Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

wa76 skrev 2017-02-20 18:45:57 följande:

Nu undrar jag en sak. Har ju tid på Carl von Linnékliniken den 8 mars för fertilitetsutredning, men spelar det någon roll om jag har mens då? Kan det vara så att de inte kan göra någon undersökning med ultraljud då eller att man inte kan ta prover? Någon som vet? Glömde ju att fråga när jag bokade tiden :P

Vid första besöket gör det inget vart man är i cykeln eller att man har mens, de kommer göra VUL ändå men bryr sig inte om mensen. Är väl mest för egen del det känns lite mindre bekvämt att lägga upp sig i stolen då. Jag kommer med vara i slutet på mensen när jag ska på vårt första besök. 
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-02-22 22:00:08 följande:
    Känner verkligen igen mig. Har också två fina barn. Försökte ju i ca 6 månader och blev gravid i november. Fick sen ma i v 10. Har haft väldigt blandade känslor, sorg blandat med lättnad över att slippa vara gravid. Låter jätteknasigt men jag mår verkligen inte bra när jag är gravid. Vill verkligen ha minst ett barn till men vet inte om jag orkar kämpa och genomgå fler MF/ma. Blir 38 i juni.

Jag har med två barn, men med annan pappa. Vi fick ett mf på andra försöket, i v 5. Blev knäckt men hämtade mig fort. Blev sen gravid på försök nr 5 igen och vi var så lyckliga, det kändes så bra. Såg vår lilla böna på VUL v 7+3 med pickande hjärta och sprattel. Sen på KUB hade liten dött bara två dagar innan i v 12+2...man tror ju att man är lite säker så långt fram..så världen rasade under våra fötter...sen hände ju mängder med skit, tog tre månader att få tillbaka mens och sen ÄL...och sen har ingenting hänt. Känns som jag aldrig mer kommer bli gravid, hoppet är så lågt. Får ju stimulering och allt men känns ändå som jag aldrig kommer se ett plus igen, att vår lilla var det enda vi fick. Vi var i minneslunden nyligen, första gången. Var viktigt komma dit, men samtidigt så jobbigt, kanske är det här det enda vi lyckades skapa ihop och då är jag ändå glad att vi valde att titta på den lilla och vara med hen en stund...

Jag mår alltid skit fram till v 12-14 och det är sån skit att det är just de veckorna man måste gör om igen och igen...en plåga. Så även om jag blir skitglad de gånger jag är gravid så vet jag vilken plåga jag har framför mig innan man kan njuta. Och nu sist genomled jag alla veckor till att bara hamna i djup sorg...det är tufft att då längta efter att hamna i det igen. Men nu vill jag inget hellre, jag vill ta all skit för att sen få den vackraste gåvan man kan få, ett barn. Hjärta

Kramar!

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-02-23 18:55:05 följande:
    Jag tyckte det var mer negativt än nu för tio dagar sen men blev osäker för hittade vad jag tror var det testet någon dag senare och då såg det positivt ut. Antagligen är det väl hormonerna som inte gått ur än:( det var hur som helst inte svagare nu vilket jag tycker var märkligt!

Efter vårt MA hade jag test som gick upp och ner...gjorde en akut skrapning efter en störtblödning 3 veckor efter att den lilla kommit ut pga rester, Men fick ändå inte negativt efter den operationen...testen fortsatte att öka och minska, 2 veckor efter skrapning fick jag återigen en störtblödning så det rann ur skorna (på jobbet, värsta jag vart med om) och fick åka in, fortfarande rester som satt kvar. Fick vänta 2 veckor på ny operation, då gjordes en hysteroskopi där man går in med kamera för att se exakt. Först efter den op fick jag negativt. 

