Anonym (Sanna) skrev 2018-07-05 18:50:04 följande:
Jag tänker också leva som vanligt innan det visar plus. Jag har i ett år dragit ner på kaffe. Dricker bara på morgon och sedan bara grönt te. Det var en ganska stor uppoffring då jag drack stora mängder innan. Men i mitt fall var ju inte kaffemängden boven. Jag motionerar, sköter kosten, röker inte men tar ett glas vin då och då. Jag har gått ner i vikt (kan främja fertiliteten) men så mycket mer kan jag inte göra. Ett glas vin eller öl innan plus påverkar inget.
Seg väntan på att mensen ska vara över och bebisverkstan börjar igen. Försöker ladda upp men känner mig rätt deppad.
Alltså kosten har jag tänkt på hela livet.....
Missbrukar varken tobak el alkohol. Ett glas öl till maten okej någon gång men kanske max 3 öl på ett år.
MEN kaffe är mitt liv
Har aldrig någonsin slutat el minskat på kaffet under mina andra två graviditeter. Då kan jag säga såhär...... kl 6 går jag upp o sätter på 8 koppar som e slut 12. Då sätter jag på 8 till som e slut 17.
Men jag visste inte att det inte var bra förens denna gång då jag läst mycket mycket mer..... bm sa väl att man inte bör dricka för mycket men jag har aldrig tänkt på hur mycket jag dricker utan tyckt det var okej.....
Så kaffe e väl inte jätte bra i stora mängder men attans så gott