Cougar79 skrev 2017-02-26 19:52:45 följande:
Ja, superspännande. 9/3 är inte långt borta trots allt. Jag blir glad vadsom
denna månad. Skulle jag MOT förmodan plussa så fantastiskt men om man kunde beställa detta med graviditet hade jag kört tre månader med vikten och sen bara poof! Lol. Hade jag varit yngre hade jag verkligen väntat. Men varje månad äf ju en månad äldre så därför ville jag sluta med piller efter nyår, visste ju inte hur min kropp skulle agera efter snart 5 år med minipiller. Nu verkar jag haft tur, mens 25 dagar efter pillerstopp o väntar på mens nr 2 efter pillerstopp. Men som sagt detta kan ju ta tid. Så då får man ju "försöka"med start nu. Hur är det med era partners? Är de lika på som er? Min man är så säker på att jag enkelt blir gravid och att det kommer gå snabbt så han är inte lika engagerad spm mig med äl prickning osv så därav lite att vi ligger när vi har lust, inte riktigt med varannan dag isv. Vi har haft sex 6 ggr denna månaden. Det kan absolut räcka. Men det är väl bra att köra varannan tänker jag. Men hur får ni till det, vi har legat i 7 år nu o det är som sagt 5-8 ggr per månad beroende på arbetsschema osv och enbart när vi har lust 2 rätt stora barn hemms också. Tänker att hur ska han ens orka ha sex som leder t utlösning varannan dag helt plötsligt? Man har ju inte det där nykärs känslorna längre...har ni tips på hur vi ökar frekvensen? Jag är inte heller sugen varannan dag liksom men för mig ät det ju enklare. Jag är bara mottagaren av det vita guldet.
Ja som du kan förstå av mitt nick här på FL så är vi fortfarande rätt nykära
vart tillsammans två år. Vi började tidigt med bäbisverkstaden för att vi inte har så mycket tid pga min ålder (tog ut spiralen 4/1 förra året). Han var väldigt på och pepp i början för han var säker på att det skulle gå fort, det gjorde det med, gravid på andra försöket, slutade i missfall en vecka senare...ledsna men fortfarande vid gott mod, gravida igen i maj, gick till v 13, bäbisen dog i 12+2...förkrossade och sen tog det tre månader att bli hel igen, fysiskt...psykiskt hel blir jag nog först när vi har en liten i vår famn
sen har allt strulat. Utredningen visade för högt TSH som kan vara orsaken till missfallen. Nu har jag fått ner nivån till en bra nivå äntligen. Nu har vi kört stimulering först med Letrozol 3 cykler och denna månaden Bemfola sprutor, är idag på ÄL+5 och får snällt vänta till ÄL+13 med test, tog Ovitrelle och den innehåller ju hcg så det måste ur kroppen först, tror den innehåller 5000 hcg så det tar ca 10 dagar bli av med den...så borde testa negativt på lördag.