Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-10-09 20:46:34 följande:

Åh vad bra! Hade du brist på B12? Eller ville hon sätta in det ändå?

Hon vill testa B12 och folsyra nästa månad samtidigt som nytt tsh tas. Mer för att utesluta så det inte är något fel på de värdena. Det trodde hon egentligen inte att det var när hon hörde att jag äter extra folsyra redan nu.
  • Anonym (Sanna)

Jag kände hugg de första två graviditeterna men inte senast så för mig har det inte varit ett tydligt tecken. Det enda jag känt av i alla är att jag haft svårt hitta någon skön sovställning för höfterna redan innan bim.

Nu inväntar jag mensen som enligt appen ska komma imorgon men som enligt mina beräkningar skulle ha kommit igår eller idag.

• Anonym (Sanna)

Nej jag har inte testat. Vi missade ju helt pricka in i september pga sjuka barn. Nu är det bara väntan att mensen ska komma så jag kan ladda upp för nästa äl.

• Anonym (Sanna)

Min mens har också ändrats. Blöder sparsamt. Det är bara rimligare dag 2, sen behövs bara trosskydd. Gynläkaren så att förändras mens beror på åldern och att det är ett tecken på att allt håller på avslutas.

• Anonym (Sanna)

Jag köpte munkpeppar som jag tänkte testa men nu när jag läste på innehållsförteckningen var det så mycket magnesium och kalcium som jag redan äter. Det får man inte blanda med levaxinet som jag började med i tisdags utan jag tar vitaminerna på kvällen.

Då kanske det är bättre köra rosenrot igen. Jag slutade med den i sommar då inget hänt sen januari. Det i sin tur berodde nog på mitt tsh som nu kommer rätta till sig.

• Anonym (Sanna)

Tsh ligger bra. Det ska ligga under 2.5 och helst kring 2.0 för att bli gravid och behålla barnet. De andra kan jag inte säga något om. Förstår det inte själv riktigt. Mitt tsh låg på 3.2 så för högt för en ev graviditet.

• Anonym (Sanna)

Zora: jag träffade läkaren i måndags och sa.att som jag förstått det ställer mitt värde till det lite för att bli gravid. Berättade ju länge vi försökt osv. Min läkare kollade genast upp de senaste riktlinjerna kring detta och bekräftade att så var fallet. Hon satte då in levaxin.

Du har ju normala värden, för tsh ska ligga över 4 om det anses vara fel på sköldskörteln. Eftersom ditt ligger på 2.23 så ligger du ändå i om ramen för det som anses vara bra för fertilitet/graviditet men du kan ju ändå diskutera med läkaren i och med missfallen. Ett högt tsh kan öka missfallsrisken.

• Anonym (Sanna)
    Let it Rain skrev 2017-10-14 02:49:50 följande:

Fast nä, för graviditet anses ett TSH över 2,0 vara för högt. Så en fertilitetsläkare hade absolut testat att medicinera med levaxin för detta.

Så kan det säkert vara.

Jag går efter en sida jag läste på som även min läkare på HC sa är tillförlitlig. Hon är ju dock inte fertilitetsläkare.

Här är länken.

www.internetmedicin.se/page.aspx
  • Anonym (Sanna)

Jag är bara på cd 3 och är så less mensen. Sover dåligt och är allmänt sur/trött/sötsugen.

Jag hinner ju peppa upp mig inför äl i alla fall. Då ska det bli att åka... fast det är ju inte så troligt det tar sig direkt, när jag inte hunnit stabilisera värdet.

Nykär: visst så du att det tog sig två månader efter du började med levaxin?

Eller var det någon annan här som skrev det?

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-10-14 10:32:16 följande:

Då ligger vi nära varandra i tid Sanna!

Är själv på CD 5 och min mens tog slut redan i går morse med endast någon ljusrosa flytning som avslut på morgonen. Aldrig haft så lite mens! Och ska försöka att inte noja över det. Beräknad äl nästa lör/sön. Börjar väl med äl-test på onsdag CD 9. Har även börjat med min pulmicort ( kortisoninhalator pga pollen/förkylningsastma) den ska tydligen milt sänka immunförsvaret, och jag använde den sist när jag blev gravid så jag testar ändå.

Äter så mycket kosttillskott nu så det är sjukt! 3 tabletter omega 3 med magnesium, 1 zink, D-vitaminspray, 1 rosenrot, 1 msk vetegroddsolja ( innehåller 100% e-vitamin ) folsyra samt B12- vitamin på recept. Skippar faktiskt multivitaminet nu. Dagarna segar sig fram! Vill ha äl nu!!!

Jag äter också mycket tex multivitamin, omega 3, magnesium men min dr rådde faktiskt att hellre ta multivitaminen och då skippa extra d vitamin.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.