• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

tokfia84 skrev 2017-01-10 14:32:31 följande:
    Jag har ungefär 40 minuters bilresa enkel väg dit. Lite drygt men det är inte så ofta tack o lov.
    Menopur ska jag ta varje dag. Vid första genomgången fick jag prova med en spruta med vatten i. De visade också hur jag skulle blanda för det är en liten behållare med pulver och sedan en spruta med vätska om jag inte minns fel. Det är bland annat lite sådant jag vill gå igenom imorgon.
    Jag blev rätt ställd när jag skulle prova spruta mig själv men blev glad över att det inte gjorde så ont. Jag har ju lite att ta i på magen ;-P
    Tre månader utan mens, det måste ha varit skönt? Kroppen är underligt, det är säkert något som vill ut precis som du skriver. Undrar bara vad?
    Ja det är lite drygt att man inte har det närmare. Jag har nästan 2,5 timmar enkel väg. Så man får ta ledigt en hel dag när man ska dit. 
    Jag tyckte inte heller det gjorde ont faktiskt. =) Medicinen kanske svider sen, jag vet inte. Ah, ja då är det bra att dubbelkolla igen. =) Man vill ju göra allt rätt som sagt.
    Ja det har varit skönt. =) Nu väntade vi ju på remiss ändå så det var ju en trevlig paus. =)
    Ja den är ju det. Men det kanske inte är så konstigt när man bråkar med alla hormoner hit och dit, stackars kropp. Det är mörkt blod så är ju inte nåt nytt färskt heller.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-01-10 21:19:19 följande:
    Det jobbiga är att man ska behöva ta ledigt och förklara för sin kollegor var man ska. Jag har berättat allt för min chef men vill inte berätta för någon mer på jobb även om det hade underlättat jättemycket. Jag får t ex vara ledig halva dagen imorgon för att ta mig dit och jag vet inte vad jag ska säga till dom andra..
    Jag får panik på mig själv, måste erkänna att jag har varit slarvig med att hämta ut mina recept och idag när jag var på Apoteket så hade dom inte allt. Något var t o m slut hos leverantören.. Att man alltid ska vara ute i sista minuten med allting. Ska se om dom kan hjälpa mig imorgon på kliniken. Och sedan fick jag ett gråtanfall i bilen på väg hem. Som om det inte var stressigt nog med allt annat
    Ja det är ju det. Jag skulle iofs kunna säga att jag är förkyld och måste vara hemma, men lite konstigt att bli förkyld en dag per vecka. =) Men mina kollegor behöver inte veta nåt. De vet bara att jag har tagit ledigt.
    Jag är precis likadan som du. =) Jag gör allt i sista minuten. För en gångs skull var jag dock i god tid med dessa medicinerna. Var på apoteket förra veckan så de skulle beställa hem. 
    Hoppas de hjälper dig idag. Hur är din sambo när du är ledsen och gråter? Får du bra stöd?

Jag blöder fortfarande lite så nu väntar jag på att kliniken ska ringa upp mig. Ska fråga om jag ska börja med nässprayen idag istället för imorgon. Igår kväll när jag skulle sova tänkte jag igenom olika scenarion för när vi tar gravtestet så småningom, sen började tankarna på om jag får barn med rätt man osv. Sen drömde jag att jag hade hjärtklappning så jag har nog inte mått så bra inatt.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-11 15:58:46 följande:
    Är just hemkommen från kliniken, fick bra hjälp att räta ut alla frågetecken och hon som hjälpte mig var supersnäll. Och jag fick även hämtat ut alla sprutor, så nu väntar jag bara på mensen.
    Jag är en rätt känslig person och gråter ganska ofta när livet blir för tungt, men visar även ilska med att gråta. Oftast kommer min sambo till undsättning och tröstar när livet verkligen är jobbigt. Andra gånger tycker han bara att jag är jobbig, ungefär som "det är väl inget att gråta för".
    Har du hört från kliniken?
    Sådana tankar är aldrig bra, man mår bara sämre av det. Säkert lättare sagt än gjort och jag har själv haft en del tankar på sistone..
    Vad skönt. =) Hade de alla sprutorna där? Känns det bättre nu då?
    Jag pratade med kliniken innan och de tyckte jag kunde börja med nässprayet idag, så jag har tagit första dosen nu.
    Allt börjar verkligen närma sig nu. Så det blir fler och fler tankar om allting. Svårt att stoppa dem som sagt. Precis som att hjärnan bara letar fel överallt nu och olika orsaker att vara deppig.