Så det KAN vara rester som spökar, jag hade bett om en koll eftersom det är så lång tid efter. Men jag HOPPAS det är en ny graviditet Hjärta

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-24 12:01:24 följande:

Min kropp är så lurig. Det var samma förra månaden. Två dagar efter äl kommer återigen äl sekret så man inte vet vad som gäller. Jag tog ett test igår som visade negativt men jag verkar inte kunna förlita mig på dem egentligen. Eller så har äl varit och jag har missat den eller så har jag ingen alls. Har inte haft tydliga smärta vid äl som förut de senaste två gångerna så det är svårt veta. Äter rosenrot som ju ska ge mer tydlig molvärk men så är det inte. Jag trodde i november när jag hade mycket ont att jag antingen släppte ägg två gånger eller hade en cysta. Sen blev det mindre smärta till nästa gång. Allt det här struliga gör så att jag tappar hoppet att jag är fertil längre men det är väl bara ligga ikväll och hoppas på det bästa.

Jättejobbigt när man inte vet vart man är och vad som händer...har du vart och kollat dig på gyn? Kanske kan få ta lite hormonprover och se så ÄL verkligen är?
  • Nykär15
    Cougar79 skrev 2017-02-26 18:02:32 följande:

Nu börjar Bim närma sig för mig... torsdag om min cykel är 28 dagar. Har inte koll riktigt efter 5 år med minipiller. Spännande. Vi hade dock sex precis innan äl men inget efter så det är ett "halv försök" denna månad och jag räknar med mens. Har iaf gått ner 4 kg! Känner mig jättenöjd. Nät har ni andra Bim?

Spännande BIM närmar sig för dig, en gång kan räcka om det var så nära äl :)

Jag har BIM 9/3 först...
  • Nykär15
    Cougar79 skrev 2017-02-26 19:52:45 följande:
    Ja, superspännande. 9/3 är inte långt borta trots allt. Jag blir glad vadsom

denna månad. Skulle jag MOT förmodan plussa så fantastiskt men om man kunde beställa detta med graviditet hade jag kört tre månader med vikten och sen bara poof! Lol. Hade jag varit yngre hade jag verkligen väntat. Men varje månad äf ju en månad äldre så därför ville jag sluta med piller efter nyår, visste ju inte hur min kropp skulle agera efter snart 5 år med minipiller. Nu verkar jag haft tur, mens 25 dagar efter pillerstopp o väntar på mens nr 2 efter pillerstopp. Men som sagt detta kan ju ta tid. Så då får man ju "försöka"med start nu. Hur är det med era partners? Är de lika på som er? Min man är så säker på att jag enkelt blir gravid och att det kommer gå snabbt så han är inte lika engagerad spm mig med äl prickning osv så därav lite att vi ligger när vi har lust, inte riktigt med varannan dag isv. Vi har haft sex 6 ggr denna månaden. Det kan absolut räcka. Men det är väl bra att köra varannan tänker jag. Men hur får ni till det, vi har legat i 7 år nu o det är som sagt 5-8 ggr per månad beroende på arbetsschema osv och enbart när vi har lust 2 rätt stora barn hemms också. Tänker att hur ska han ens orka ha sex som leder t utlösning varannan dag helt plötsligt? Man har ju inte det där nykärs känslorna längre...har ni tips på hur vi ökar frekvensen? Jag är inte heller sugen varannan dag liksom men för mig ät det ju enklare. Jag är bara mottagaren av det vita guldet.
    Ja som du kan förstå av mitt nick här på FL så är vi fortfarande rätt nykära Flört vart tillsammans två år. Vi började tidigt med bäbisverkstaden för att vi inte har så mycket tid pga min ålder (tog ut spiralen 4/1 förra året). Han var väldigt på och pepp i början för han var säker på att det skulle gå fort, det gjorde det med, gravid på andra försöket, slutade i missfall en vecka senare...ledsna men fortfarande vid gott mod, gravida igen i maj, gick till v 13, bäbisen dog i 12+2...förkrossade och sen tog det tre månader att bli hel igen, fysiskt...psykiskt hel blir jag nog först när vi har en liten i vår famn Gråter sen har allt strulat. Utredningen visade för högt TSH som kan vara orsaken till missfallen. Nu har jag fått ner nivån till en bra nivå äntligen. Nu har vi kört stimulering först med Letrozol 3 cykler och denna månaden Bemfola sprutor, är idag på ÄL+5 och får snällt vänta till ÄL+13 med test, tog Ovitrelle och den innehåller ju hcg så det måste ur kroppen först, tror den innehåller 5000 hcg så det tar ca 10 dagar bli av med den...så borde testa negativt på lördag. 
  • Nykär15
    Cougar79 skrev 2017-02-26 19:52:45 följande:
    Ja, superspännande. 9/3 är inte långt borta trots allt. Jag blir glad vadsom

