Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-11-22 15:13:09 följande:

Livet har tagit en annan vändning för oss. Min man har fått cancer. Förhoppningsvis och troligen går det bra och prognosen ser nog bra ut. Men både den närmaste och mer avlägsna framtiden känns mer osäker. Många känslor nu.

Vi har dock beslutat oss för att utifrån det vi hittills vet så är planen fortfarande att vi ska försöka få ett barn till. 

Tråkiga besked för er. Håller tummarna allt går bra med behandling och att en bebis förgyller ert liv såsmåningom.
  • Anonym (Sanna)
    Let it Rain skrev 2017-11-22 20:44:54 följande:

Jag fick ett plus idag. Det känns helt osannolikt med tanke på att det var första försöket och vi bara fick till det två ggr varav den sista gången var dagen innan ÄL.

Grattis! Så roligt!
  • Anonym (Sanna)

Vi fick till det igår. Jag hoppas vi prickade in rätt.

Hemflyttad: ibland behöver man fokusera på annat. Kram till dig.

• Anonym (Sanna)

Rindi: tycker det ser lovande ut och särskilt med klänningen du har. Vänta nu några dagar och testa sen igen.

• Anonym (Sanna)

Jag hade det på känn Milou denna gång. Åh så roligt! Grattis! Tänka positivt är bra.

• Anonym (Sanna)

Idag har jag haft ordentlig molvärk på förmiddagen och äl sekret så jag tippar på äl idag istället för i onsdags. Kroppen lurig ibland, kanske kunde inte ägget släppa då. Så ikväll blir det att sexa.

• Anonym (Sanna)

Det blev inget för oss igår. Snopet! Så jag får förlita mig på onsdagens sexande men tror inte det räcker till. Om äl var igår när kan kag börja smörja med progesteronet?

• Anonym (Sanna)
    Rindi skrev 2017-11-26 11:53:52 följande:

Åh, nej vad trist! Men försök en gång till ikväll? Den här cykeln hade jag ÄL mer än 48 tim efter utslag på ÄL-test och ägget kan ju leva upp till 24 tim, väl?

Jag smörjde med progesteron i somras och började då på dag ÄL+4. Jag ville ha ÄL bekräftad med temphöjning och att kroppen skulle nå maxtemp på egen hand. Man kan säkert göra olika. Den här gången smörjer jag inte alls, så nu börjar nervösa dagar. BIM idag och om jag har progesteronbrist lär väl den här graviditeten ta slut snart. Men jag ville testa utan. Jag har bara misstänkt prog-brist pga kort lutealfas. Men efter jag blivit sjukskriven och ?lugnat ner mig? har lutealfasen gått från 10 till 12 dagar. Och ÄL har stabiliserat sig. Grav stress är verkligen inte bra för fertiliteten... (Jag är heltidssjukskriven för utmattning sedan i påskas.)

Jag håller tummarna för dig!

Tack!

Då börjar jag med krämen på onsdag.

Jag ska försöka ikväll men tror inte jag får med mig mannen. Han känner sig sjuk och är ibland svårövertalad, därav varför det inte blev något igår.
  • Anonym (Sanna)

Too tiki: håller tummarna äl kommer nu i dagarna. Kul se dig igen!

• Anonym (Sanna)

Tio tiki: skulle tippa äl varit r sekretet ändrat sig igår. Hoppas tempen visar detsamma.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.