• Livetsgång

BIM December 2016

Diana V skrev 2016-12-09 11:36:35 följande:

Idag plussade jag :) är så glad försökt i 10 månader :)

Åhhhh Grattis :D
  • Livetsgång
    Angeleyez skrev 2016-12-09 16:49:52 följande:

Jag plussade idag på BIM trots tokblankt för två dagar sedan. Jag är i shock!

ÅHH GRATTIS :D
  • Livetsgång

Grattis till alla er som plussat :D

Ni får gärna beskriva hur ni kände symptom innan ni fick plusset
    Är ju på min BIM dag nu.

Vilka symptom ni hade och hur era flytningar betedde sig :)

• Livetsgång
    Tussilago6 skrev 2016-12-10 10:24:02 följande:
    Jag har inte haft några speciella flytningar, men molvärk ända sedan ägglossningen och illamående den senaste veckan. Aningen ömma bröst. Är på bim-2 nu. När ska du testa?
    Ja mina bröst ilar som bara den men mest det vänstra och jag har ilningar i höger bäckenben.

Det som skiljer denna månaden åt från Oktober och November är att jag varit snustorr innan mens samt fick bruna flytningar samma dag som mens kom och det har jag inte nu på BIM dagen. Hade heller inga rikliga vita flytningar då vilket jag har nu och haft i en vecka.

Min ÄL va också annorlunda i Oktober för hade ÄL 24:e oktober och hade då även små blodflytningar den 28:e och då kom även en enorm genomskinlig geleklump ut.

Så skiljer sig en del mot förra månader mot denna som är helt annorlunda både symptommässigt och sekretmässigt. Denna ÄL fick jag vita rikliga flytningar efter och ingen stor geleklump heller.
  • Livetsgång
    mixXi skrev 2016-12-10 10:28:50 följande:
    Jag har haft lite värk i nedre delen av ryggen som jag inte haft tidigare. Annars är allt i princip som vanligt. Möjligt att flytningarna varit lite rikligare men inte så jag tänkte på det innan jag plussade
    Ja jag har typ ilningar i bröstvårtora ännu men mer känsligare i vänster bröst och små ilande på höger bäcken bak mot ryggen. Samt rikliga vita flytningar så jag blir dygnsur i trosorna och fingrar vilket inte alls fanns med på förra månaderna.
  • Livetsgång

ÄL+15
    BIM idag

Ingen mens ännu trots den kommit tidigare månader direkt på tidiga morgonen och visat sig med blodiga/brunaflytningar.

BIM idag visar inte ett enda tecken på något av detta inte ens mensvärk.

Så ska beskriva dagens känningar/symptom

Halsbränna
    Sur smak i halsmunnen
    Trötthet
    Kramlätt molkänsla magen
    Ilningar i höger bäcken bak mot ryggslutet
    Isigare/ilande bröstvårtor (Känns betydligt mer idag)
    Värmevallningar
    Handsvett
    Lite lätt illamående (känns som om nått sitter i halsen) men om det beror på värmevallning är svårt att avgöra.
    Hård i magen vilket jag aldrig brukar vara
    Vita och vattniga rikliga flytningar
    Slidan vid fingertest känns jättetrång att jag knappt kan få in fingrarna (Har dock ännu ej lärt mig hur livmoder tappen ska kännas eller hur den känns) Känner bara som det är direkt igentäppt som vägg mot vägg inuti som knappt går att rubba på haha.
    Kissa konstant
    Diffus huvudvärk

• Livetsgång
    Emeliehj skrev 2016-12-10 12:00:42 följande:
    Har du testar dig än? Jag är på bim - 2-4 (orebelbunden cykel) och testade senast idag men det var negativt :( Mina symtom är: ganska mkt illamående, väldigt trött (sover när min 2åring sover lunch), dragande mensvärk; känns som livmodern stretchas ut liksom. Hoppas på plus snart :/
    ska testa på Måndag om mensen fortsätter hålla sig borta :)
    Just nu är man ju mer Nervös över kommande helgen.
  • Livetsgång
    lisohl skrev 2016-12-11 11:13:39 följande:

Idag är jag på äl+7. Igår kväll fick jag nåt som kändes som kramp i bäckenbotten. Det kändes ända upp mot magen. Det gjorde ont i alla lägen; sittandes, liggandes och ståendes. Nån som känt nåt liknande (när som helst under cykeln)?

Jag fick typ så och sen ilade det runt om bäckenbenet bak mot ryggen.
  • Livetsgång

Hmmm jag har en fråga till er.

