Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-03-31 21:48:26 följande:

Det kommer bli bebis för dig nu. Nåt annat finns inte.

Chill nu :) och njut!! För det är du såå värd!

Tack, pepp behövs verkligen <3 var så rädd i morse för att testa, började nästan gråta när det tog tid innan nåt syntes, var helt darrig...tog säkert inte lång tid men kändes som en evighet. Men kan nog se en liten ökning, nu syns det enkelt utan att lysa på testet... ÄL+10 idag, längtar tills jag är över BIM, då tar jag sista testet, ett digitalt. Sen är det bara att försöka slappna av o hoppas.

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-01 08:27:00 följande:

Bim-3 vågar inte tro på det...

Då är det ju tidigt än, och det ÄR positivt!!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-01 08:29:28 följande:

Helt klart positivt! Allt kommer att gå vägen denna gång! Nu när du har fått koll på dina värden!

Ja åh vad jag hoppas det! Är ju bara BIM-4 så är så glad det ändå syns så väl. Lyckan är total!!! (Och rädslan, men lyckan måste vinna)
  • Nykär15
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-03-31 22:13:05 följande:

Hej!

Jag skrev lite här för några månader sedan. Blev gravid men har nu fått missfall i v 9+1

Fostret slutade dock växa i v 6+2 enl mätningarna.

Så nu får vi börja om bebisverkstan igen :)

Beklagar er förlust...det är så hemskt. Fick ni sätta igång det med tabletter? Hoppas du snart får äl igen så ni kan börja om <3
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-01 09:46:35 följande:

Stort GRATTIS, är så glad för din skull vännen <3 Tror du det kan ha varit rosenrot som gjorde susen, tänkte på att du tog det förut när du blev gravid och nu också? Massor av grattiskramar <3

Själv hade jag troligen ÄL igår så nu kommer den nervösa väntan fram till BIM.....

Tack <3

Vet inte...men tagit rosenrot tre ggr bara, blivit gravid alla tre...slump?
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-04-02 08:57:06 följande:

Rosenlarv: Grattis till plus! Så kul för er!

Elise39: Spännande för er, känns väl bra med att det sker något konkret när det känns som man redan gjort allt man kan redan. Lycka Till!

Sanna: Hur känns det för dig? Har du vågat testa än?

Littleprincess: Nej, vad tråkigt, beklagar!

Själv ska jag på UL på tisdag. Ser fram emot det med blandade känslor. Hoppas så klart få se ett litet liv där inne, men rädslan finns ju att det inte lever något. Viss oro finns också för om det skulle visa sig vara tvillingar.

Det kommer gå bra!! Jag kommer vara skräckslagen, så vet exakt känslan :/

Jag är livrädd att jag ska börja blöda vid BIM, total ångest idag över att det är flera dagar kvar...gissar det kommer vara så här, glädje och skräck blandat ...
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-02 19:21:05 följande:

Milou3: Det var dumt testa idag men blev lite inspirerad prova ändå. Kommer inte testa mer utan jag tror mensen kommer på onsdag. Tänker det skulle ha synas lite ändå. Känner inget särskilt i kroppen heller

Milou3 skrev 2017-04-02 20:40:45 följande:

Jag testade med early i dag och inte ens ett spökstreck såg jag.

Så siktar mot nästa äl vilket blir runt 18 april.

Tråkigt tjejer :/ men ge inte förrän tanten kommer! Även med jag vet jag gjort detsamma sååå många ggr...

Kramar!
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-03 07:07:14 följande:

Känner detsamma Milou3. Men jag äter rosenrot och smörjer med progesteronkräm så lever på hoppet att det kan hjälpa. Det var andra månaden med rosenrot så kanske det tar sig i april. Äl är 17:e så vi följs åt.

Tack för peppandet Nykär. Men till skillnad från dig hade jag ingen sån "jag är gravid" känsla i kroppen så mensen dyker upp här snart för istället är jag PMS sur (något som kommit nu på äldre dagar).

Men du, den känslan kanske inte alla har, jag håller tummarna fram till det ev kommer en mens. 
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-03 10:25:39 följande:

Rosenlarv ? Vad roligt att det visade plus på digitalt också, grattis!

Monchichi ? Lycka till på tisdag! Förstår att det känns nervöst.

Sanna ? vad tråkigt. Hoppas du snabbt kan ladda om till nästa månad. Då SKA det gå!

Nykär ? Har du testat mer, går allt som det ska?

Milou ? Så tråkigt att det blev minus den här månaden. Har tyvärr inga supertips angående blödning, jag blöder själv väldigt lätt eftersom jag har en känslig cervix (kollat upp flera gånger), dessutom har jag ofta småspottings före mens. Men har det aldrig hänt tidigare låter det lite märkligt. Eftersom du är ganska nära mens skulle jag ändå tippa på att det har med det att göra. Man räknar med att mensen börjar den dagen man har ett flöde, spottings räknas inte.

Själv går jag här och hoppas att ägget som släppte på höger sida där jag inte har någon äggledare ska ha hittat till vänster äggledare, vilket i teorin är möjligt men sällsynt. Patetiskt var ordet. ÄL+10 idag så vill bara få den här månaden överstökad nu. Börjar med sprutor senare i veckan för att stimulera ÄL nästa cykel. Spännande.

Jodå, jag testar vidare fram till BIM, då tar jag digitalt och efter det är det färdigtestat! Då måste jag försöka hålla mig lugn och hoppas på att allt går bra.

Så här ser stegringen ut hittills:

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.