Hemflyttad skrev 2017-03-07 14:53:56 följande:
Så trist med missfall. Förstår att du vill vänta lite den här gången. Hoppas att det tar sig igen!!
Själv är jag väl på ÄL+8. Den här cykeln har varit helknäpp, har haft småblödningar sedan dagen efter ÄL. Tyckte inte att jag blödde så mycket efter missfallet så det kanske är rester som kommer ut. Började ta både Lutinus (en gång om dagen) och progesterall (första gången jag provar det) och då höll sig blödningarna borta ett par dagar men nu har det börjat igen. Känns som att mensen försöker komma igång också, redan. Suck!
Mina cykler har överlag krånglat en hel del sedan sommaren, undrar om man kan göra något åt det. Någon som har provat munkpeppar/agnus castus? Rosenrot?
Mina cykler strular också. Har inte fler blödningar, utan kortare, sparsammare. Det är andra månaden med rosenrot för mig. Kanske egentligen inte passade mig då äl och mens kommer ungefär som vanligt (förutom att själva cykeln ändrat sig sen förra våren). Men efter att jag läst på tännte jag ändå det är värt ett försök. Många har ju vittnat om att det gjort susen för dem.
Denna månad har jag också kört med progesteronkräm. Har inte känt av äl mer av rosenrot.
Dina blödningar skulle jag tippa har med missfallet att göra. Beklagar. Men skulle det fortsätta nästa månad skulle jag kolla upp det. Tyvärr verkar det vara vanligt för oss äldre att cykeln ändrar sig men småblödningsr osv kan ju bero på annat.