Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-06-15 08:57:17 följande:

Ser ut som vi tajmat in det ganska bra trots att vi inte haft det lite tufft denna månad :) ÄL troligtvis idag och vi fick till det igår och den 11/6, inte idealiskt kanske men jag hoppas det räcker.

Hade velat få till det idag också men min man ska bort på jobb i Sthlm och jag ska ut med jobbarkompisarna och fira ett stort projekt som vi blev klara med igår. Kanske lyckas vi få till det innan han åker, men tror inte det, för vi hinner väl kanske knappt träffas mer än 15 min, så det blir nog lite väl tajt om tid. Känns som vi utvecklats till ett par kaniner runt ÄL, helt galet vad det ska liggas

Ni fick ju till det bra. Vi fick också till det 11/6 och igår så hoppas det gjorde sitt. Heja oss!
  • Anonym (Sanna)

Nu har jag börjat med progesteronkrämen. Äl+2 idag. Så då är det bara att vänta...

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-06-16 09:28:54 följande:

Vi fick till det igår så vi fick tajmat in ÄL väldigt bra för idag steg tempen :) Om tempen håller sig uppe är jag på ÄL+1 och väntar väl med att testa till ÄL+10. Är dock lite orolig över att jag inte har vaggisar hemma för den starka prog krämen jag köpt verkar inte fungera så bra som vanliga progesterall. Har beställt vaggisar igen och hoppas de kommer till på måndag om nu tempen bara håller sig uppe tills dess.

Så bra ni fick till det. Hoppas vaggisarna hinner komma.

Som tur är finns det annat att sysselsätta sig med till bim. Jag jobbat två dagar nästa vecka sen ska jag, mannen och barnen hitta på en massa kul och så är det ju Midsommar också.
  • Anonym (Sanna)

Jag är 40 år och det här var försök 13. Bim är 26/6. Yngsta pojken är snart 2.5 år.

Jag känner mig oerhört kissnödig. Men det är nog inte ett tecken så här tidigt.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-06-17 13:51:02 följande:

Jo men det kan det vara!! Det var bland det första jag kände när jag blev gravid med dottern! Vilken äl är du på?

Jag är bara äl+3
  • Anonym (Sanna)

Nu känns det som att en del blir gravida till höger och vänster. En vecka kvar till bim och jag går som på nålar. Jag känner inget särskilt och brukar inte göra det förrän några dagar innan bim. Håller tummarna nu!

• Anonym (Sanna)

Jag hade det på känn Milou. Åh vad kul! Grattis!

Hur sexade ni på denna gång? Nära äl?

Vad sa mannen?

Kan tyvärr inte råda om progesteron men kan man inte köra samma dos (bättre än inget) och var det fram till v 12?

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-06-20 16:34:30 följande:

Tack Sanna! :) snart din tur!

Vi hade sex dagen efter första glada gubben. Enda sexet på hela cykeln :)

Tror mannen är överlycklig men skraj för mf. Mer rädd än mig nästan. Vi har inte kunnat prata än. Ska mysa och prata i kväll :)

Vilken äl är du på nu?

Jag är på äl+6. Tiden går lååååångsamt. Vi hade sex ungefär samma, 2.5-3 dagar innan. Hoppas och håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)

Lykkeliv Grattis!

Det är i juni det händer...

Om fem dagar vet jag också. Jag kommer inte testa förrän tidigst tisdag nästa vecka.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-06-21 12:59:27 följande:

Så skönt att allt såg bra ut, hoppas du kan känna dig lite lugnare nu :)

Ni som är gravida får gärna fortsätta skriva i denna tråd, i varje fall för min del :)

Tycker detsamma. Det är ju bara roligt.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.