• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 20:51:45 följande:
    Tycker det är så märkligt med överstimulering. Det ska ju vara ovanligt, 1-2 % fick jag höra, men man läser ju om hur många som helst!

Hmm, men hur fungerar det egentligen med fet och betalning? Jag har tolkat det som att man får tre uttag betalt, men sen står det ju inget om insättningarna. Eller jag kanske inte är med på vad du menar? :)
    De gör ju allt de kan för att undvika överstimulering, så kanske att bara 1-2 % faktiskt blir det men många fler är i riskzonen.
    Vi bröt allt efter äggplocket, fick en mycket " snällare" ägglossningshormon än ovitrelle och sedan nada! Inga fler hormoner. Mensen kom efter 5 dagar och jag blev inte överstimulerad.

Men med 32 ägg, OM vi fortsatt med hormoner och återföring så skulle jag säkert blivit det...

Vi har ju ett barn sedan innan så betalar allt själva. 3 pack, 3 försök för 59 000.

Ett försök är stimulering, äggplock, befruktning och återförande. Eftersom vi avbröt förra räknades denna rundan som återföring nr två.

Har man i frysen kan man byta ett frysförsök mot 2 fet ( Tina upp och återföring) så det ska vi göra. Allt som allt får vi ju då 4 återföringar :)
  • Jadu

Tog ett test nu, de va negativt. Men men är ju bara ruvardag 10

• chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 06:18:33 följande:

Tog ett test nu, de va negativt. Men men är ju bara ruvardag 10

okej! håller tummarna för att det blir ett plus om ngåra dagar :) när har du testdag? 
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-06 07:05:22 följande:

okej! håller tummarna för att det blir ett plus om ngåra dagar :) när har du testdag? 

Det är först på fredag så är ett tag kvar.
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 07:14:03 följande:
    Det är först på fredag så är ett tag kvar.
    okej :)
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-06 07:35:04 följande:

okej :)

Börjar dock tro de är kört. Varning för nasty inlägg..

Igår började de att komma brunt på pappret när jag torkar mig.. sådär de kan va sista dagen på mensen..

Kommer dock inget på lutinus pinnen. O imorse när jag tog lutinus kändes de ömt vid livmodern när jag satte in den.
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 10:23:08 följande:
    Börjar dock tro de är kört. Varning för nasty inlägg..

Igår började de att komma brunt på pappret när jag torkar mig.. sådär de kan va sista dagen på mensen..

Kommer dock inget på lutinus pinnen. O imorse när jag tog lutinus kändes de ömt vid livmodern när jag satte in den.
    okej.. Hmm. Kan det vara att det fäste lite sent? En del får ju som en lättare genombrottsblödning runt bim också.. 

jag känner av lutinuspinnen/tabletten när jag sätter in den, ömmar ganska rejält.. Du har inte känt något innan alls, av pinnen alltså?
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-06 10:30:33 följande:

okej.. Hmm. Kan det vara att det fäste lite sent? En del får ju som en lättare genombrottsblödning runt bim också.. 

jag känner av lutinuspinnen/tabletten när jag sätter in den, ömmar ganska rejält.. Du har inte känt något innan alls, av pinnen alltså?

Ingen aning, när ska ett 2 dagars odlat fästa?

Har ju bim på tisdag.

Nä vart ju bara första dagarna efter äp men är ju inte så konstigt. Så börja väl kännas lite ömt häromdagen
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-06 10:52:14 följande:
    Ingen aning, när ska ett 2 dagars odlat fästa?

Har ju bim på tisdag.

Nä vart ju bara första dagarna efter äp men är ju inte så konstigt. Så börja väl kännas lite ömt häromdagen
    Jag vet faktiskt inte.. Enligt en tabell jag hittade ska 3dagars fästa på ungefär dag 7 och hcg ska vara mätbart dag 11, så bör väl vara en dag senare för 2dagars då? sen lär det ju kunna variera från kvinna till kvinna också :) 

ja okej. Jag har vart öm från början med lutinusen.. Men hade ett djävulskt plock och är å andra sidan väldigt känslig kring livmodern i vanliga fall också pga min endo.. Så kanske inte så konstigt att jag känt av den.. :O
Svar på tråden Ruvare oktober 2016