Trots jag ej har ett tecken på mensvärk och mycket sparsam blödning som inte alls är lik min rikliga mens så fick jag nyss ska försöka förklara

Ilande/stick ner mot blygbenet 3-4 gånger inte som gjorde ont utan mer som 3-4 gånger så kändes det som nån petade på något och det ilade/stack till väldigt dovt.
    2 på mitten delen ner och 1-2 på höger sidan ner O_O 

Vad fanken va de tro

• Livetsgång
    Sally8585 skrev 2016-12-12 10:48:39 följande:
    Hahaha!!!! Nej jag ska väl kanske inte det ;) men jag vågar inte ropa hej än! Kan vara mens på G också och att testen luras! Måste ha ett tydligare streck för att bli nöjd ;) hihi
    Tänk på att det är vanligt med även blödning vid BIM trots graviditet :) 
    Finns dom som har vanlig mens vid BIM i början av graviditet :)

Men visst vill man ju helst ha tecken att den uteblir :)
  • Livetsgång
    lisohl skrev 2016-12-13 10:12:40 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Denna månaden ger jag upp. Blanka test idag.

satsar på ÄL i julveckan nästa vecka ;)

Så nu ska jag ha BIM 9 Januari :)

Kanske va lika så bra att det inte blev något just nu iomed jag fick börja med stark behandling av kortisontabletter nu under en kort tid pga min ledsjukdom som är i debutstadiet :) 
  • Livetsgång
    Emeliehj skrev 2016-12-13 16:46:25 följande:
    Jag fick min mens idag (jäkla skit) så nästa BIM runt 10 januari. Med andra ord kommer jag följa med över till din nya tråd.
    Men gud så tråkigt :(

Du är så välkommen.
    Nu satsar vi hårt på det nya året som kommer <3 
  • Livetsgång
    crx skrev 2016-12-14 14:07:05 följande:

BIM idag, negativt på digital... iof provade jag nu på dagen inte i morse... kan det fortfarande vara en graviditet på gång?

Ingen mens med rosa flytning igår. Stramar i magen och ilar. Igår kliade bröstvårtorna som f*n och de gör ont men på ett mer diffust sätt än annars. Brösten är också tyngre på någe vis.

Kan vara tidigt för digitalt trots det står man kan ta den 4 dagar innan  BIM. Försök avvakta 2-3 dagar om du kan trots det kliar i fingrarna :) 

Rosa flytning är det många som kan ha en början men även kan en blödning också vara normalt i första stadiet av graviditet iomed kroppen inte fattat att den är det ännu så det är lite bu och bä hur kroppen kan ty sig :) 

Har själv osammanhängande blödningar just nu under BIM men som inte alls tyr sig som min mens samt jag har symptomerna kvar som alltid försvunnit innan mina tidigare mens månader. Så jag ska försöka se vad veckan här ger mig på stickorna framöver :) 
  • Livetsgång
    crx skrev 2016-12-14 15:48:00 följande:

Tack livetsgång för din pepp! :D

Vad har du för stickor? Jag köpte nu Apotekets egna igen. Ska verkligen försöka vänta lite... :)

Du har också BIM idag?

Jag hade bim den 10:e men fick bara spottings den dagen.

Dag 11 sparsam blödning

Dag 12 ingen blödning på morgonen eller förmiddagen men kom sparsam på eftermiddagen och lite mer på kvällen.

Dag 13 ingen blödning på morgonen eller förmiddagen och sparsam under dagen från och till

Idag 14 ingen blödning på morgonen eller förmiddag, kom lite på eftermiddagen men nu är den helt borta.

Mina månaders mens Brukar alltid va som klockan och komma med mensvärk 2-3 dagar innan och sen har jag rikliga blödningar 5-6 dagar och får använda de största tamponger jag kan hitta.

Nu har jag bara vanlig thin ultra binda och minitamponger vid behov haha.

Och fortfarande symptom kvar sen äl som också bruka ge sig helt strax innan mens.

Så får se vad test visar i veckan. Känner inte igen min kropp alls just nu

Brukar köpa storpack via Tl eller graviditetskollen
  • Livetsgång
    crx skrev 2016-12-14 15:51:48 följande:

Bild!

Det va en rätt markant temphöjning. Hur ser den ut idag då? :)
  • Livetsgång

Min mens slutade redan igår d.v.s räknat med blödning 3 dagar sammanlagt då ja inte räknar spottande och enbart blod på papper som blödning/mens :)

Dock finns symptomerna kvar så lite fundersam är jag men det lär väl visa sig annars är det nog högvarv på hormonerna haha

• Livetsgång
    Evasonja skrev 2016-12-16 16:34:26 följande:

Jag vill jätte gärna vara med i en fb grupp. Har skickat PM här på fl men inte fått svar :( vill inte gå ut med namn i tråden då jag inte vill att någon vän/famil ska veta :)

Gällande fb så höll gruppen inte länge och fick ej tag på medlemmar nog så vi valde att fortsätta på fl istället :)
  • Livetsgång
    Yv1 skrev 2016-12-16 20:58:05 följande:

Hoppar in här.. va med i oktobertråden men tyvärr inget. Nu tog jag ett test för 1h sen (bim idag) testet visade så här: någon???? Ej morgonurin... vågar man hoppas???

Det är ju utan tvekan positivt :)

GRATTIS.

Vilken styrka hcg mäter dom?

För om det är din bim idag så skulle jag våga mig på att be dig köpa digitalt faktiskt.

Samtidigt va inte oroad eller rädd om blödning nu kan visa sig också eller dylikt det är normalt i början vid datum vid beräknad bim i början av graviditet då kroppen ännu ej fatta där skapats en solstråle :)
Svar på tråden BIM December 2016