• Livetsgång
    mixXi skrev 2016-12-07 16:47:48 följande:
    Jag som läst medicin vet hur sjukt det är att en spermie och ett ägg kan bli ett barn öht. Så många faktorer som ska klaffa för att det ska funka. Alla celldelningar etc. Minsta kromosomfel eller missbildning leder i princip alltid till missfall. Många så tidigt att man inte märker graviditeten för att det inte ens fäster i livmodern och sen kommer ut med mensen (enstaka kromosomavvikelser t.ex trisomi 21/downs syndrom leder dock till livsdugligt foster)

Sen ska just den spermien som npr fra först och ägget som släpps vara av god kvalitet etc etc.

Så egentligen är det inte alls konstigt att det inte tar sig trots många försök...=/

Är på äl+9 idag. Har haft en skum molande känsla i ryggslutet. Har aldrig det annars varken vid äl eller mens. Kan ju typ bara vara ryggvärk också =p Någon som haft det så när man varit gravid? I övrigt inga gravidsymtom alls

Funderar på nätet jag ska våga testa...
    Har också studerat medecin.. Fick lära mig hur cellens uppbyggnad är samt alla X och Y kromosomer m:m och bildning och cellfördelningar.. Hua det va vetenskap av stor grad bara att läsa det men ack så intressant ^_^ 

Som du säger ja allt ska klaffa in och det sker många olika saker innan ens ägget ska fästa. Bara att ta sig till livmodern är en hel vetenskap att lära sig.

Är på ÄL+ 12 men som du jag har också skum känsla. Molvärk magen som då och då går bak till ryggslut. sen trötthet, halsbränna, rapningar, gaser m:m vilket jag absolut inte hade innan min förra mens, huvudvärk och nada motivation samt mer hungrig och törstig. 

Testade idag men får som sagt bara skugga ska få hem TL test imorgon för nu har jag graviditetskollens tester men man har ju hört att dom är ENORMT sega. Dock har jag aldrig fått skuggor på de förr så man börjar ana nått. 

Enligt kalender/appar är jag på BIM- 3
    Om jag ska gå efter min egen cykel är jag på BIM- 4/5
  • Livetsgång
    josefinevm skrev 2016-12-07 18:21:56 följande:

Tror kroppen spelar mig världens spratt just nu! Mensen borde komma vilken dag som helst, har inte helt hundra koll på exakt dag då min mens brukar diffa någon dag hit eller dit. Men till saken så har jag spytt i två dagar, världens huvudvärk idag, konstig känsla i magen typ som mensvärk fast ändå inte och en megaflytning som var som hudlotion i konsistens så jag var helt säker på att där kom mensen men så var det inte. Testade idag efter ett "akut illamående" men inte det minsta tecken till ett streck. Vet inte vad jag ska tro, man vill ju så gärna men ändå vill man inte hoppas för mycket. Så är väl bara att invänta om mensen kommer eller ej.

Känner igen mig i din beskrivning.. Enda är att spy kan jag inte pga min gastric bypass men känner mer som en klumpkänsla i halsen.

Har också vita flytningar och vattniga. samt molvärk i magen men inte som mens och mina tuttar ilar/isar och har huvudvärk dag ut och dag in och extremt jäkla trött.. Kände inte alls dessa symptom när min mens kom i Oktober och November.

Ska enligt kalender ha BIM om 3 dagar
    Min egen klocka kroppsligt om jag följer månaden själv utan kalender så har jag BIM 11-12 December.
  • Livetsgång

Grattis till er som fått plus :)

Själv är jag på ÄL+ 13 och mina tuttar ömmar som bara den nu :(

• Livetsgång

Hade tydligen tagit tempen i sömnen 6:30 men när larmet gick vid 8 hade jag högre temp.

