• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-03 10:46:51 följande:

Hur går det för er andra?

Vi har skippat ägglossningsligget för nu, gjorde äggdonation förra veckan, så får se om det ger bättre resultat!
  • Mawie
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-07-03 19:27:43 följande:

Trullis82- Min BM sa att man skulle inte dricka varken alkohol eller koffein (cola) om man kan vara gravid, så jag skulle inte dricka nån av de alternativen iaf !

Finns det inget annat du kan dricka?

Jag köper alkoholfritt rosévin på Ica, när jag känner att jag vill unna mig något, särskilt så här på sommaren.

Är i v 31
    Bf 9 sep
  • Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2018-07-03 20:18:36 följande:

Vi har skippat ägglossningsligget för nu, gjorde äggdonation förra veckan, så får se om det ger bättre resultat!

Håller tummarna för dig!
  • Kyllykki
    Trullis82 skrev 2018-07-03 18:50:04 följande:

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

Lite sent, men jag tänker att man säkert blir galen om man ska försöka leva som gravid två veckor i månaden tills det tar sig. Drick lite öl och ät opastöriserad ost tills du har ett positivt test. Annars blir det ännu mer stress över barnproducerandet.
  • Anonym (Sanna)

Jag tänker också leva som vanligt innan det visar plus. Jag har i ett år dragit ner på kaffe. Dricker bara på morgon och sedan bara grönt te. Det var en ganska stor uppoffring då jag drack stora mängder innan. Men i mitt fall var ju inte kaffemängden boven. Jag motionerar, sköter kosten, röker inte men tar ett glas vin då och då. Jag har gått ner i vikt (kan främja fertiliteten) men så mycket mer kan jag inte göra. Ett glas vin eller öl innan plus påverkar inget.

Seg väntan på att mensen ska vara över och bebisverkstan börjar igen. Försöker ladda upp men känner mig rätt deppad.

• smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-03 22:52:23 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Tack:)  Om ett par dar vet vi! Inga känningar än, förutom mensvärk som drog igång idag, så lite orolig men et blir som det blir.
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-05 18:50:04 följande:

Jag tänker också leva som vanligt innan det visar plus. Jag har i ett år dragit ner på kaffe. Dricker bara på morgon och sedan bara grönt te. Det var en ganska stor uppoffring då jag drack stora mängder innan. Men i mitt fall var ju inte kaffemängden boven. Jag motionerar, sköter kosten, röker inte men tar ett glas vin då och då. Jag har gått ner i vikt (kan främja fertiliteten) men så mycket mer kan jag inte göra. Ett glas vin eller öl innan plus påverkar inget.

Seg väntan på att mensen ska vara över och bebisverkstan börjar igen. Försöker ladda upp men känner mig rätt deppad.

Alltså kosten har jag tänkt på hela livet.....

Missbrukar varken tobak el alkohol. Ett glas öl till maten okej någon gång men kanske max 3 öl på ett år.

MEN kaffe är mitt liv

Har aldrig någonsin slutat el minskat på kaffet under mina andra två graviditeter. Då kan jag säga såhär...... kl 6 går jag upp o sätter på 8 koppar som e slut 12. Då sätter jag på 8 till som e slut 17.

Men jag visste inte att det inte var bra förens denna gång då jag läst mycket mycket mer..... bm sa väl att man inte bör dricka för mycket men jag har aldrig tänkt på hur mycket jag dricker utan tyckt det var okej.....

Så kaffe e väl inte jätte bra i stora mängder men attans så gott
  • Anonym (Sanna)

Kaffe är gott men jag har liksom nästan vant mig av det. :-P Sällan jag dricker det under dagen eller efter middagen.

• Kyllykki
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-05 18:50:04 följande:

Massa kramar!
  • Kyllykki
    Trullis82 skrev 2018-07-05 22:26:14 följande:

Alltså kosten har jag tänkt på hela livet.....

Missbrukar varken tobak el alkohol. Ett glas öl till maten okej någon gång men kanske max 3 öl på ett år.

MEN kaffe är mitt liv

Har aldrig någonsin slutat el minskat på kaffet under mina andra två graviditeter. Då kan jag säga såhär...... kl 6 går jag upp o sätter på 8 koppar som e slut 12. Då sätter jag på 8 till som e slut 17.

Men jag visste inte att det inte var bra förens denna gång då jag läst mycket mycket mer..... bm sa väl att man inte bör dricka för mycket men jag har aldrig tänkt på hur mycket jag dricker utan tyckt det var okej.....

Så kaffe e väl inte jätte bra i stora mängder men attans så gott

Lol, för mig försvann faktiskt kaffesuget tom innan jag plussade. Jag hade en riktigt konstig vecka där kaffet smakade som att det stått och brännt på bryggaren 1 dygn samtidigt som jag fick negativt på testet.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.