Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-08-29 17:56:48 följande:
    Kan inte ens föreställa mig er situation, jag vet inte hur man orkar och lyckas hålla hoppet uppe med alla motgångar, men någonstans är det ju det man måste för att nå målet. Hoppet är det sista som överger en, kom ihåg det! Ger en klapp på axeln, och önskar er all lycka!
    Tack.. 
    Jo jag tror väl att det blir ett försök till. Eller ja vi jobbar på det iaf. Försöka är ju inte helt fel heller. Äl på söndag så here it goes again. 

vad skönt att de små verkar må bra. Hur lång tid innan snitt? 
    Önskar dig all lycka till i världen! Hjärta
  • bluebird6
    babba74 skrev 2017-08-31 10:16:01 följande:
    Jag hoppas verkligen det går vägen för er nu! Hjärta
    Tack.. 
    peppar peppar så brukar det ta sig så fort vi försöker typ varannan-var 3:e dag mellan mens och mens.. Sedan börjar min fasa just istället när det där strecket kommer på stickan för det ju efter det som våra problem startar.

Men jag hoppas på att den hjälp vi får och nedstressning från min sida kanske gör att det går vägen denna gång, om vi får ett plus igen vill säga.  
  • bluebird6

Få se.. Alltså Cd 12 idag.

Nykär, hemflyttad och alla ni som brukar skriva så bra!!

Ska jag börja smörja med progesterall nu eller vänta till dag 14? 
    Trombylen, är det från plus eller kan man börja i förebyggande syfte? 

Får ju lutinus eller crinone 3 ggr från + sedan. 

fragmin pratade läkaren om? var det samma som trombyl eller ska de sprutorna bara tas då? 

Åh suck vad nervöst allt blev. Hatar att vi väntade så länge med syskon. Iofs är det väl inga garantier att det hade gått bättre om vi börjat för 5 år sedan, fast då hade vi iaf haft mer tid. 

• bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-08-31 19:58:38 följande:
    Krämen bör du inte börja med förrän äl med säkerhet varit, jag har väntat ca 5 dgr, gör inget om progesteron ökar sakta i början, huvudsaken är att det inte sjunker när ägget fäst vilket det ju oftast gör dag 4-8.

Trombyl kan försvåra inhäftning av ägget så räcker börja vid plus. Frsgmin är ju först vid plus med.

Lutinus började jag vid plus nu denna gången, tog bara lite kräm innan. Tog fram till v 15, trappade ner sista två veckorna. Trombyl tar jag än, till v 36+
    Okej, tack då var det som jag mindes... 

Jobbar på med varannan dag här.
    13-års jubileum på lördag så kanske blir lite extraOskyldig

ÄL kan komma när som i cykeln? sedan är det tiden fram till mens som alltid är samma eller hur är det det är nu igen? Blir så mkt fakta att hålla reda på. 
  • bluebird6

God morgon!

Här jobbas på att få testa vid Bim om 2 veckor;)
    13_års dag igår och lite extra mys är ju aldrig fel. 

Jag har sett att någon/några av er skrivit om cystor som stör förut. 
    Menar ni under hela cykeln eller när man är gravid? För jag har cystor typ jämnt. 

Nu senaste grav en på 5 cm som de håller koll på och innan 3:e försöket så hade jag en riktig otäcking som de trodde var cancer först. Och innan det en som de också höll koll på..
    De är bekymmersamma över det mesta men cystorna har de aldrig brytt sig om på gyn. att de skulle orsaka nåt liksom.
    Var kommer infon ifrån att det skulle kunna störa? 
    Blev lite orolig.. 

• bluebird6
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-04 07:16:08 följande:
    Hur känner du av cystorna? Eller de kanske inte känns.

Undrar för att jag har ont nu, molvärk 3-4 dagar efter äl. Det känns rejält så jag undrar lite vad det är.
    Precis som Milou sa: Det känns, både före och efter Äl. Typ efter ansträngning, om jag sitter på huk eller vid datorn och blir ihopklämd. Och när som, men inte konstant, dygnet runt.
    En molande ihållade smärta som klingar av efter ett tag. 
    Denna känner jag dock inte av hela tiden. En vanlig cysta med vätska i typ. Den var 4-5 cm i juni, återbesök efter 3 månader för koll bara. 

Den andra som jag hade, drog i äggledaren hela tiden för den var så tung så då hade jag en brännande smärta innanför blygdbenet, jan-maj innan de opererade mig. Typ citodon dygnet runt smärta.
  • bluebird6

hej.. 

Till gyn här idag för jag har de där smärtorna i tjejmagen. 
    Nu hittade de nåt i livmodern. Suck. 
    antingen rester efter skrapningen, polyp eller sammanväxning. 

