Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Min kropp är så lurig. Det var samma förra månaden. Två dagar efter äl kommer återigen äl sekret så man inte vet vad som gäller. Jag tog ett test igår som visade negativt men jag verkar inte kunna förlita mig på dem egentligen. Eller så har äl varit och jag har missat den eller så har jag ingen alls. Har inte haft tydliga smärta vid äl som förut de senaste två gångerna så det är svårt veta. Äter rosenrot som ju ska ge mer tydlig molvärk men så är det inte. Jag trodde i november när jag hade mycket ont att jag antingen släppte ägg två gånger eller hade en cysta. Sen blev det mindre smärta till nästa gång. Allt det här struliga gör så att jag tappar hoppet att jag är fertil längre men det är väl bara ligga ikväll och hoppas på det bästa.

• Anonym (Sanna)

Nykär: jag har inte kollat men tänker boka tid. Det kan ju hända det är stock eller något i äggledarna.

• Anonym (Sanna)

Cougar: Vi kan inte få till det varannan dag. Dels orkar vi inte, vi har också småbarn i sängen (ibland). Får vi till det två gånger kring äl är jag nöjd. Det räcker ju med en gång men såklart är det bättre om man har sex lite oftare just i bebisverkstan men ibland funkar det ju inte i livet tex. sjuka barn eller trött vardagkväll.

• Anonym (Sanna)

Bim är först 7/9 för mig. Överanalyserar alla ev symtom nu fram tills dess. Hoppas innerligt men tycker mest kroppen strular så förhoppningarna är inte så stora.

• Anonym (Sanna)

Jag kör med progesteronkräm första gången nu. Hoppas också mycket på den.

• Anonym (Sanna)
    Nykär15 skrev 2017-03-02 14:01:21 följande:

Du får positivt ÄL-test precis innan ägget är moget att släppa, sen blir det svagare igen. Men det kan minska rätt sakta. Du bör börja med krämen först när du är säker på att ÄL varit, i ditt fall hade jag tagit den från ÄL+2 och i rätt stor mängd för att det ska hinna verka eftersom din lutealfas är så himla mycket kortare. Jag börjar först på ÄL+5-6 men då tror jag det är för sent för dig. 

Börjar man för tidigt så finns risken att man i stället hindrar ägget från att släppa, kroppen tror då att ÄL är klar eftersom progesteronet ökar, som det annars ska göra naturligt först efter att ägget släppt. 

Sen måste du ju fortsätta förbi din normala tid för att mensen ska starta. Vissa börjar blöda även om de tar krämen den dagen mensen ska komma, men du vill ju helst förskjuta den till iaf ÄL+14 så du hinner få ett ägg att fästa och se på ett test. Om du är gravid så fortsätt smörja till v14, då först producerar moderkakan tillräckligt själv. 

Det står att man ska sluta smörja med krämen två dagar innan bim. Hur gör du? Jag tror jag började smörja på äl+2.
  • Anonym (Sanna)

Jag har också lutealfas 14 dagar men då smörjer jag också på en extra dag. Jag glömmer oftast smörja två gånger per dag men håller tummarna den mängd hormon som tillförts blir bra.

• Anonym (Sanna)

Jag använder den för första gången nu. Har ingen aning om mina nivåer men när jag läste om den verkar den bara bra. Tänkte det skadar inte att prova. Jag började dagen efter äl. Testade inte med stickor då jag aldrig får utslag med dem. Någon här inne skrev också att det kan vara svårare när man är äldre att få riktiga utslag. Jag vet inte om det störde denna cykel utan det får jag se till veckan när bim är. Problemet är att jag glömmer bort smörja två gånger per dag. Blir oftast bara en.

• Anonym (Sanna)

Sur som en citron idag så mensen kommer nog imorgon.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.