Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-07-10 13:11:36 följande:

Jag har inte haft ömma bröst mellan ÄL och BIM vare sig när jag varit gravid el. annars. Enda månad som jag haft väldigt mkt känningar, känningar som jag tolkade som att jag var gravid var när jag började med progesteronkrämen.  Månaden efter smörjde jag på som vanligt och kände absolut ingenting, likaså har jag inget märk när jag började med progesteronvagitorier och de är ju mkt starkare än krämen. Så tror inte ömma bröst är något tecken vare sig åt ena eller det andra hållet och håller tummarna för att tant röd håller sig borta :)

Ok. Då är vi  alla olika då med ömma bröst innan mens.

Har också använt den krämen men kände mig som vanligt då antar jag.

Dessvärre är lingon på väg, men alltför tidigt dock. Från att nästan kunnat ställa klockan efter mens så har den börjat med bruna flytningar/spottings några dagar innan sen julas. Hoppas inte klimakteriet är på g :(
  • smurfen 11
    Nr 3 på G skrev 2017-07-12 10:00:38 följande:

Åååå beklagar Bluebird6 :( Hoppas det åtminstonne rullar på utan komplikationer <3

Grattis Zora, vad kul att det tog sig direkt :D

Själv har jag inlett evighetsväntan mellan ÄL och BIM, lyckats sexa på CD 7,9,11,12 och 14 så nu håller jag tummarna järnhårt och hoppas på att det var guldägget som släppte denna månaden

Det är ju bra med de dagarna, då har ni gjort det ni kan :), tänk om min sambo hade lyckats med det !
    Too tiki skrev 2017-07-12 11:00:44 följande:

En liten rapport från mig kommer här :)

Fick maximal fertilitet på monitorn igår men idag, på cd 12, hade inte tempen stigit. Hade ÄL känningar igår men värre nu så jag antar att ägget är på G att släppa. Vi rullade runt i sänghalmen på fredag och igår på kvällen så jag hoppas vi täckt in ÄL bra, för ikväll lär det inte bli något sexa av för jag har lyckats få ryggskott :( Kram till er alla!

Då kan ni mycket väl ha tajmat in det !
    Ryggskott usch...hoppas du blir bättre snart.

Zora; håller tummar det går vägen nu !

Bluebird; hoppas ändå det blir så bra det kan bli:(, som någon annan skrev tror jag, kolla det med immunnedsättande, kortison, förutom trombyl och progesteron.
  • smurfen 11
    Zora skrev 2017-07-15 07:35:34 följande:
    Testade nu nyss och nu har det stegrats iallafall!
    Härliga nyheter såhär på morgonkvisten!
    Milou3 skrev 2017-07-15 08:35:09 följande:

Härligt Zora!!

Tror kanske jag har plussat igen. Tog med ett test ut till sommarstället och jag kan se ett svagt streck!

Supersvagt men svagt svagt rosa. Kan inte fota nu för det är folk i närheten. Ska testa i morgon igen och lägger upp då om strecket är kvar :) åhhh jag hoppas!!! Ska åka hem i morgon och isf börja med Lutinus jag köpte av dig Nykär 15

Men du också! Det här är ju bara så bra!

Ger hopp till oss andra i tråden Zora och Milou:)
  • smurfen 11

Japp hoppas sommaren gör oss alla mer fertila, normalt sett gör den det, så funkar våra kroppar. 

En fråga, hur ska man räkna första mensdagen? För mig kan det komma flytningar blandat med blod dan innan det börjar rinna med mörkrött, om ni fattar:) 

Denna gång har jag börjat med rosenrot dag tre, har äggstockskänningar men bara på cd 6, så det känns som rr gör nåt därnere !

Har nån koll på en bra gyn som är villig att skriva ut kortison här i Göteborg? Jag är tämligen säker på att det är mitt immunförsvar som ställer till det, att det aldrig blir nåt...:(

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-07-17 18:36:14 följande:
    Tack! Hoppas kan man ju alltid
    Milou3 skrev 2017-07-17 12:29:06 följande:

Nix, testade nyss med ett PE och ingenting. Så testlagret kan tydligen ge spök :(

Nya tag!

Men vad fan! Tror också på kemisk graviditet i så fall. Mina streck förra månaden såg ut som dina några dagar. Blev pyttelite starkare andra dagen jag testade och sedan ännu svagare två dagar senare. Vilken otur du har, skickar en kramJa, det kan kännas läskigt och fel att självmedicinera. Du kan ju fråga läkaren hur en högre dos skulle kunna påverka dig negativt. Jag fick utskrivet 10 mg-tabletter av fertilitetscentrum, finns väl olika styrkor. Lycka till imorgon!
    smurfen 11 skrev 2017-07-17 11:39:56 följande:

En fråga, hur ska man räkna första mensdagen? För mig kan det komma flytningar blandat med blod dan innan det börjar rinna med mörkrött, om ni fattar:) 

Har nån koll på en bra gyn som är villig att skriva ut kortison här i Göteborg? Jag är tämligen säker på att det är mitt immunförsvar som ställer till det, att det aldrig blir nåt...:(

Dag 1 brukar vara första dagen med riktigt flöde, alltså inte bara blodblandade flytningar i trosor/på pappret. Vissa kliniker säger att om flödet inte börjar förrän efter en viss tid, t.ex. 15.00 eller 18.00 ska nästa dag räknas som dag 1.

