de är rödbruna. Det kan ju iofs vara biverkningar av Lutinus.
    It aint over til the fat lady sings.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?