Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Cd 8 och segt som attan. Är ju mer ivrig komma igång och försöka pricka rätt. Hoppfull om januari.

Dragonwoman: Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut på nästa vul.

Milou: Skönt det är lite bättre med illamåendet.

• Anonym (Sanna)

Skönt med lugnande besked Dragonwoman.

Rindi tror det kam vara olika från varje graviditet men förstår du oroar dig. Hoppas du får lugnande besked imorgon.

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2018-01-17 18:53:58 följande:

Hade en ådra under inuti foten som svullnade, kände en ilande brännande känsla, var på jobbet så jobbade vidare fick halta lite, hemma sen verkade som ådran spruckit. Och blivit som en inre blödning, är det här en blodpropp, har aldrig hänt förrut.

Är det farligt,!? känner mig super nojig! Någon som vet?

Låter obehagligt. Hur gick det? Ringde du 1177?
  • Anonym (Sanna)

Här har äl varit och vi prickade in den bra. Jag hoppas mycket på januari. Nu är det bara lång väntan.

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2018-01-18 13:36:30 följande:

Har äntligen fått tag på 1177, 20 min5 minuters telefon kö,zzzzz!Det skulle inte vara någon fara om jag skulle få flera så skulle jag ringa vårdcentralen.

Skönt med svar på det hela. Hoppas nu du slipper något mer sånt där.
  • Anonym (Sanna)

Så trist mammsen79. Förstår besvikelsen. Kraaaaaam.

• Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2018-01-21 11:19:09 följande:

Åh så bra Sanna, då har man gjort det man kan! Bara å vänta som du säger. Vet du hur ditt TSH är nu förresten?Här har du en till:(

Jag är besviken en dag, sen tänker jag, men nästa gång, då är det ny chans!

Mitt tsh ligger bra nu, under 2. Känns bra, då är det inte det som sätter käppar i hjulet i alla fall.
  • Anonym (Sanna)

Välkommen Trullis82!

Det låter ut som en bra plan att ni kör på nu och sen kan få lite hjälp på trav.

Jag har dragit ner på kaffe i ett försök att boosta fertiliteten och äter en del extra vitaminer, tex E vitamin som ska stärka slemhinnan så ägget ska fästa bättre. Det är svårt veta om det hjälper men är ju värt ett försök tänker jag. En del provar rosenrot för att få ordning på menscykeln osv då många rapporterar att det hjälpt dem bli gravida. En del smörjer med progesteronkräm då det oftast är en brist med åldern och också behövs för att ägget ska fästa.

Jag upptäckte i höst att mitt sköldkörtelvärde låg för högt så om du inte kollat upp det så kan det vara bra. För graviditeten rekommenderas ett värde på högst 2.0.

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-01-23 12:42:26 följande:

Hej!

Tack för tips. Läkaren sa inget om några vitaminer el så, så jag äter inget extra men provar gärna om det kan vara till hjälp.

Man tog på sköldkörteln o de proverna var bra o även mina hormon prover var bra. Så utifrån proverna borde det inte vara ett problem att bli gravid.

Men kanske ska jag ge mig ut o köpa e vitamin då. Kan ju bara göra nytta

De andra här i gruppen kan säkert tipsa om andra vitaminer. Jag äter även multivitamin, d-vitamin, folsyra och omega 3. Det sistnämmda för att jag är dålig på att äta fisk. Folsyra ska man äta före graviditet för att undvika ryggmärgsbråck men det har du nog hört förut.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.