• Jadu

Ruvare oktober 2016

Hej.

Har en fråga, ska på ett vul på söndag igen o fått att äp antagligen blir på tisdag (livrädd för det) sen ska jag också börja med lutinus, läst att många skriver att den är hemsk o jobbigt. Vad är de som är jobbigt med den?(första ivf)

• Jadu

Hej.

Har en fråga, ska på ett vul på söndag igen o fått att äp antagligen blir på tisdag (livrädd för det) sen ska jag också börja med lutinus, läst att många skriver att den är hemsk o jobbigt. Vad är de som är jobbigt med den?(första ivf)

• Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-21 10:51:48 följande:

Hej Jadu!

Jag har gjort min insättning i ostimulerad cykel och behöver egentligen inte ta lutinus. Men eftersom jag hade två paket hemma så ville jag göra det iaf. Men jag ska bara ha 2 om dagen. Morgon och kväll. Kan tänka mig att du ska ha 3? Jag tycker inte att det är så hemskt med lutinus (kanske just för att jag bara tar 2 om dagen, det vet jag tyvärr inte). Det kan kännas lite som om det rinner ut. Sedan beror det ju på hur pass känslig man är mot hormonet. Jag kan tycka att jag har fått väldigt många av biverkningarna, men får det fritt att vilja stanna kvar där inne så tar jag det alla dagar :)

Det kommer att gå bra på tisdag! Det finns smärtlindring att få :)

Tack för svar frojdan:)

Ja de blir 3 om dagen. Läste att någon skrivit att hon blivit sönderfrätt där nere av lutinus, så kan de väl inte bli!?

Får hoppas de inte blir för mkt biverkningar av den sen.

Lär nog bli massa smärtlindring, är så nervös för att göra det.
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 08:41:18 följande:

Det kommer att gå hur bra som helst! :)

Vad är det du är mest nervös över?

Det är nog att jag aldrig gjort de så har ingen aning om hur de är, de har ju berättat hur de ska gå till men känns som jag inte har någon kontroll.. o så är jag nervös för att de ska göra ont.
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 10:02:06 följande:

Jag förstår precis. Jag har också ett kontrollbehov som tar över ibland ;) Just äggplocket är jag ingen bra referens till. Jag var så pass överstimulerad när de plockade ut äggen så det tog typ en timme innan de var färdiga. Men som jag skrev tidigare så får man smärtlindring om man vill och behöver. Jag fick påfyllning flera gånger under tiden. :P Och då kändes det inte alls nästan. :)

Är väl bara att vänta och se imorgon då.. vill ha massa smärtlindring men ändå inte för mkt för vill ändå komma ihåg o se :)
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 11:49:15 följande:

Ja, jag tror att det är en bra inställning :) Ja, för hur det än är så är det ju väldigt fascinerande att det går att göra på det här sättet!

Skickar en kram! Det kommer att gå super! Så håller vi tummarna att de får ut många fina ägg! :) vilken tid är det i morgon?

Det är det verkligen.

Vi ska vara där 8 för förberedelser för min del o han ska lämna spermaprov så de sätter.väl igång vid 9 snåret.

Igår på vul mätte hon 13 el 14 ägg så hoppas de blir många ägg.

Väldigt nervöst med tiden för o vänta o se om de tar sig. Är nog otåligast i stan.

Vill att allt händer nu o svar med en gång haha
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 11:49:15 följande:

Ja, jag tror att det är en bra inställning :) Ja, för hur det än är så är det ju väldigt fascinerande att det går att göra på det här sättet!

Skickar en kram! Det kommer att gå super! Så håller vi tummarna att de får ut många fina ägg! :) vilken tid är det i morgon?

Ska du testa tidigare eller håller du dig till test dag?
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 13:53:05 följande:

Hahaha! Jag vet precis! Du är inte ensam ;) man vill ju att allt ska vara klart helst innan man har börjat!Nej gud nej! Jag har testat som en galning sedan dag 7. Haha! Jag förstår inte de som faktiskt kan hålla sig. Som nämnt ovan, så är det ju absolut ingen egenskap jag besitter. ;)

Jaa haha allt julle ju helst skett för minst ett halvår sen;)

Ojoj det där ser ju lovande ut :D
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 14:16:06 följande:

Hahaha! Precis!

Ja, jag vågar inte riktigt tro på det än.. Men än så länge går det iaf åt rätt håll :)

Håller både tummar och tår att det går vägen:)

Världens sämsta minne, du har kanske skrivit det tidigare men är det första försöket?
Svar på tråden Ruvare oktober 2016