6:30 visade 36,64
    8:00 visade 36,92

Men jag ska enligt NC använda den temp jag tar normalt vid 8:00

Har ju inte sovit dåligt, sovit hela natten förutom temptagning i sömnen haha, inte ätit eller druckit nått vid nattduksbordet (kontrollerat) ingen feber eller annat som stör och inga mardrömmar mer än skum dröm om att adopterade ett barn samt min farmor på 93 år jagade zombies på ett gigantiskt hotell hahahah.

ÄL+ 13 idag
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-12-08 09:31:02 följande:
    Spännande!! Har du testat något mer nu? På äl+13 borde det ju synas bra då tycker jag, håller tummarna :)
    Väntar nya test idag.. Hade ju dom dåliga testen från Tradera som fått otroligt dåliga omdömen så använde upp dom..

Nja inte alltid det visar.

När jag blev oplanerat gravid som 15 åring trots skydd fick jag inte positivt förens vecka 10 och fick då göra abort/skrapning vecka 11.
    Då hade jag ingen aning om nått mer än små symptom som jag mer kopplade till pskyddet jag använde.

• Livetsgång

Fick mina tester idag
    Men dom räknade fel på min order 

Beställde 14-pack ägglossningsstickor
    och 2 paket 20-pack graviditetsstickor men fick bara ett paket :/

Blir att kontakta supporten för har ju betalat för sammanlagt 40 gravtester men fick bara 20 i paketet

• Livetsgång
    mixXi skrev 2016-12-09 07:00:35 följande:
    Här kommer en till förvirrad person.

Äl+11. Kan det stämma? Det är ju nåt där. Försökt ett år och aldrig fått nåt liknande. Vågat inte hoppas. Blir ett digitalt typ söndag (imorgon ska jag jobba hela dagen så tror inte jag klarat av att fokusera om jag tar testet innan =p)
    Solklart plus :D Vissa kan få positivt tidigt efter ÄL :D

Man ser ju både färgen, rätt bredd och attdet sitter på rättplats så för min ögon är det ett solklart plus.

Grattis :D
  • Livetsgång
    Morgonens test gav inget bättre resultat mer än skuggor knappt synliga..Men vad vet man om sig själv. Min oplanerade graviditet när jag va 15 trots skydd fick jag positivt först vecka 9-10 
    Enligt kalender NC och FF har jag BIM imorgon
    Men känner inga typiska menssymptom. Brukar ha mensvärk dagarna innan mens i övrigt
    Så nu är jag på ÄL+14
    BIM- 1
    Vaknade mer upp med:
    Huvudvärk
    Sur smak i nedre delen av munhalsen som inte vill försvinna
    Vaknat av att behöva kissa
    Fortfarande rikliga vita tjocka flytningar
    Lite molvärk/stick i mittendelen av magen
    ilande bröstvårtor
    Tempen sänktes ytterst lite men inte alls mycket.
    Pratade med NC support ang tempen igår som jag tog i sömnen. Dom trodde jag nyss börjat och att det berodde på ÄL men när jag förklarade så ska jag hålla mig till den som jag tog i sömnen :) den som tog 6:30 iomed det inte diffade mer än +- 2 timmar som ramen för morgontemp.
    Så min kurva ligger väldigt jämn iallafall och med högre temp ännu

• Livetsgång
    mariama skrev 2016-12-09 11:28:26 följande:

Hoppas på att hormonerna bara är lite sega i starten eller hur man ska säga :) Finns ju en chans! Har du bild på testen?

Det är ju kanon att tempa i det läget i alla fall, är du gravid så kommer ju tempen hålla sig hög troligtvis, men sjunka om det blir mens. Ännu ett verktyg för att hålla lite koll menar jag :)

Jag ska ju enligt kalenderna ha BIM imorgon men har inga som helst menssymptom som jag brukar ha så lite förvirrad är jag.

Ja tempa fortsätter jag med :) Har ju ännu ingen markant dipp som signalerar att mensen är på antågande. 
    Min basala kroppstemp normalt ligger på 36,05 - 36,10 nämligen

Skuggorna tas inte ens upp på kameran så det syns inget på bilden
Svar på tråden BIM December 2016