Iom att jag har ont så¨ville de åtgärda om det är rester, men ingen skrapning ändå utan en hysterskopi först för att kolla läget och åtgärden sen. 

Skit att ha ont, men skönt att det blir av.. Även om prio operation innebär tid inom en månad.. Skulle ju ändå gjort en sådan, men efter alla prover var tagna och på annan ort. Men nu blir det på hemort med min läkare. 

Känns ändå skönt.. 

• bluebird6

Åh, fina Monchici:) 

Tack för alla fina ord och lyckönskningar. 

Vet inte vad jag hoppas på att det är.
    Ingen erfarenhet av rester av missfall, polyper eller sammanväxningar av livmodern?! Vet bara att väntan är jobbig som tusan och så har jag ont och så får vi absolut inte bli gravida. 

Är det en polyp så kan det ju vara orsaken till mina missfall. 
    Men skumt att de inte sett skuggan tidigare. 

Men om det är rester är det väl inte så bra att gå med smärtor och blödningar? 

Jobbigt att inte veta säkert innan Hysterskopin vad det är och vad de gör isf. 

inte riktigt vad jag ville nu. Ville ju räkna ner tiden till Bim. 

• bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-09-06 12:45:21 följande:
    Fick med göra hysteroskopi förra året...fick vänta tre veckor trots kraftiga blödningar, så jag var sjukskriven.

Efter fick jag gå en månad på Femanest för att bygga upp livmoderslemhinnan igen, förbud att bli gravid...sen fick jag göra HSS (fyller livmodern med koksalt) och tittar efter ev sammanväxningar...tack och lov hade jag inga. Men väntan på nya försök blev totalt 3 månader...tid jag inte tyckte vi hade att förlora, men hade inget val heller...

Hoppas allt går bra för dig och att hysteroskopin går bra och åtgärdar det som stör <3
    Monchichi skrev 2017-09-06 09:25:04 följande:

Här är min mage, 34+3:

Underbart fin mage :)
    Okej, läkaren sa att han inte visste vad skuggan var som jag skrev ovan så antar att de kollar efter sammanväxningar direkt när jag ändå är sövd då det var en av de saker han trodde det kunde vara. Är det rester så skrapar de direkt, är det polyp så tar de den och skickar på analys och om det är sammanväxningar har jag ingen aning om vad som görs. 

jag har småblött 2 ggr efter sista mensen så inga illblödningar. Det är smärtan som är värst. Trodde faktiskt det var en stor cysta igen. Men har fått citodon så jag slipper ha ont medans jag väntar.. 

Jag är hemma just nu ändå..
    fortf nedstämd efter sista skrapningen med medföljande känslobryt. 
    Så nu är det bara att vänta. Hade du ont efteråt? 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-09-07 11:37:03 följande:
    Sammanväxningar kan de ta bort under hysteroskopi, gissar du sen ev får gå på Femanest om det skulle vara det, den bygger upp riktigt tjock slemhinna fortare efter ett ingrepp för att förhindra sammanväxningar vid läkningen, är starkt östrogen.

Efter hysteroskopin mådde jag äntligen bra och slapp störtblödningar. Var sjukskriven en vecka efter den...var totalt hemma 2 månader från att jag födde ut vårt MA, sen blev skrapad efter två veckor och till slut även hysteroskopi...sånt jävla mörkt hål har jag aldrig vart i innan, apatisk, ledsen...fy. Hoppas du snart får må bra igen <3
    Skönt att den här tråden finns så man kan få skriva av sig och även hitta de som gått igenom samma. Hjärta

okej, men då känns det ju som att bara jag får tiden till hysterskopin så blir det som finns där åtgärdat. 
    Jo,jag har väl hamnat där nu efter vårt 3:e MA under kort tid.
    Fick antidepressiva tabletter av läkaren så även om jag inte haft så ont där nere så är jag sjukskriven 5 veckor ändå. Känner igen det där med apatin och djupa svarta hålet. 

Jag hade ju velat fokusera framåt på vårt sista försök nu (när vi bestämt oss) istället för att oroa mig för att det finns nåt i livmodern som inte ska vara där. Visserligen säkert ofarligt men det är jäkligt obehagligt i samband med smärtor.

Det är ju skönt att de är noga och inte bara vill göra en skrapning till när de inte vet vad som är där, men då kunde jag fått en tid snarast, precis som vid ett missfall. Tydligen flera månaders väntetid på hysteroskopi (om det inte blir urakut så klart) så tur i oturen att han såg något så det blir av så fort som.

tack för att du delar med dig Nykär.. Känner mig lite lugnare. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.