Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Vi fick till det. Antingen försent eller precis rätt, det återstår att se. Jag har känt mig öm i brösten de här dagarna vilket jag inte brukar men det jkanskehar med rosenroten att göra. Det är fjärde månaden med rosenrot och hittills har jag inte känt av mer molvärk eller spända bröst osv som många har vittnat om. Men denna månad har det känts av mer.

Visst kan progesteronkräm hämma äl? Alltså om man tar den för tidigt?

Jag råkade nämligen smörja med den i ansiktet i lördags. Jag trodde alltså att det var min ansiktskräm i liknande förpackning. Jag tvättade snabbt av den men lite kanske hann absorberas. Kom bara på att det kanske är den som försenade äl? Jag hade ju på känn den var på gång söndagen. Det spelar ingen roll nu. Nu har äl varit även om jag är osäker på riktigt när. Jag tror igår på förmiddagen. Det slutade mola vid 13 tiden.

• Anonym (Sanna)

Jag börja smörja imorgon. Men vete tusan när bim är. Nu blev ju äl fyra dagar senare. Enligt ursprungliga är bim om 9 dagar men jag tror snarare kring 3/5. Den kommer när den kommer.

• Anonym (Sanna)

Rosenlarv: Man kan ha dubbla ägglossningar så ligg igen och hoppas på det bästa.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-04-21 14:01:20 följande:

Jag är så hundra man kan vara på att jag ägglossade i måndags! Men för säkerhets skull blir det ett test i morgon em och är det glad gubbe då blir det åka av ;)

Ska försöka koppla bort ev symptom, äl mm och ta en tur till bolaget nu. Man får passa på :)

Kanske du kände av när ägget fäste. Det brukar i och för sig vara 5-6 dagar efteråt men kan väl tänkas kännas en dag innan ändå.

Kroppen är lurig ibland. Det kanske tjorvar mer nu när vi är äldre också?!
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-04-21 15:38:27 följande:

Åh jag hoppas verkligen att det är så!

Känt som ett bälte av molvärk sedan i morse. Mer stramande känsla än äggstocksmol.

Får hålla mig till på onsdag då första testet kommer att tas!

Känner du av nåt spännande att analysera? :)

Jag känner ingenting. Det är alldeles för tidigt att analysera. Har ju svårt tro det alls tar sig, vi var nog ute försent. När jag varit gravid tidigare har jag känt av det ca 6 dagar innan bim. Ibland en allmän "jag är gravid känsla" eller fått ont i fogarna och sovit sämre.

Spännande när du testar nästa vecka.
  • Anonym (Sanna)
    Nykär15 skrev 2017-04-21 18:03:11 följande:

Kan fästa från dag 3 redan, fick ju nidblödning på äl+3 denna gång vilket kan förklara att jag plussade så tidigt som äl+9 :)

Ja se där, då kan det ju vara det.
  • Anonym (Sanna)

Nu har jag beställt ny rosenrot (hoppas jag slipper ta dem) och ett RFSU testa tidigt test (som jag hoppas jag får användning av).

• Anonym (Sanna)

För mig har ömmande bröst först kommit senare, typ i v. 7-8. Några gånger har jag känt äggfäst men inte de senaste gångerna så molvärk litar jag inte riktigt på. Ibland kan man ju se på flytningar men jag har blivit lurad senaste året så det kan jag inte heller gå på.

Milou3 än är det ju några dagar kvar för dig till brösten kan börja ömma men förstår hoppet åker ju berg- och dalbana de här dagarna fram till bim.

• Anonym (Sanna)

Förra månaden kom äl tidigare, på dag 12, i vanliga fall dag 15. Nu kom äl senare, dag 16-17. Ätit rosenrot fyra månader. Själva menscykeln har inte ändrats. Ligger på 25-27 dagar. Men menscykeln har ändrats efter jag tog ut spiralen i februari förra året. Efter det har den blivit kortare.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.