Nykär15 skrev 2017-07-11 15:55:21 följande:
Jag förstår precis hur du mår...hela min semester förra året blev skit. Hann ha en vecka sen fick vi beskedet och hela skiten drog igång...lider så med dig.
Jag fick E-vimin utskrivet och har ätit det ända sen november, man gör inget uppehåll och fortsätter med det till v 36 som gravid, det håller slemhinnan i livmodern spänstig och fin. Jag har ätit 100 mg (1 kapsel/dag)
Lutinus började jag med från ca 1 vecka efter ÄL. Tog 3 st om dagen (300 mg) morgon, lunch och kväll. Började trappa ner till 2/dag från 13+0 och 1/dag från 14+0 och sen 15+0 slutade jag helt.
Trombyl tar jag en om dagen, den sa min gyn jag kunde ta hela tiden även medan vi försökte. Men jag läste om att det kunde försvåra infästningen av ett ägg om blodet var för tunt. Så jag började med dem först när jag fick plus. Tror de är på 75mg/dag.
Ditt TSH verkar ju vara helt normalt. Jag har ju mått kass av mitt förhöjda och märker när jag får för lite Levaxin. Men innan jag visste nåt om det så satte jag inte mina besvär i nån relation till detta...hade inte en tanke på TSH ens eller att jag kunde ha problem....så ledsen att BM inte kollade det vid inskrivningen i v 6 med förra graviditeten...kanske var det högt redan då?
Nu på denna inskrivningen så berättade jag om allt förstås, hon hade tänkt ta TSH men vi skippade det eftersom jag hade tagit det bara en vecka innan (gör det privat nu då jag inte vågar låta det gå för lång tid mellan provtagningarna).
Hemskt du måste vänta så länge på skrapningen...du får inte testa med Cytotec hemma själv innan? Jag fick komma in dagen efter redan och sätta igång vårt, var ju tvungen göra det på sjukhus eftersom fostret var större än 12+...sen blev det ju en skrapning med två veckor senare, men den gjordes akut på natten...
Jag mådde så himla dåligt på cytotek sist.
Första ma gick det bra, allt kom ut och det gjorde inte så ont. och allt var borta på återkontrollen.
Förra gången hade jag hemska smärtor 2 dygn hemma, inga blödningar alls. sedan på återkontrollen hade det inte hänt ett skit. så då blev det ju skrapning ändå.
Plus att förra skrapningen drog ju ut så på tiden, så jag tog cytotek kl 7, skulle vara inne på op kl. 10.
kl. 12 drog det igång knivar i magen och jag blödde som en stucken gris. Och då vågade de inte ge mig nån smärtlindring iom att jag skulle upp på op snart.
bara att det drog ut på tiden så först14 kom jag in.
värsta timmarna i mitt liv. pojken tog 36 h att föda. Detta var värre.
Så de ville skrapa direkt denna gång och idag fanns inga op tider kvar.
Lutinus är det vagiatorier? Vilken styrka? 300 mg progesteron? Mina cirone är bara 100 isf.
ska be gyn om e vitamin och se om de skriver ut det. 100 mg.
Okej, slutade ju med allt igår. Så ska se över mina mediciner igen.
Suck det var inte så här det skulle bli..