Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-07-31 09:15:32 följande:

En fråga om rosenrot igen: Ni som använder det, när brukar ni börja och har ni märkt om det påverkar när ni får ÄL?

Skulle börjat förra månaden men fick ju nästan utslag på ÄL-test på dag 5 så avbröt efter ett par dagar.

Jag började på dag ett förra cykeln , och då kom äl dag 11 om jag inte minns fel.

Denna cykeln körde jag från dag 3, och fick älsmärtor allan dag 12,13 ( natten mellan ), så för mig verkar det som att den kommer senare om jag börjar senare också. Käkade munkpeppar från dag 8 - 14 denna gång också.
  • smurfen 11

Lite nyfiken, är det någon här som INTE har barn sen innan?

Korr; började dag 3 med rosen nu och fick äl dag 13/14, inte 12/13

ElsaE skrev 2017-08-01 12:06:41 följande:

Men åååh! Alltid är det nåt :( Har förmodligen en mellanblödning på g nu, fick bruna flytningar i morse. Nån som fått det? Har hört att det är vanligt i vår ålder. Jag har haft det tidigare men ett tag sen nu.

Hur många dar sen hade du äl då?
    Monchichi skrev 2017-08-01 10:24:17 följande:
    Han vet att han inte under några omständigheter ska säga till mig eller någon annan. Om jag blir för nyfiken och vill veta så kan jag ju kolla själv på provsvaret.

Nej, vi har inte tvillingar i släkten. Eller nu kanske vi kan sägas ha det
    Åh att du kan hålla dig !
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-01 10:09:03 följande:

Jag har äl stickor men får sällan utslag. Som tur är känner jag oftast av äl plus ser på sekret.

Vad är bra för äggkvalitet? Är det nån som vet?

Det jag hört kan vara bra är Q10, som Hemflyttad säger. Det kan ge mer energi åt mitokondrierna i ägganlagen, vilket då är bra, för det avtar med åldern. 

• smurfen 11
    Tror de flesta har barn sedan innan. Jag kämpade flera år för att få mitt första barn, inklusive flera IVF. Blev till spontant till slut. Blev sedan gravid jättesnabbt med andra. Man vet aldrig när det vänder, håller tummarna för dig.

Tack hemflyttad, vi har kämpat i nästa tre år kom jag på imorse, gud vad mycket tid som gått åt detta...också gjort ivf men de tre ägg jag fick ut befruktades inte ens. Men hoppet försvinner inte !

Beedoll skrev 2017-08-02 14:30:16 följande:

Hej tjejer! Jag har barn sen innan med min förra gubbe. Inga med min nuvarande som inte har några egna. De enda tillskotten jag äter är multivitamin och q10. Jag har även progersterall som jag smörjt mig med vissa månader, men tänkte köra utan denna cykel.

Cd15 idag och jag tror jag ägglossade tidigare än vanligt denna gång, cd11, om jag går efter temp och sekret. På grund av detta är jag osäker om vi fick till det ordentligt. Är det aningen för tidigt att ha äl på dag 11?

Hur långa cykler brukar du ha?

Jag har 26-28 dagar, och det har hänt att jag ägglosat dag 11, men oftast cd 12-14.

• smurfen 11
    Zora skrev 2017-08-05 12:34:30 följande:

Tack alla som håller tummarna! Känns lååångt till onsdag :p

Hoppas också det blir bra på onsdag :)
  • smurfen 11

Hoppas också på positiva gravtester denna månad för er alla, Tootiki, Sanna, Hemflyttad, annabellee , ElsaE, En litentrea (hoppas jag fick med alla). Det är många av oss så någon borde ju få plus:)

Och härligt att höra att Nykär och Monchichis graviditeter tuffar på bra.

Själv inväntar jag mens imorgon eller måndag. Fått lite spottings så bara invänta lingonveckan :(

Trodde eventuellt det kunde lyckats då jag fick världens äl men icke. Är ju så mycket som ska klaffa och tror ju i mittfall det beror på immunförsvaret plus kassa ägg. Men käkade rr från dag 3, så kommer köra det två cykler till, sen vet jag inte hur länge till Vi orkar kämpa. 2.5 år utan plus tär på kropp och själ.

