Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-03-23 20:41:19 följande:

Too tiki: Vad sorgligt. Beklagar. Jag funderade var du tagit vägen för så här länge "brukar" inte du vara borta från tråden, så länge jag läst här. Verkligen tråkigt, men vad fint att ni fick de sista orden från din far. Hoppas han bringar lycka till er!

Nykär15: Nu är jag lite sen att svara, men angående ma och att det vore intressant att vetat om det var kromosomfel som orsakade förlusten, så håller jag med. Verkligen synd att det inte går att få den analysen. Om det var TSH istället vet man ju var man kan hjälpa till på traven framöver. Hoppas det går vägen denna ostimulerade sista månad för er!

wa76: Trötthet är väl ett gott tecken! Är det ett återbesök du har imorgon men de inte tar kompletterande prover? Hoppas jag missförstod, annars låter det jättekonstigt.

Mitt illamående håller i sig tyvärr. Tror jag gått 11 veckor nu. Igår tog jag mig i kragen och ringde mvc för inskrivning och även ett ul är bokat till 4 april. Jag har haft svårt att ta till mig denna graviditet och därför jag inte ringt förrän nu. Alla mina fyra tidigare graviditeter har jag gjort tidigt VUL/UL runt vecka 7-8, men inte denna gång, så det känns fortfarande svårt att lita på att jag är gravid, men jag mår ju verkligen illa, trött så jag somnat i soffan på em, och ingen mens, så detta tyder ju på att de två strecken stämmer. Men lite overkligt är det så länge jag inte sett något liv där inne.

Skönt det går framåt för dig, du ska se att allt är som det ska <3

Jag är på ÄL+2 nu, så om 8 dgr ser vi ev om det var en bra omgång eller inte...
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-03-24 18:39:18 följande:
    Hoppas hoppas att ni SLIPPER mens! <3
    Tack...hade ju vart en dröm! Vi får se...ÄL+3/4 idag...
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-03-25 12:03:54 följande:
    Tack Hjärta Håller tummarna för att ni får ett + om sisådär 8 dgr! Jag inväntar ÄL och är bara på cd 9 än så länge men räknar med att få ÄL cd 13-14 så det är ju inte så långt kvar om bara ÄL vill komma igång denna månad också....
    Jo det hade ju vart ren magi om vi fick ett plus nu, precis innan ivf...men om inte annat så är det riktigt nära ivf nu och det känns såååå skönt.
    Hoppas din äl kommer som den ska, klart hans sista önskan kommer bli verklighet. <3
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-26 10:04:02 följande:

Hej tjejer, nu måste jag bara kolla med er.

Missade dessvärre denna äl då min sambo var "ur kängorna" de mest fertila dagarna, så vill kartlägga nästa äl lite för att inte helt deppa ihop.

Om vi bara har möjlighet att ha sex 2 gånger under äl-veckan, vilken av dessa dagar tror ni är bäst för att få till en graviditet?

Dag 10: negativt äl-test. Temp 36.7

Dag 11: första glada gubben. Temp 36.7

Dag 12: andra glada gubben.Temp 36.7

Dag 13: tredje glada gubben. Temp 36.7

Dag 14: negativt äl-test. Temp 36.5

Dag 15: negativt äl-test. Temp 36.9

Dag 16: negativt äl-test. Temp 37.1

Jag hade valt 11 och 13, så ligger de och väntar när ägget väl släpper :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-26 22:38:54 följande:
    Tack! Det är så vi har kört senaste halvåret och det blev ju en graviditet av det, dock tidigt mf som jag nämnt tidigare. Men då fortsätter vi på samma bana. Läste någons inlägg att det allra bästa är att killen får utlösning typ samma dag som äl sker då de flesta spermier bara överlever max en dag, därav jag blev lite fundersam och kanske tänkte att dag 12 och 14 är bättre.
    Tror nog att de flesta lever mer 2-3 dagar. Och det tar ibland ett dygn för dem att simma upp i äggledaren för att möta ägget. Så om de inte är så snabba ska man nog inte ligga för sent. Har han gjort spermieprov så ni vet hur hans simmare simmar? Det kan ju vara lite till hjälp för att se när man borde ha sex.
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-03-24 18:31:53 följande:
    Jag var på VUL Idag och vi fick se ett tickande hjärta! <3 Blev daterad 1-2 dagar tillbaka (beroende  på vilken app man använder sig av), men jag hoppas att det inte gör nåt? Är i v 6+5 idag enl vul, i v 6+6 enl 2 appar och 7+0 enligt en tredje. Man blir lite galen då man inte vet vad som gäller. Embryot var i alla fall ca 7,9 mm lång.

