Ruvare oktober 2016
Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)
Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)
Åh nära i tid =)
haha ja, lite. Mest när jag går på toa hehe. Återförde du 3- eller 5dagars? =)
Vad har ni fått för information angående sex efter äggplock och återföring?
Verkar vara så olika från klinik till klinik? När jag googlar står det på en del att man bara bör undvika dagarna runt äggplocket, på andra står inte ett ord om sex, på vissa att det är okej så länge kvinnan inte känner obehag..
Min läkare sa "inget sex på ett par veckor" men det låter ju superlänge? Eftersom vi inte fick sexa på fem dagar innan plocket heller. I första hand sa han inget sex pga risk för ett smitande ägg att bli befruktat. Men det är ju en vecka sen plocket så eventuella ägg som smitit bör ju inte vara befruktningsbara längre. Frågade då om det var okej med skydd/kondom och läkaren sa då helst inte.. Infektionsrisken borde väl vara ickeexisterande efter så lång tid? Slutade ju blöda dagen efter plocket, alltså för sex dagar sen..
Okej! Vad märkligt att det ska vara så himla olika. tack för svar :)
Måste bara få skriva av mig, idag är en Depp dag.. är bara på rd 5 men ändå känns de som att de gått år helvete.. känns som att annat i livet löst sig så detta kan ju inte gå vägen.. helt omöjligt o veta nu men ingen bra dag alls idag :/