Skönt att din sambo oftast kan hjälpa dig. Synd han inte kan göra samma även de gånger han tycker att du inte borde gråta. Han kanske menar väl ändå? 
    Min klarar inte av att jag gråter. Han vet inte vad han ska göra. Han vill inte se människor lida och så blir han hjälplös typ. Häromdagen när jag bad honom trösta mig så klappade han mig på ryggen och sa "trösta trösta". Det är lite synd att han inte kan hjälpa mig bättre när jag är ledsen, men alla är olika. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-11 15:58:46 följande:
    Är just hemkommen från kliniken, fick bra hjälp att räta ut alla frågetecken och hon som hjälpte mig var supersnäll. Och jag fick även hämtat ut alla sprutor, så nu väntar jag bara på mensen.
    Jag är en rätt känslig person och gråter ganska ofta när livet blir för tungt, men visar även ilska med att gråta. Oftast kommer min sambo till undsättning och tröstar när livet verkligen är jobbigt. Andra gånger tycker han bara att jag är jobbig, ungefär som "det är väl inget att gråta för".
    Har du hört från kliniken?
    Sådana tankar är aldrig bra, man mår bara sämre av det. Säkert lättare sagt än gjort och jag har själv haft en del tankar på sistone..
    Förhoppningsvis är vi snart gravida båda två och alla andra som kämpar. =) Nu tänker vi positivt. =)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-11 20:32:44 följande:
    Japp, jag fick tag på alla sprutor så nu känns det bättre! Dock är jag fortfarande nervös. Det är ju så nära nu. Hur länge ska du ta nässprayet? Kanske har jag frågat det innan..
    Jag försöker inte tänka så mycket på det, vill gärna ta ett steg i taget, sprutor först, sen ultraljud, sen ägguttag osv. Sedan har jag bestämt mig för att ta tag i så många projekt jag kan framöver. Allt för att jag inte ska tänka för mycket på det.
    Han menar nog väl ändå, men när man är ledsen och frustrerad ser man det oftast inte så.
    Jag har en fråga, kanske är den dum men; har du börjat köpa något i bebisväg trots att du inte är gravid? Bara något litet, ett par strumpor eller en mössa eller något liknande? Jag får perioder ibland när jag sitter med telefonen och tittar och tänker att ett par strumpor kan väl inte skada, vi kommer ju att få användning av dom. Och sedan inte gjort det för det verkar dumt. Trots att jag gärna vill..
    Ja nu börjar det verkligen närma sig. Den 18 ska jag ner till Malmö och ta ett blodprov för att se om jag är nedreglerad. Om jag är det så börjar jag med hormonsprutorna den 19. 
    Ja man är lite dum som tänker så mycket. Och utan hormoner kan man reagera hur som helst på vad som helst. 
    Jag funderar också precis som du. Det har dykt upp massa saker som jag skulle vilja köpa. Men jag vågar inte riktigt. Jag köpte en nallebjörn när vi var i Edinburgh i december. Det kanske är dumt? Ifall det inte lyckas så kommer ju den nallen att vara jättejobbig. Jag vill gärna googla på bebiskläder men jag försöker hålla mig ifrån det så jag slipper ta beslut om jag ska köpa eller inte. 
    Du vet hur man bara gissar vad nån annan ska få för kön? Det har jag gjort med mig själv också. Knasig man är, jag är ju inte ens gravid än.
  • anina
    akica skrev 2017-01-11 21:05:28 följande:

Jag berättade för chefen och några av min kollegor, bara dom som är i mitt arbetslag så det kändes mycket lättare att slippa ljuga när man ska iväg. Sen är jag väldigt nära med mina dom här kollegor så det underlättar lite.

Väntar också på mensen som ska komma I helgen sen kör jag igång med Menopursprutorna. Är väldigt trött dom senaste dagarna måste sova en stund när ja kmr hem från jobbet, vet inte om det är jobbet eller nässprayen som börjar verka :/...

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu men jag försöker verkligen tränga undan dom negativa tankarna men då å då börjar man googla runt å läser en massa å blir helt galen. Min man är ganska bra på att säga till mig när han ser att jag går in å läser sånna saker å få mig på andra tankar.

Men jag tror starkt på ett positivt tänk så blir dwt lite lättAre. Har nog inte längtat efter min mens så här mycket sen sist vi gjorde den här karusellen. :)

Det är skönt om de närmsta på jobbet vet om det så man kan vara ärlig. Jag har dock alldeles för många kollegor för att berätta för alla. =) 
    Ja tänk att man kan längta så mycket efter sin mens. =) 

Ja man borde verkligen tänka mer positivt. Men det är svårt ibland. Samtidigt vill man inte vara naiv och tro att allt alltid blir perfekt. Jag försöker nästan att inte vara för positiv så ett eventuellt fall inte blir lika hårt. Men det kanske det blir ändå. 
  • anina
    akica skrev 2017-01-15 19:20:12 följande:
    Jag fick min mens igår på em så jag tror jag också ska börja med menopur imon, måste ringa och dubbelkolla med dom. Såååå nervös är jag!!
    tokfia84 skrev 2017-01-15 16:45:10 följande:

Imorgon, imorgon, imorgon! Min mens kom med besked i morse så imorgon börjar jag med Menopur! Gahh, äntligen!! 

Tjohooo. =) Lycka till. =) Förhoppningsvis börjar jag med Puregon på torsdag, om jag är nedreglerad på onsdag.
  • anina
    Niaa skrev 2017-01-16 10:23:57 följande:
    Purugon ger oftast fler antal ägg medan menopur ger färre fast med något bättre kvalité. Så har jag fått det förklarat för mig av min klinik.
    Ok, tack. Vet du varför vissa tar orgalutran också?
  • anina

Inatt drömde jag att jag var gravid. =) Jag hade blivit gravid när jag tog hormonsprutorna och väntade en liten tjej. =) Det var en härlig dröm.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?