De tog kompletterande prover idag, fast de tidigare sagt att jag borde vända mig till en MVC för det. Jag var lite på helt enkelt ;) Hade ju 2,98 i TSH sist. De tog TSH igen, TPO-antikroppar (autoimmunitet) och tyroxin till slut, vilket jag är tacksam för. Tyvärr så kommer jag inte veta svaren förrän måndag morgon. Jag kollade mina prover från 2003  när jag hade nyligen blivit gravid med min äldsta (och inte visste det) och då låg TSH på 2,8. Varken läkare eller jag visste då att jag nyligen blivit gravid men jag hade lite hjärtklappning och var trött (hade även lågt blodvärde) så de tog prover. Sen skickade hon provsvaren till mig hem och jag sparade dem i alla dessa år. Jag vet inte om det har någon betydelse? Nämnde det till läkaren idag.

Fortsätter smörja in med krämen så länge (progesteral). Vi ska ju flytta på tisdag, huset är sålt, det blir mycket lyft och stress, vet inte hur det kommer gå! Fortfarande orolig, för mycket kan gå fel men försöker bara njuta och slappna av nu.

Ha en fin helg nu allihopa! <3

Åh har ju vart bortrest och bara läst fragment då och då. Ser ju nu att du vart på VUL, vad underbart att se!! Mätningarna är ju jättesvåra när det är så smått, så jag tycker det verkar stämma jättebra med din vecka. Jag hade nog gått på VUL om jag inte själv var helt bombis på när ÄL var. 

Flytt går säkert bra, men försök undvika det tyngsta om det går? 

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-03-27 10:50:23 följande:

Hur ligger ni andra till i cykeln nu, när ska ni börja testa?

Jag fick tyvärr tråkiga nyheter om en närstående i fredags, hade troligen ÄL då men tappade lusten helt. Vi fick till det de två dagarna innan. Jag är ändå nöjd med det, det har funkat bra innan så blir det inget är jag trygg med att det inte beror på att det inte fanns spermier på plats.

Imorgon ska jag till gynekologen, ska bli spännande. Får se om hon tycker att det skulle vara bra att ge något ägglossningsstimulerande för att öka chanserna.

Jag är på ÄL+5, så kan testa tidigast på lördag. Men funderar på att vänta till söndag. 

Har idag skickat in alla papper för bruttolöneavdrag för IVF...mensen är beräknad onsdag nästa vecka och jag börjar ju spruta isf på torsdagen. Känns som det är riktigt nära nu! Och att jag redan räknat bort denna cykel...Kommer iaf kännas lättare om mensen kommer just för att vi får ordentlig hjälp då!

Spännande med gyn, berätta vad hon sa sen! 

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-03-27 12:35:13 följande:
    Håller tummarna för ett fint plus när du testar! Men det måste ju kännas bra att veta att ni annars kommer att gå direkt in i IVF, det blir ju otroligt spännande och betydligt bättre chans att lyckas.
    Ja det känns väldigt skönt, det gör att jag inte tänker så mycket inför BIM denna gången, mest tänker på att det är då jag kommer börja med sprutor. Är så inställd på det ändå liksom. 
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-03-28 15:56:52 följande:

VUL idag. Pickande hjärta och precis så stor den ska vara på 7+0 ;) 
    Hoppas att vår "mot-alla-odds knodd" håller sig kvar !

Åhh vad skönt Hjärta
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-29 09:52:30 följande:

Nu börjar det klia i testfingrarna. Även om vi troligtvis missade äl med får många dagar mellan sex och äl-släpp. Fick hem 2 stycken testatidigttest som mäter från 5 miu. Det har ju bara gått 6-7 dagar sedan äl och det ev befruktade ägget har ju troligtvis inte hunnit fästa än.

Fick en tempdipp i morse med : / från gårdagens 36.9 till 36.6 i dag. Varför är det så svårt att lägga fokus på annat än bebisverkstad!!

Hur går det för er andra?

Haha ja det är sjukt tidigt att testa! Jag är på ÄL+7 idag, men kommer testa på lördag tror jag. Känns ändå ok att vänta för jag väntar mig inget plus ändå. Har efter 15 månaders försökt lärt mig lite bättre att härda ut fram till iaf ÄL+10, har aldrig sett nåt tidigare de ggr jag vart gravid så känns bäst att vänta. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.