Jag går hos en gynekolog om Nykär rekommenderat, vet inte om hon skulle skriva ut kortison men skulle tro det. Sök på gynekolog Göteborg så kommer det upp på första sidan, börjar på S.

Jaha ok tack, det låter ju bra då. Blev nämligen förskräckt när det blodblandade kom så tidigt i cykeln, men då ska jag räkna nästa dag då:)

Tack igen, tror jag vet vilken gyn då...ska kontakta dom.
  • smurfen 11

Nu har jag sannolikt älkänningar, inte tempat eller testat, försöker hålla mig från sånt, tar ältest ibland, utan tänker om man har sex varannan dag bör det ju inte missas??

Däremot är svärföräldrar här nu, så då blir sambon alltid lite stel:), men imorse fick vi till det.

Imponerade av er som orkar testa både äl och med graviditetstest !

En del prat om vitaminer och kaffe hör jag här, hur mycket är för mycket kaffe då? Jag dricker t.ex en kopp på morgonen, sen är jag nöjd. En undersökning de gjort på möss rätt nyligen visade att koffein stör musklerna i äggledarna hos möss som ska föra fram ägget till livmodern, så viss försiktighet skulle man nog iaktta med kaffe. Och vi är rätt lika möss genetiskt sett.

Jag blir lite tokig på min sambo som nu på semestern dricker en mellanöl ibland nästan 3-4 gånger per vecka. Det är ju heller inte bra...nån som vet hur det blir med spermier då? Annars kan han ta kanske två öl per månad, fördelat på olika helger.

En del av er lyckas ju t.om få med era män på att käka vitaminer mm, det är ju kanon ! Har jag försökt men då blir han bara irriterad.

• smurfen 11
    Flisan41 skrev 2017-07-22 21:13:04 följande:

Men en mellanöl lite då och då kan väl inte vara någon fara? Man måste leva också inte bara låsa fast sig vid detta med att göra barn. Jag försöker leva som vanligt. Tar ett glas vin då och då. Det är sommar. Har svårt att se att det skulle ha någon betydelse.

Jo sant. Det blir mycket fokus på äl och allt vad man bör/inte bör göra, men det är så himla svårt att sluta tänka på det!

Min sambo badar också och dricker massa kaffe, så hade det bara vart ölen så...

Jag tar också nåt glas vin då och då, helt asket får man inte bli:)
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-07-22 21:27:28 följande:

Ang äl-test: jag måste för min sambo har inte något stort sexbehov oavsett om han vill ha barn. Så att ha sex en gång i veckan funkar inte om man vill ha barn, därför kör jag äl-test :)

Ang kaffe: sen jag övergick till koffeinfritt har jag faktiskt plussat 2 ggr ( men fått mf och kemisk graviditet ) men nåt positivt kanske det har med sig ändå.

Ang alkohol: tror inte en mellanöl då och då spelar någon roll alls. :)

Jaha ok:), min sambo är inte värösta Tarzan heller, och just nu märker jag världens älflytningar, nämnde detta lite tyst till sambon och då sticker han iväg med hans päron och badar! Jag blir galen:(

Räcker det då att vi fick till det igår morse? För vet inte alls om vi får till det ikväll:(

Grattis måste ut springa av mig lite ilska nu.

Jaså säger du det med kaffe, hmm intressant. Så nu drack jag bara mjölk till frukost!

Fråga verkligen det om immunförsvar och kortison när du går till gyn, hoppas det är en bra läkare som fattar galoppen, jag är rätt säker jag har det problemet också med immunförsvar.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-07-23 11:17:26 följande:
    Skulle ni få till det i kväll eller i morgon vore det nog bra! Även om det kanske räcker med sexet i går morse.

Ja jag ska absolut trycka på detta med immunförsvar!

Men vet du inte alls när du har äl? Känner du av äl-värk?
    Hihi; jo vi fick till det igår när päronen stack till badet:), då har vi gjort det vi kunnat iaf !

Tog inget ältest alls denna gång då det både märktes på flytningar och värk från hö äggstock.
    Milou3 skrev 2017-07-23 16:22:25 följande:

Förlåt att jag tjatar här om detta med överaktivt immunförsvar :) men, jag läste precis på nätet att antibiotika har en immundämpande förmåga.

Vid mina två tydliga plus har jag ätit antibiotika mot urininfektion. Slump? När jag slutat äta blev det mf.

Tjata på du:)

Finns  ett visst samband där, men å andra sidan beror på vilken antibiotika du fått, för de brukar bara bita på urivnägsinfektionerna och inte på annat.

Fick ni till det cd 4? Har du inte mens då, (ursäkta min fråga)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-24 08:51:54 följande:

Hur viktigt är det att Tsh ligger kring 2 för fertiliteten? Mitt svar låg på 3.2

Japp viktigt, det orsakar missfall med höga värden, så ta kontakt med läkaren och säg du planerar bli gravid, eller gör som Nykär, gå privat.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.