• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-06 11:21:04 följande:

Jag vet faktiskt inte.. Enligt en tabell jag hittade ska 3dagars fästa på ungefär dag 7 och hcg ska vara mätbart dag 11, så bör väl vara en dag senare för 2dagars då? sen lär det ju kunna variera från kvinna till kvinna också :) 

ja okej. Jag har vart öm från början med lutinusen.. Men hade ett djävulskt plock och är å andra sidan väldigt känslig kring livmodern i vanliga fall också pga min endo.. Så kanske inte så konstigt att jag känt av den.. :O

Okeey, försökt googla på de men bara hittat för blastocyst.. får väl hoppas de är en sen sättning tills motsattsen är bevisad.

Nu känns de bara jobbigt o känna lutinus rinna, tror ju de är mensen varje gång.

Usch vad jobbigt med jobbigt plock :/
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 11:28:07 följande:
    Okeey, försökt googla på de men bara hittat för blastocyst.. får väl hoppas de är en sen sättning tills motsattsen är bevisad.

Nu känns de bara jobbigt o känna lutinus rinna, tror ju de är mensen varje gång.

Usch vad jobbigt med jobbigt plock :/
    Ja, det är supersvårt o hitta om allt annat än blastocyst... Håller tummarna att det är så! :) 

åh jag förstår det :/ drömde häromnatten att jag började blöda, så vågar knappt gå på toa... 

ja fy, det var fruktansvärt.. Smärtlindringen hjälpte inte alls, o fick ändå 4 doser i pvkn.. Sambon svimmade (pga mitt gråt/skrik) och jag fick, förutom de 4 doserna, 2 citodon, 1 voltarensupp och 2 doser intravenöst morfin innan smärtan dämpats något..  Så glad att vi fick ut många fina ägg, så vi har 4 tredagars och 1 femdagars i frysen. Så eventuellt nytt äggplock ligger låååååångt i framtiden som tur är. Var livrädd när de gjorde återföringen, vågade nästan inte gå in i rummet igen.. 
  • synthetical

Både igår och idag har jag haft molvärk i magen. Mer som träningsvärk än mensvärk. Hoppas på att det är positivt. Men vad jobbigt att vänta :(

• Jadu
    chbw skrev 2016-11-06 11:44:33 följande:

Ja, det är supersvårt o hitta om allt annat än blastocyst... Håller tummarna att det är så! :) 

åh jag förstår det :/ drömde häromnatten att jag började blöda, så vågar knappt gå på toa... 

ja fy, det var fruktansvärt.. Smärtlindringen hjälpte inte alls, o fick ändå 4 doser i pvkn.. Sambon svimmade (pga mitt gråt/skrik) och jag fick, förutom de 4 doserna, 2 citodon, 1 voltarensupp och 2 doser intravenöst morfin innan smärtan dämpats något..  Så glad att vi fick ut många fina ägg, så vi har 4 tredagars och 1 femdagars i frysen. Så eventuellt nytt äggplock ligger låååååångt i framtiden som tur är. Var livrädd när de gjorde återföringen, vågade nästan inte gå in i rummet igen.. 

Nej vad hemskt, vilken tur att ni fick till frysen så ni slipper göra om.. o hoppas de inte behövs alls!!

Mitt äp gick bra, vart kvällen p dagen efter jag hade super ont.

Ser inte fram emot o göra nytt, vi fick inget till frysen.
  • synthetical
    Jadu skrev 2016-11-06 10:23:08 följande:

Börjar dock tro de är kört. Varning för nasty inlägg..

Igår började de att komma brunt på pappret när jag torkar mig.. sådär de kan va sista dagen på mensen..

Kommer dock inget på lutinus pinnen. O imorse när jag tog lutinus kändes de ömt vid livmodern när jag satte in den.

Vad tråkigt att det verkar kört. Hoppas att det bara fäst sent. Vilken dag är td?
  • Jadu
    synthetical skrev 2016-11-06 12:12:41 följande:

Vad tråkigt att det verkar kört. Hoppas att det bara fäst sent. Vilken dag är td?

Det är först på fredag.
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 12:03:35 följande:
    Nej vad hemskt, vilken tur att ni fick till frysen så ni slipper göra om.. o hoppas de inte behövs alls!!

Mitt äp gick bra, vart kvällen p dagen efter jag hade super ont.

Ser inte fram emot o göra nytt, vi fick inget till frysen.
    ja, det känns skönt att vi har ett gäng till innan eventuellt nytt äggplock. 

usch, inge kul det heller :( förstår det!! 
  • Jadu

Är de någon sol blir ansträngd vid rörelse?! Vart o slängde sopor o sen plocka lite i lägenheten o flåsa som jag sprungit.

Svar på tråden Ruvare oktober 2016