• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-05 11:47:43 följande:

spännande! håller tummarna :) 

Tack. Är rätt inställd på ett minus.. känner mig inte gravid, lite ömma bröst och super känslig härom dagen men de är nog vaggisarna som gör det. Men bara o vänta och se.
  • synthetical
    Jadu skrev 2016-11-05 10:13:54 följande:

Råd sökes... ruvar dag 10 imorgon så funderar på att tjuvtesta men vet inte om jag vågar. Vad hade ni gjort?

Jag hade testat :)
  • Jadu
    synthetical skrev 2016-11-05 15:46:13 följande:

Jag hade testat :)

Det blir ett test imorgon bitti ????
  • synthetical
    Jadu skrev 2016-11-05 16:39:55 följande:

Det blir ett test imorgon bitti ????

Härligt :) Hoppas på +
  • Jadu
    synthetical skrev 2016-11-05 16:49:01 följande:

Härligt :) Hoppas på +

Har ställt in mig på minus men gör en uppdatering vid 6 snåret imorgon bitti:)
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-05 17:10:17 följande:

Har ställt in mig på minus men gör en uppdatering vid 6 snåret imorgon bitti:)

Håller tummarna!
  • Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 08:27:57 följande:
    Vi kör också ostimulerat fet och fick börja om direkt. Håller tummarna för dig!
    Verkligen? Nu blev jag glad :) hade ni också tidigt missfall?

Tänker dock att jag aldrig fick några höga hcg nivåer så kanske att det räknas som om det typ aldrig hänt..
  • Sjeldan
    Prinsessan på ärten skrev 2016-11-05 17:23:43 följande:

Verkligen? Nu blev jag glad :) hade ni också tidigt missfall?

Tänker dock att jag aldrig fick några höga hcg nivåer så kanske att det räknas som om det typ aldrig hänt..

Jag var helt säker på att jag blev gravid efter fet, hade ungefär alla symptom man kan ha. En spontan graviditet i våras, som slutade i tidigt missfall, kändes ungefär likadant. Men, fick mens dagen efter bim och gjorde aldrig något test innan det så vet inte hur det räknas...

Pratade i alla fall med en sjuksköterska som sa att eftersom man inte har tillsatt något hormon räknas det som vanlig cykel och då är det inga konstigheter att göra ett nytt ostimulerat försök på nästa ägglossning!

Har ni många kvar i frysen?
  • Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 17:48:39 följande:
    Jag var helt säker på att jag blev gravid efter fet, hade ungefär alla symptom man kan ha. En spontan graviditet i våras, som slutade i tidigt missfall, kändes ungefär likadant. Men, fick mens dagen efter bim och gjorde aldrig något test innan det så vet inte hur det räknas...

Pratade i alla fall med en sjuksköterska som sa att eftersom man inte har tillsatt något hormon räknas det som vanlig cykel och då är det inga konstigheter att göra ett nytt ostimulerat försök på nästa ägglossning!

Har ni många kvar i frysen?
    4 st... varav 2 försök redan är betalda ( 3 pack, där vi byter sista färskförsöket till 2 frys)

Fick avbryta i somras pga risk för överstimulering (32 ägg!) så då blev det 4 till frysen.

Den vi nyss fått missfall på är från vårt första försök i våras då det blev bara 4 ägg ( highs and lows här...) då satte vi tillbaka en och fick en till frysen. Så färre ägg men bättre kvalitet antar jag...
  • Sjeldan
    Prinsessan på ärten skrev 2016-11-05 20:30:27 följande:

4 st... varav 2 försök redan är betalda ( 3 pack, där vi byter sista färskförsöket till 2 frys)

Fick avbryta i somras pga risk för överstimulering (32 ägg!) så då blev det 4 till frysen.

Den vi nyss fått missfall på är från vårt första försök i våras då det blev bara 4 ägg ( highs and lows här...) då satte vi tillbaka en och fick en till frysen. Så färre ägg men bättre kvalitet antar jag...

Tycker det är så märkligt med överstimulering. Det ska ju vara ovanligt, 1-2 % fick jag höra, men man läser ju om hur många som helst!

Hmm, men hur fungerar det egentligen med fet och betalning? Jag har tolkat det som att man får tre uttag betalt, men sen står det ju inget om insättningarna. Eller jag kanske inte är med på vad du menar? :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016