• Livetsgång

BIM December 2016

Min temp dippade idag på ÄL+5

Bim är 11-12 December

Men har läst någonstans om att tempdipp kan ske några dagar efter ÄL.

Så ser kurvan ut nu på morgonen.

tempen ligger dock fortfarande förhöjd ^^

Min normala basaltemp är som sagt 36,05-36,10 i övrigt

• Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-30 09:34:25 följande:
    Ja, det är vanligt! Fick så i min förra cykel, var inte gravid, men kan även vara en implantationsdipp då ägget fäster. Återstår att se om tempen går upp igen och kanske även ännu högre! Spännande :)
    Jo jag har läst man kan få det men tycker det är tidigt att få en sån dipp när dom flesta får en dipp runt äl +7-10 någonstans. Och när man ska får mens brukar det ju dippa rätt nära mens och jag är inte nära därännu iomed den är beräknad 12 december :) Det är ju 1,5 vecka dit haha

Ja tempen är ju fortfarande mycket högre än min normala kroppstemp :)

Är ju väldigt lågtempad i övrigt iomed jag normalt ligger på runt 36,05 så de är ju fortfarande väldigt förhöjd jämnfört med den normala tempen :)
  • Livetsgång
    Mila skrev 2016-11-30 10:20:02 följande:

Detta får fick jag idag på äl+9 :)

Ser ut som ett plus för mina ögon så jag får ju säga grattis.

Ser ju strecket klart och tydligt om dock svagt men med färg :D
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-30 12:11:11 följande:
    Jaa men 4-10 dagar efter kan ägget fästa :) Men ja, det kan dippa ändå utan anledning förstås! Dippen närmare mens kommer ju alltid senare. Tempkurvan jag hade när jag blev gravid var väldigt ojämn både före och efter äl :)
    Ahh så dippen kan komma även så tidigt. Har typ bara läst att många dippat senare i sin ÄL.. Ja varje dag lär man sig något nytt haha.

Dock börjar jag bli knäpp på dessa rikliga vita flytningar jag har nu efter ÄL vilket jag inte hade förra månaden. 
  • Livetsgång
    Sally8585 skrev 2016-11-30 13:10:06 följande:
    Positivt ÄL test va ?
    Så såg mina ut när jag hade ÄL. Vet också att graviditetkollens ÄL test är sega av sig ochkan visa sig svagare trots positivt.

Så va det för mig och jag har haft ÄL :) 
  • Livetsgång
    SkogsstjärnN skrev 2016-11-30 13:43:13 följande:

Happ. Kul göra ett test då det inte funkar. Jag veeeet att man inte ska analysera men kan inte låta bli se att det är ett sträck där under. Det är CBs nya tidiga test, ska bara bli ett lodrätt sträck. Får väll se vad det säger imorgon.

Men gud va irriterande.. Tycker du ska skriva till deras kundtjänst ändå om det blivit sådär fel :( 
  • Livetsgång
    Sally8585 skrev 2016-11-30 19:37:46 följande:
    Ja vi låg idag på em så jag hoppas det tar sig. Ska ligga nu varje dag ett par dagar så hoppas vi på det bästa :D Innan jag tog deras test så var det ett svagt streck bara. Så jag yar detta som positivt. Men ska ta fler test ett par dagar så jag ser att det blir svagare igen:) men hade äl värk inatt och idag på fm. Så antar att ägget släppte kanske :)
    Ja innan min ÄL ens började stegra va just dom testen helblanka och fick en markant stegring sen av dom så jag tog de som positiva samtidigt jag hade alla andra tecken som kontrollerades noggrant :)

Så såg min stegring ut på två dagar bara innan ÄL. Fredagen va lite starkare med dom testen men fick ingen bild på det :/

• Livetsgång
    Tumvante skrev 2016-11-30 21:27:50 följande:

Mensen kom nu i eftermiddag

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

När är det bäst? Morgonen eller?

Att tempa gör bäst med basaltemp av decimal siffror så rekommenderar en sån :) köpte min via appen NC för 199 kr :) Mäter runt 8 var morgon :)
  • Livetsgång
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:22 följande:

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Super grattis :D
  • Livetsgång

Hur går det för er tjejer?

Är enligt idag på Äl +6 och har åter igen molvärk i mitten delen av magen
    Och extrem trötthet. Sover mer än jag brukar.

BIM 11-12 December

Svar på tråden BIM December 2016