Nykär15 skrev 2017-09-07 11:37:03 följande:
Sammanväxningar kan de ta bort under hysteroskopi, gissar du sen ev får gå på Femanest om det skulle vara det, den bygger upp riktigt tjock slemhinna fortare efter ett ingrepp för att förhindra sammanväxningar vid läkningen, är starkt östrogen.
Efter hysteroskopin mådde jag äntligen bra och slapp störtblödningar. Var sjukskriven en vecka efter den...var totalt hemma 2 månader från att jag födde ut vårt MA, sen blev skrapad efter två veckor och till slut även hysteroskopi...sånt jävla mörkt hål har jag aldrig vart i innan, apatisk, ledsen...fy. Hoppas du snart får må bra igen <3
Skönt att den här tråden finns så man kan få skriva av sig och även hitta de som gått igenom samma.
okej, men då känns det ju som att bara jag får tiden till hysterskopin så blir det som finns där åtgärdat.
Jo,jag har väl hamnat där nu efter vårt 3:e MA under kort tid.
Fick antidepressiva tabletter av läkaren så även om jag inte haft så ont där nere så är jag sjukskriven 5 veckor ändå. Känner igen det där med apatin och djupa svarta hålet.
Jag hade ju velat fokusera framåt på vårt sista försök nu (när vi bestämt oss) istället för att oroa mig för att det finns nåt i livmodern som inte ska vara där. Visserligen säkert ofarligt men det är jäkligt obehagligt i samband med smärtor.
Det är ju skönt att de är noga och inte bara vill göra en skrapning till när de inte vet vad som är där, men då kunde jag fått en tid snarast, precis som vid ett missfall. Tydligen flera månaders väntetid på hysteroskopi (om det inte blir urakut så klart) så tur i oturen att han såg något så det blir av så fort som.
tack för att du delar med dig Nykär.. Känner mig lite lugnare.