Opinionsundersökning
Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval idag?
Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval idag?
När det gäller statskulden så har socialdemokratiska regeringar ett mycket bättre track record än borgerliga regeringar. Tittar man exempelvis på alliansregeringen så ökade statsskulden med 120 miljarder under deras tid vid makten. Alliansregeringen valde alltså att finansiera sänkta skatter med ökad statsskuld och utförsäljning av statens tillgångar (Alliansen sålde statliga bolag för 160 miljarder).
Diagrammet har jag satt ihop baserat på data från Riksgälden. Uppgifterna avser statsskuldens förändring under borgerlig respektive socialdemokratisk budget. Klicka på den lilla Excel symbolen så går det att tanka hem all uppgifter som en Excel rapport. www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/
Diagrammet har jag satt ihop baserat på data från Riksgälden. Uppgifterna avser statsskuldens förändring under borgerlig respektive socialdemokratisk budget. Klicka på den lilla Excel symbolen så går det att tanka hem all uppgifter som en Excel rapport. www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/
Varken S eller M är på allvar intresserade av en sådan då detta skulle innebära en total kollaps av resp. parti.
Jag vet inte vad du menar med att skänka bort våra skattepengar till företagen?
Om du menar att man gjorde klimatet lättare för företagen så stämmer det! Vilket vi kan se vad som skedde med jobben. Under perioden Alliansen regerade skapades 374 000 jobb trots dåliga konjunkturer. Hur många jobb har S+MP skapat under den högkonjunktur det har regerat?
De får väl göra upp med SD. Kan man idka umgänge med exkommunister så kan man göra det med aphöger också. Annars ger du dem bara en populistisk frisedel.
När det gäller statskulden så har socialdemokratiska regeringar ett mycket bättre track record än borgerliga regeringar. Tittar man exempelvis på alliansregeringen så ökade statsskulden med 120 miljarder under deras tid vid makten. Alliansregeringen valde alltså att finansiera sänkta skatter med ökad statsskuld och utförsäljning av statens tillgångar (Alliansen sålde statliga bolag för 160 miljarder).