Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Kawa77 skrev 2017-05-13 13:12:30 följande:

Hej.

40 år och försöker få en sladdis???? min dotter är snart 22 år. Har inte kissat på stickan än då vi började försöka för 1 vecka sen men lyckades pricka äl. Mens skall komma den 19 maj. Men...jag har typ spänningar i magen (runt naveln) till och från hela tiden. Brukar inte ha d annars. Hallsbränna har jag oxå haft 2 ggr utan att ha ätit mat. Ömma bröst brukar jag ha innan mens oxå så den biten faller bort som en känning haha. Någon mer som ev känner igen sig? Ibland känns d som att ja jag kan vara gravid ibland känns d inte så alls....varför ska vi kvinnor analysera för mck jämt?????

Välkommen!

Jag försöker att inte analysera olika känningar men gör ju det ändå. Det är nog bara för att man hoppas så mycket. Håller tummarna dina känningar faktiskt stämmer.
  • Anonym (Sanna)
    Kawa77 skrev 2017-05-13 14:34:29 följande:

Hej.

40 år och försöker få en sladdis???? min dotter är snart 22 år. Har inte kissat på stickan än då vi började försöka för 1 vecka sen men lyckades pricka äl. Mens skall komma den 19 maj. Men...jag har typ spänningar i magen (runt naveln) till och från hela tiden. Brukar inte ha d annars. Hallsbränna har jag oxå haft 2 ggr utan att ha ätit mat. Ömma bröst brukar jag ha innan mens oxå så den biten faller bort som en känning haha. Någon mer som ev känner igen sig? Ibland känns d som att ja jag kan vara gravid ibland känns d inte så alls....varför ska vi kvinnor analysera för mck jämt?????

Jo men tack...idag e det x 1 vecka sen hihi vågar inte testa mih än men orkar inte vänta heller. Känns ibland som att allt är psykist...hihi men spänningarna i magen är ovanliga. Är du gravid/försöker?

Försöker... snart ett år sen vi började. Fyller 40 snart också.
  • Anonym (Sanna)

Spännande med både boktryckarenoch nytt jobb. Jag och mannen är båda förkylda så det finns ingen direkt sexlust. Siktar in oss på onsdag, då får det bli av.

• Anonym (Sanna)

Här kommer nog äl tidigare. Ordentligt trådigt idag på cd 11. Känner lite svag molvärk också. Kroppen är märklig ibland. :-/ Dunderförkyld med noll lust.

• Anonym (Sanna)

Jag behöver lite råd angående rosenrot. Jag tror ju äl kommer tidigare. Det har reda börjat mola och sekretet skvallrar också. Ska prova ta ett test när jag kommer hem men jag brukar ju sällan få stegring.

Frågan är om jag vågar äta rosenrot i så många dagar till. Hur skulle ni göra? Äta till på torsdag då äl är tänkt enligt FF eller äta sista imorgon?

Jag tror äl i natt eller imorgon om jag går efter hur det brukar vara efter trådigt. Det kanske inte spelar så stor roll angående nån enstaka tablett någon dag hit och dit?

• Anonym (Sanna)
    Nykär15 skrev 2017-05-15 10:51:39 följande:

Tar du en eller två tabletter? Jag hade bara tagit en om jag var du idag och sen testat och sett vad de säger, Och känt efter i morgon om det känns som ÄL är förbi. Vilken CD är du på? 

Nu sist tog jag bara från CD5 till dagen före ÄL, så blev inte många dagar alls och bara en om dagen. 

Nu har jag bara tagit en tablett från cd 5 (tidigare måmader tagit 2/dag). Är nu på cd 12. Äl testet nu visade ingenting men så brukar det ju vara.
  • Anonym (Sanna)

Stor kram Hemflyttad. Håller tummarna det tar sig ändå.

• Anonym (Sanna)

Äl på gång. Det moler på ikväll. Jag har inte tagit något äl test idag. Jag tror ägget släpper i natt så det skulle ändå inte visa något.

• Anonym (Sanna)

Tootiki: jag tror inte heller att gelen påverkar så mycket innan men hädanefter får du skippa den.

• Anonym (Sanna)

Äl har inte varit än men nu moler det igen så det är på gånf. kväll hoppas jag vi får till det. Några simmare finns på plats.

Spännande Milou med testen även om det känns väl tidigt. Illamåendet kan ju vara ett tecken. Håller tummarna!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.