UndrandeSökare skrev 2018-06-29 09:53:56 följande:
Jättebra om du kontaktar Clearblue och kanske skickar in den felaktiga asken med allt innehåll inuti. Om det är fel på testet kanske du kan få en del av pengarna tillbaka? Kan ju vara värt att fråga iallafall.
Ett tips kan vara att beställa hem flera askar samtidigt, via tex
Apotea.se, de är mycket billigare än tex det lokala Apoteket. Så brukar jag göra. Kolla på
www.prisjakt.se så kan du se var Clearblue ÄL-test är billigast att beställa ifrån.
Jag kan också rekommendera att man köper hem flera förpackningar Clearblue digitala graviditetstest med Veckoindikator, de säljs i 2-pack och är billigare på
Apotea.se än på lokala Apoteket.
Jag ringde Clearblue för att se om testet var helt åt skogen.
Hon svarade att advance digital mäter LH värde över 40 och förhöjt östrogenvärde.
Så följande alternativ finns
1 - 1 % chans att det är fel på testet.
2- 99 % chans att jag har LH över 40 och har ägglossning, man behöver tydligen inte testa innan för att få ett grundvärde. Den indikerar själv LH värde över 40.
Hon sa att det visar glad gubbe om man är gravid också för då har östrogenvärdet gått upp.
Men jag tog ett digitalt graviditetstest på dag 1 den här cykeln men då fick jag "inte gravid". Så det verkar väldigt osannolikt att jag är det.
Så med största sannolikhet har jag ägglossning nu. Men hon tyckte också det var tidigt eftersom jag alltid har 28 dagars cykler och tyckte jag skulle prova nästa månad också. Är det fortfarande ÄL på dag 8 och en 28 dagars cykel så tycker hon jag skulle kontakta kvinnokliniken.
Tack för tipsen, ska ta och beställa hem mer grejer så jag har ett lager :)
Mannen kommer hem ikväll, så då blir det vuxenmys på hög nivå över helgen. Är ju lika bra att köra om nu testet har rätt :)