• smurfen 11
    ElsaE skrev 2017-08-07 07:27:11 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag testade i morse, Äl +10. Det blev plus nästan på en gång och inte så svagt heller! Jätte jätte glad såklart! Men vågar inte känna för mkt än...

Yes ! Ett plus i augusti i  tråden ! Gott:)
  • smurfen 11
    Mawie skrev 2017-08-07 09:19:25 följande:
    Nej, tänker vänta till onsdag eller torsdag. :)
    Men testa ! Eller brukar du vara flera dagar sen? Skrev du inte att du skulle haft mens i helgen?
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-08-07 09:09:28 följande:
    Nästan så du får lägga upp en magbild Flört Passa på att vila nu, om några veckor blir det hektiskt!
    annabellelee skrev 2017-08-05 21:14:23 följande:

Testade igår, äl+8, negativt, men chansen finns ju fortfarande. Var bara så hoppfull för efter flera månader med sjukdom, stress osv kändes det verkligen som att den här månaden gick det vägen.

Det är ju jättetidigt, har du testat igen?Hoppas mensen håller sig borta!
    smurfen 11 skrev 2017-08-06 07:58:29 följande:

Själv inväntar jag mens imorgon eller måndag. Fått lite spottings så bara invänta lingonveckan :(

Trodde eventuellt det kunde lyckats då jag fick världens äl men icke. Är ju så mycket som ska klaffa och tror ju i mittfall det beror på immunförsvaret plus kassa ägg. Men käkade rr från dag 3, så kommer köra det två cykler till, sen vet jag inte hur länge till Vi orkar kämpa. 2.5 år utan plus tär på kropp och själ.

Fy, vad kämpigt. Man blir så besviken när man känner att man haft en bra månad. Det kommer att kännas bättre när mensen sätter igång och nästa cykel börjar. Kram på dig.
    Jo tack visst brukar det vara så att det känns bättre när äl närmar sig. Dock har inte mensen dykt upp än, så än lever hoppet ! Har börjat jobba idag, och tog faktiskt med ett test till jobbet men inte använt det än.
    Hemflyttad skrev 2017-08-07 09:29:46 följande:

Tog ett ÄL-test till nu och fick ett superstarkt streck, typ starkaste jag sett. Skulle tro att det tyder på att jag inte haft ÄL än i alla fall. Blir det först imorgon är det CD10, så då finns det väl en chans i alla fall även om man väl helst inte ska ha ÄL före CD12. Fick till det igår kväll och tänkte köra varannan dag. Eller borde vi köra ikväll också kanske?

Bara och köra på ser jag det som ! Man kan ju aldrig veta innan exakt när äl blir.

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-08-07 11:52:32 följande:
    Hoppas på ett plus till dig, har mensen inte kommit än så finns ju chansen!

Japp, har meddelat mannen att det blir åka av ikväll med. Men känns inte bra att ha ÄL så här tidigt. Även förra månaden var konstigt med starka streck väldigt tidigt i cykeln, sedan blev de svagare och så fick jag ÄL på CD16 till slut, senare än vanligt. Men då hade jag inget ÄL-sekret så tidigt och fick aldrig ett helt positivt streck förrän CD15. Den här månaden pekar allt på tidig ÄL. Men visst kan man aldrig vara helt säker förrän i efterhand.
    Jotack tycker nångång att det ska funka!

Haha, då är han förberedd :)

Det funkar inte alltid med min sambo, att förbereda så, han ser det helt mekaniskt då och inte alltid det funkar alls.

JAg använder sällan tester och tempat har jag aldrig gjort, utan kör varje, varannan dag istället från dag 9,10 fram till dag 17,18 så kan man ju inte ha missat det tänker jag.
  • smurfen 11
    Mawie skrev 2017-08-07 12:24:36 följande:
    Mensen är tre dagar sen,mensen har varit regelbunden efter mitt missfall i mars.

Tror att jag är låghormonare så tar jag för tidigt syns det ändå inte på stickan.

Testar onsdag morgon tänkte jag.

Tycker att ömheten i ena bröstet minskat och blir lite nervös att mensen är på ingång.

Fast har inte haft ont så här långe i brösten från dagen efter ägglossning(23 juli) tills nu!
    Hade min skippat tre dagar hade tom jag testat, som aldrig testar innan annars. Men du ska göra det du vill.

Jag får alltid ömma bröst innan mens, men inte denna gång, så är väl hormoner som spökar...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.