Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2017-09-15 08:31:08 följande:

Eftersom jag inte har nått liv i väntan på bim så är Google ett ypperligt tidsfördriv... Snubblade över denna länken. Hoppas den går att få in med mobilen.

www.google.se/amp/s/healthycleanlifestyle.wordpress.com/2017/02/18/boosta-din-fertilitet/amp/

Tack för länken, ska kolla den.

Jag fick se en sida också när jag googlade i veckan. www.sharedjourney.com

mycket info om allt som rör fertilitet, ser ut som det är läkare som är författare.
  • smurfen 11

Är på cd 13 idag, inga ältester hemma, men brukar få äl idag typ, har lite känningar på höger sida så får hoppas sambon orkar med en sväng i sänghalmen. Inte alls planerat;)

Sambon är sjuk, och jag har inte blivit sjuk, vilket jag nästan hoppats på att jag skulle bli, då hag är rätt säker på att mitt immunförsvar ställer till det i bebisverkstaden. Så ganska starkt tecken på att mitt försvar kan stå emot det mesta:(

Hoppas på något plus för någon här nu i september, ska ju vara en fertil månad!

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-09-16 13:56:34 följande:

Tack tjejer, vad goa ni är! När testen torkat var strecken riktigt tydliga. Har tyvärr fått bruna flytningar, mer idag än igår kväll. Så det blir troligen en kort graviditet. Tycker det börjar mola nu också, så snart blir det nog rött. Men vi får se.

Var ju så roligt att se plusset för dig, så hoppas detta du upplever nu bara är tillfälligt, och att det fortsätter med en graviditet.
  • smurfen 11
    Monchichi skrev 2017-09-17 21:52:10 följande:

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

Grattis till de små liven, förstår du vill hem!
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-09-18 07:59:39 följande:

Men det har gått 2,5 dagar sedan första testet. Alltså borde det vara markant skillnad. Usch! Fortsätter med medicinerna och testar igen på onsdag, för säkerhets skull. Men det är kört.

Det är så synd, men du är inte den som ökar långsamt då? Men du känner din kropp bäst, testa du igen som du säger.
  • smurfen 11
    bluebird6 skrev 2017-09-18 07:59:41 följande:

GRATTIS. Underbart att höra.. 

Och hemflyttad, Grattis till +. Hoppas allt är som det ska. 

Här fick jag äntligen min kontrollhysteroskopi i torsdags. Läkaren såg ju något som han inte visste vad det var i livmodern så fick en tid snarast. 

Tydligen har jag gått med en infektion i livmodern (därav smärtorna) och var fortf väldigt inflammerad, så antibiotika intravenöst under operation och efteråt, så trodde de att det skulle ta udden av det sista. 

De hittade rester efter senaste skrapningen och nekrotisk vävnad som de skickade på analys. Annars såg det bra ut, förutom det. 

Lite oro över min för korta livmodertapp (cellförändringar och konisering tidigare) men det får bli en senare fråga om vi någon gång går med en graviditet så länge att det börja fresta på där. 

Så nu är jag hemma- Trött och ont.

Koncentrerar mig på att läka psykiskt och hoppas de inte ska behöva gräva mer fysiskt i kroppen. 

Men fy vad det låter jobbigt, va bra de ändå till slut hittade vad som gör ont. Hoppas du slipper mer mer av detta i fortsättningen.
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-20 20:47:17 följande:

Jag är på cd7 idag. Funderar på tsh och hur lönt det är att försöka om det ändå inte ens tar sig eller om det gör det ökar missfallsrisken. Har inte fått tid hos privata gyn eller läkaren ännu.

Vet inte var du bor, men kolla på blodkollen.se och werlabs.se om de har provtagningställen nära dig, där kan du boka tid för tsh, när du har tid, då slipper du vänta in en gyn.
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-09-21 11:28:46 följande:

Nu har jag testat igen, definitivt svagare. Visserligen inte med koncentrerad urin men nu har det gått nästan 6 dagar sedan första testet och dessa är svagare. Fick även mensvärk nyss. Så nu är det slut på mediciner, får vänta in mens och bli frisk och sedan är det på'n igen! 

Jaja. Kände mig riktigt ledsen i måndags men det är i alla fall skönt att det inte blev något mer utdraget. Lider verkligen med er som får MA och missfall efter flera veckor eller till och med månader.

Tråkigt !

Som du säger, ska det hända så är det bra om det sker tidigt så man kan börja om på ny kula med en gång. Men ledsamt...
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-09-21 14:00:36 följande:

Kompletterar CB äl-test med testlagret, vad tror ni? Äl om 3 dagar?

Vet inte hur dina stegringar bruka se ut, men det ser ju ut som äl närmsta 1-2 dygnen!  Hoppas ni får till det igen !
  • smurfen 11
    EnLitenTrea skrev 2017-09-22 10:50:46 följande:

Lyckan är stor idag, fick se ett litet tickande hjärta, helt otroligt & jag som var helt inställd på samma besked som sist. Tänk att denna gången kände jag inte av äl, fick inga symptom & har inga direkta symptom nu heller... så lurad man kan bli :)

Nu får vi hoppas att liten stannar kvar & nästa steg blir Kub, sist hann vi ju aldrig dit.

En liten bild på pyret ...

kram på er och hoppas på fler plus här snart & mys för er som har äl på gång

Vad skönt att det ser bra ut! Grattis :)

När man minst anar det händer något!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.