denna månad. Skulle jag MOT förmodan plussa så fantastiskt men om man kunde beställa detta med graviditet hade jag kört tre månader med vikten och sen bara poof! Lol. Hade jag varit yngre hade jag verkligen väntat. Men varje månad äf ju en månad äldre så därför ville jag sluta med piller efter nyår, visste ju inte hur min kropp skulle agera efter snart 5 år med minipiller. Nu verkar jag haft tur, mens 25 dagar efter pillerstopp o väntar på mens nr 2 efter pillerstopp. Men som sagt detta kan ju ta tid. Så då får man ju "försöka"med start nu. Hur är det med era partners? Är de lika på som er? Min man är så säker på att jag enkelt blir gravid och att det kommer gå snabbt så han är inte lika engagerad spm mig med äl prickning osv så därav lite att vi ligger när vi har lust, inte riktigt med varannan dag isv. Vi har haft sex 6 ggr denna månaden. Det kan absolut räcka. Men det är väl bra att köra varannan tänker jag. Men hur får ni till det, vi har legat i 7 år nu o det är som sagt 5-8 ggr per månad beroende på arbetsschema osv och enbart när vi har lust 2 rätt stora barn hemms också. Tänker att hur ska han ens orka ha sex som leder t utlösning varannan dag helt plötsligt? Man har ju inte det där nykärs känslorna längre...har ni tips på hur vi ökar frekvensen? Jag är inte heller sugen varannan dag liksom men för mig ät det ju enklare. Jag är bara mottagaren av det vita guldet.
    Glömde svara, vi har dagligt sex och har alltid haft, så enda skillnaden för oss är att han kommer i mig från mensen är slut och fram till ca en vecka efter ÄL.
  • Nykär15
    Canimo77 skrev 2017-02-28 14:35:25 följande:

Hej följer tråden gärna. Är en kvinna på 40 nyss fyllda som försöker bli gravid. Har två vuxna barn från en tidigare relation. Kör med ägglossningstest och munkpeppar samt tempar. Vill ha lite hjälp med tyda mina stickor. Förra månaden vid ägglossning visade den endast en svag streck men tror att jag missade den då den kom senare ca dag 17 eller 18. Idag är det dag 17 och kl 10 på morgonen visade den svag, tog nu en kl 14 som visade starkare streck men inte starkare än kontrollstrecket. Vad tror ni? Lägger upp bild

Välkommen hit!

Nej det där är inte positivt, när mina ser ut så är det ca 1-2 dagar kvar. Men vissa har väldigt snabb stegring så kan ju vara några timmar bort med. Har du några ÄL-känningar?

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-28 20:25:57 följande:

Såhär såg min sticka ut när jag kom fram till min man, ÄL bör inte vara förbi :) Nu blir det sängen :)

Tjoho, perfekt ju!! Gick det bra för mannen?
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-02-28 18:59:10 följande:
    Tack, det återstår att se. Gravid är eller var jag i alla fall - tog ett digitalt nu på kvällen efter jobbet (hållit mig endast en timme) och det såg ut såhär:

Problemet är ju bara att jag började blöda :( får se hur det är imorgon. Har ju riktigt jobbig mensvärk också, så jag tror nog inte att det blir någonting den här gången.
    Blöder du mycket? Behöver ju inte betyda att det är dåligt...hoppas blodet lugnar sig och att det är en liten kvar därinne Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.