Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-03-09 18:34:27 följande:
    Ja så är det nog.

Slutade röka i morse. Nu ska jag bara få mannen att följa med på det ...

Det sätter nog käppar i hjulet för oss också.
    Heja er!! 
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-09 18:21:01 följande:

Nu är jag less bebisverkstaden. Mensen kom idag och det känns som att det aldrig kommer ta sig.

Samma här...mensen kom igår...vår sista egna cykel att försöka, och den blir även utan stimulering eftersom jag inte ska ha några hormoner extra i kroppen på tisdag när vi ska på vårt uppstartsmöte för IVF...så jag hoppas innerligt att vi kan köra igång i april med det...
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-03-10 08:53:26 följande:
    Eftersom ni går privat tror jag inte att ni behöver vänta. Är det i Göteborg? Jag har gått på Carlanderska/Fertilitetscentrum tidigare.
    Spännande!
    Ja stämmer, Fertilitetscentrum. Nej vet inte, men tänker att det kan bero på hur mycket de har att göra när man får köra igång. Men hoppas såklart på att vi kör direkt, det lät så på telefonen men hon sa att planen läggs på mötet. 
  • Nykär15
    londonivf skrev 2017-03-10 10:52:43 följande:
    Hej,
    Vi går på Carlanderska nu. Både där (och privat i London när vi bodde där) så kör man oftast igång direkt på kommande mens. Till skillnad från när vi gick på Sahlgrenska för många år sedan, då (kanske annorlunda nu?) tog det många månader innan någon hände... Lycka till!
    Åhh vad bra! Kul vi kommer gå på samma Glad och jag har med åldern emot mig...fyller 40 om bara några dagar....
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-03-13 18:23:06 följande:
    Hoppas du får en bra känsla och att ni kan sätta igång direkt. Jag behövde aldrig vänta där och den här tiden på året borde det vara lugnt. Så spännande!
    Får hoppas det, ska vara där kl 10. Denna mensen är ju redan över så får ju sikta på nästa, men helt ok eftersom vi reser bort nu över denna ÄL. 
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-03-13 20:50:02 följande:
    Underbart!! <3
    bluebird6 skrev 2017-03-14 06:49:09 följande:
    Lycka till!!
    Uppdaterar här om några timmar hur det gick och vad de sa! 

• Nykär15
    Klara på kliniken och vårt första möte:

Läkaren bestämde att vi kör på korta protokollet nästa mens, så förmodligen uppstart runt 4-6/4 och sen ett beräknat äggplock den 17/4. 

Kommer gå på Gonal-F  225 IE . Sen på dag 5 med sprutor lägger man även på Orgultran och innan äggplock blir det Ovitrelle.
    Pirrigt och skönt att vara igång...hoppas så innerligt att detta ska funka för oss...livrädd att vi om några månader står där alldeles slutkörda och tomma utan att ens vara närmare målet...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-14 14:08:43 följande:
    Kommer gå finfint! Positiva tankar är det som gäller nu och affirmera så mycket du kan! Så om äggplocket blir 17/4 när kan du börja testa?
    Runt 29-30/4 borde jag ju veta om det blev nåt eller inte av insättningen. Får se om de sätter in på dag 3 eller 5. Och så får jag ju hoppas att man inte blir överstimulerad och i så fall får vänta till cykeln efter..men hon sa att det var mindre risk bli överstimulerad i min ålder eftersom man inte har lika många aktiva ägganlag som producerar ägg. 
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-14 21:16:01 följande:
    Okej, men då kommer du ha en ägglossning innan dess!

Kör ni på helt utan sprutor då?

Ska bli spännande att följa! :)

Ja jag borde ha ÄL om ca 5 dagar Glad och vi kommer självklart försöka på den med. Och ja, helt utan sprutor och hormoner denna gången. Det enda vi har är extra E-vitamin, folsyra, järn, zink och magnesium som var helt ok att fortsätta med in i IVF:en med. Sen kommer jag smörja med den starka ProgesterAll efter ÄL. Vill spara lite på mina Lutinus då denna kliniken säger man bara ska ta det i 3 veckor, men jag vill helst ta förbi v 13....så OM jag blir gravid vill jag ha kvar de uthämtade jag har till det. Har rätt många så det ska räcka precis isf Flört

Beställt digitala ÄL-test denna gången så jag slipper tolka streck. Är bra för mig ha exakt koll på ÄL så vi vet när uppstarten blir eftersom det verkar bli äggplock mitt i påsken om ÄL kommer när den borde....

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-15 09:22:17 följande:
    Ja då kommer vi fortsätta följas åt ägglossningsmässigt.

Borde ha äl om 6-7 dagar men har en känsla av att det kommer komma om 4-5 dagar.

Känner redan nu svag molvärk men det kanske är vanligt att känna så långt innan?

Ja just runt CD5-7 brukar jag känna, sen lugnar det sig och drar igång igen. Kände det extra tydligt när jag tog Letrozol, då trodde jag nästan att ÄL faktiskt kom så tidigt, men så var ju inte fallet Glad

Kul, då följs vi åt igen! 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.