Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

MammaPippi skrev 2017-03-07 08:02:04 följande:

Plussade supersvagt på BIM -4 i helgen, nu rätt starkt plus ;)

Känns overkligt efter så många försök och MA i somras. Hoppas så att slippa missfall såklart, men försöker bara njuta av känslan att faktiskt ha kommit ett steg längre denna gång ! Det betyder ju ändå att något funkar ;)

Hoppas på fler plus i gruppen!! 

Grattis! Nu håller vi tummarna!
  • Anonym (Sanna)
    Hemflyttad skrev 2017-03-07 14:53:56 följande:

Så trist med missfall. Förstår att du vill vänta lite den här gången. Hoppas att det tar sig igen!!

Själv är jag väl på ÄL+8. Den här cykeln har varit helknäpp, har haft småblödningar sedan dagen efter ÄL. Tyckte inte att jag blödde så mycket efter missfallet så det kanske är rester som kommer ut. Började ta både Lutinus (en gång om dagen) och progesterall (första gången jag provar det) och då höll sig blödningarna borta ett par dagar men nu har det börjat igen. Känns som att mensen försöker komma igång också, redan. Suck!

Mina cykler har överlag krånglat en hel del sedan sommaren, undrar om man kan göra något åt det. Någon som har provat munkpeppar/agnus castus? Rosenrot?

Mina cykler strular också. Har inte fler blödningar, utan kortare, sparsammare. Det är andra månaden med rosenrot för mig. Kanske egentligen inte passade mig då äl och mens kommer ungefär som vanligt (förutom att själva cykeln ändrat sig sen förra våren). Men efter att jag läst på tännte jag ändå det är värt ett försök. Många har ju vittnat om att det gjort susen för dem. Denna månad har jag också kört med progesteronkräm. Har inte känt av äl mer av rosenrot.

Dina blödningar skulle jag tippa har med missfallet att göra. Beklagar. Men skulle det fortsätta nästa månad skulle jag kolla upp det. Tyvärr verkar det vara vanligt för oss äldre att cykeln ändrar sig men småblödningsr osv kan ju bero på annat.
  • Anonym (Sanna)

Nu är jag less bebisverkstaden. Mensen kom idag och det känns som att det aldrig kommer ta sig.

• Anonym (Sanna)

Tack för pepp allihopa! Jag får bita ihop och ta nya tag. Beställt hem mera rosenrot och de kom lägligt idag.

• Anonym (Sanna)
    Vanillagorilla skrev 2017-03-12 18:19:34 följande:

Hej! Jag är ny här! Jag fyller 38 i år och har 3 barn (17, 13 och 8), men nu planerar vi alltså ett fjärde litet troll! ???? Jag ska ringa och boka tid för uttagning av spiral imorgon! jag är dock lite nervös och kände att denna grupp kanske kan ge mig lite pepp! ???? lycka till alla!

Välkommen! Hoppas det gått bra idag och att det går snabbt för er få plus på stickan.

Jag tog ut spiralen för ett år sen. Vi började försöka i somras men det tar sin tid. Mellan 2:an och 3:an tog det 1.5 år, så det brukar inte gå så lätt för oss. Fast nu är jag mer orolig fertiliteten är slut. Fyller snart 40 år.
  • Anonym (Sanna)
    Nykär15 skrev 2017-03-13 08:16:55 följande:

Första mötet på kliniken i morgon för uppstart av IVF...pirrigt!

Förstår det är pirrigt och spännande!
  • Anonym (Sanna)

Äl snart på gång. Nu kör vi!

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-03-22 13:58:35 följande:

Men det fick vi inte :( jag somnade och vaknade bredvid en morgonsur sambo!

Shit har vi sabbat denna äl-period nu? Om vi har sex i kväll? Är det försent? Testade positivt med äl-test i morse med.

Kör på ikväll också. Det är nog inte försent.
  • Anonym (Sanna)

Här har killen blivit sjuk så för oss blir det inget. Äl är idag och vi låg i måndags så hoppas det räcker.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-03-22 21:04:40 följande:

Det sägs ju att om pH-värdet och sekret är bra och om spermierna är pigga så kan det hålla liv i de små simmarna i 3-5 dagar, så hoppas!

Annars ligger vi nog rätt risigt till också : /

Hur vet du att äl är i dag?

Jag känner ganska tydligt av äggsläppet och går efter sekret också. Det stämmer även på den dag den brukar infalla. Men helt säker kan jag ju inte vara.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.